|
|
|
 |
הרפתקאות |
 |
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
| |
| שחקנים: גלן פאוול, ג`וש ברולין, לי פייס, קולמן דומינגו, קייטי מ. או`בריאן, דיויד זייס |
הופעה ראשונה: 2025
משך הופעה: שעתיים ו-13 דקות
|
|
|
|
ארה"ב, בריטניה
בעתיד הקרוב, תוכנית הטלוויזיה המובילה היא "הנרדף" - תחרות קטלנית שבה מתמודדים, המכונים נרדפים/נמלטים, נדרשים לשרוד 30 יום בזמן שהם ניצודים על ידי מתנקשים מקצועיים. כל תנועה שלהם משודרת לקהל צופים צמא לדם, כאשר בכל יום הפרס הכספי הולך וגדל. בן ריצ'רדס (גלן פאוול), איש ממעמד הפועלים הנואש להציל את בתו החולה, משתכנע להשתתף בתוכנית על ידי המפיק הכריזמטי אך חסר הרחמים, דן קיליאן (ג'וש ברולין), אך כושר ההישרדות, האינטואיציה והאומץ של בן הופכים אותו לאהוב הקהל - ולאיום על כל המערכת. ככל שהרייטינג מזנק, כך גם הסכנה גוברת, ובן נאלץ להתחמק לא רק מהציידים, אלא גם מאומה המכורה לצפיה בנפילתו.
ביקורות **** וחצי
ב-1987 עשה הבמאי פול מייקל גלייזר סרט קודם בשם זה בכיכוב ארנולד שוורצנגר. כך שמדובר ברימייק. עוד מבלי להתייחס לסרט, שני אלמנטים מקדימים סיפקו לי תובנות נחרצות. שניים מסרטים הקודמים שיצר הבמאי אדגר רייט, אותם אהבתי: "בייבי דרייבר" (2017) ו"אתמול בלילה בסוהו (2021). המיומנות של רייט כבמאי וכתסריטאי הפכה את הסרטים האלה למיוחדים, וכך גם ב"הנרדף". הוא משכיל להרכיב את העולם הדיסטופי, והחזון שלו מציג את משחק הריאליטי המאיים, שפורץ ממסך הטלוויזיה לחיים עצמם, באגרסיביות ובאלימות, כדימוי לכאוס הבלתי נשלט המלווה את העולם המערבי בעשור האחרון. תרבות הרייטינג התובענית שגורמת לדימום חברתי. תאגידים ששולטים בהמון הנרצע ורומסים של שריד לאנושות ליברלית-הומנית. לא שהמסרים האלה חדשים, וספרו הוותיק של סטיבן קינג יאשר זאת, אבל כלי ההבעה בהם משתמש רייט אפקטיביים מאוד ומתכתבים כאמור עם המציאות של עולמנו כאן ועכשיו. הסרט דינמי, מותח, משאיר אותך בנשימה עצורה. מומלץ מאוד. (נחום מוכיח, אתר הבמה)
|
|