|
|
 |
דרמה |
 |
|
|
|
|
NUZHAT AL-FUAD |
נוזהת אל פואד |
|
|
|
|
|
|
יוצרים: אלכסנדרה סלנצ'ר , ג'אד נאמן, שירלי רם עמית ,דניאל אביצור , יואב הראל , חנניה בר בימוי: ג'אד נאמן |
הופעה ראשונה: ישראל 2006
משך הופעה: 104 דקות
|
|
|
|
אודליה היא תסריטאית מוכשרת הנתונה במערכת יחסים תובענית ומורכבת עם אביה, סופר בעל שם. ייסורי הכתיבה מקשים עליה לגשר בין להט היצירה לתהומות הייאוש, ותסכולה מאיים לכלות את זוגיותה המתפתחת. תמרה, השחקנית שנבחרה לככב בטלנובלה שכתבה אודליה, נמצאת בשיא הצלחתה בתיאטרון ובטלוויזיה כשמתגלה בגופה סרטן הדם. הסחרחורת הרגשית אליה נקלעה תובעת ממנה את מחיר שפיותה, והיא בורחת להוספיס מבודד להרגיע את נפשה. מעשיות לקוחות מתוך תרבות האוריינט וכישופי אלף לילה ולילה מוסיפים נופך מתעתע לאשליה הנרקחת. שתי נשים צעירות המבקשות להטביע חותם בדרכן שלהן, במאבק על גורל ושליטה, מי היא זו שמספרת את התרחשות הדברים, מי יוצרת את ההוויה. לפותות האחת בזרועות השנייה, הן מחוללות בריקוד מפתיע ובלתי נתפש בין גזרה לבחירה.
סרטו החדש של ג``אד נאמן יוצא לאחר 17 שנות שתיקה, ומביא איתו כמנהגו של נאמן, חוויה מאתגרת לצפייה. כשם שהוליך בשעתו קול רדיקלי שקרא כנגד האתוס הלאומי המוכר, כך הוא מביא כעת פרשנות חדשה לשפה הפוסט מודרנית , לתנועה בין בדיון למציאות. נרטיב שנמסר לצופה באמצעות כמה מספרים, מתעתע במוסכמות מקובלות, ומפקיד בידיו רשומון חדש ומרתק.
עברית, תרגום לעברית, אנגלית
ביקורות סרט שמנסה לדלג בין המציאות למימד הסוריאליסטי-הזייתי, אך נותר מבולבל ולא ממוקד. נקודת האור: משחקה המצוין של אפרת גוש.
נחום מוכיח, הבמה
|
|