סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קולנוע
לוח האירועים 2025 אפריל 
א ב ג ד ה ו ש
  
101112
13141516171819
20212223242526
27282930
מופעי חול
 
מאת: נחום מוכיח עולים השבוע: "עד שייצא עשן לבן" ועוד
 

 
 
"עד שייצא עשן לבן", אחת היצירות המרתקות של השנה, המועמד לאוסקר "5 בספטמבר" ועוד


"עד שייצא עשן לבן" (ארה"ב 2024) **** וחצי
דרמה. סרטו של אדוארד ברגר. לאחר מותו הפתאומי של האפיפיור, הקרדינל לורנס (רייף פיינס) מקבל משימה חשובה מאין כמוה – ניהול הקונקלבה - התהליך הסודי והגורלי של בחירת מחליפו, מי שיהיה אחת הדמויות החשובות והמשפיעות ביותר בעולם. אך מיד כשכל מנהיגיה הבכירים ביותר של הכנסייה הקתולית נאספים בקפלה הסיסטינית בוותיקן והדלת ננעלת מאחוריהם, מתחיל מאבק אימתנים בין הקרדינלים כשכל אחד מהם ינסה לשפר את סיכוייו להיבחר, בין היתר על ידי כך שהוא מלכלך את יריביו. שמועות מתפשטות, סכינים ננעצות ולורנס מוצא עצמו במרכזה של קונספירציה מרעישה שיכולה לשנות לנצח את גורל העולם כולו. 120 דקות. עד שייצא עשן לבן



עד שייצא עשן לבן, תמונה באדיבות בתי קולנוע לב

ביקורת


מעצם טיבה של הדרמה ושל המאבקים המתנהלים מאחורי קירות הוותיקן, זהו מתכון מובהק לטלנובלה קתולית.  ארבעה מועמדים נחשבים למתמודדים העיקריים: קרדינל בליני (סטנלי טוצ'י), ליברל הקרוב בדעותיו לאלה של האפיפיור המנוח וידיד קרוב של לורנס; קרדינל טדסקו (סרג'יו קסטליטו), איטלקי מסורתי וריאקציונר שמעוניין להחזיר את הכנסייה לעמדותיה בעבר; קרדינל אדיימי (לוסיאן מסאמאטי),
 ניגרי בעל דעות שמרניות; וקרדינל טרמבליי (ג'ון ליתגו) השמרן.

בליני ולורנס הם שניים ממנהיגי האגף הליברלי בכנסייה, אך שניהם טוענים שאינם מעוניינים בתפקיד האפיפיור. העיתונות מעריכה כי בליני הוא בעל הסיכויים הטובים ביותר לזכות
. ואז מתחיל סבב של שש הצבעות מתישות שלא מניבות תוצאות. ותוך כדי כך נחשפים סודות ועולות מניפולציות.  לורנס שולח לברר אודות הטענה על פיטוריו של טרמבליי, ומקבל תשובות לא ברורות על דו"ח עלום. הליברלים מתחילים להתייצב מאחורי אדיימי, לחרדתו של בליני שמזכיר כי אדיימי הוא הומופוב. הוא גם מאשים את לורנס ברצון לזכות בתפקיד בעצמו למרות הכחשותיו הנמרצות.

סערה מתעוררת בעקבות עימות של נזירה ניגרית בשם שינומי עם הקרדינל אדיימי בחדר האוכל. לורנס מתעקש לשוחח איתה ומגלה כי בעבר הרחוק ניהלה מערכת יחסים עם אדיימי ואף הולידה ממנו בן שנמסר לאימוץ. לורנס מבהיר לאדיימי כי למרות שעליו עצמו חלה חובת שמירת סוד השמועות שגועשות לאחר התקרית ירחיקו ממנו את התומכים וכי אין לו כל סיכוי להתמנות. אדיימי טוען שהנזירה שנומי הובאה במתכוון מתוך מטרה להפיל אותו, שכן היא מעולם לא יצאה את גבולות ניגריה קודם לכן. וכך צפים ועולים עוד ועוד שקרים, סודות ותככים, מה שהופך את "עד שייצא עשן לבן" לפצצת זמן קולנועית מתקתקת ומרתקת, אף שהיא מתרחשת ברובה במסדרונות הוותיקן. לטעמי, מדובר באחת היצירות המרתקות של השנה.



  


 
"5 בספטמבר" (ארה"ב 2024) ****

דרמה. סרטו של טים פלבאום, המבוסס על אירועי אמת. ג'ף (ג'ון מגארו) הוא מפיק צעיר ושאפתן בצוות של ABC ספורט במינכן, המסקר את אולימפיאדת מינכן 1972. הוא מנסה להוכיח את עצמו לבוס שלו, מפיק הטלוויזיה האגדי רון ארלידג' (פיטר סרסגארד). יחד עם המתרגמת הגרמנייה מריאן (ליאוני בנש) והמנטור שלו מרווין בדר (בן צ'פלין), ג'ף לוקח באופן בלתי צפוי את המושכות על מה שיהפוך לאחד השידורים החיים המותחים בהיסטוריה. זאת לאחר שהתברר שמחבלים השתלטו על חלק מחברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה. כאשר הנרטיבים משתנים, הזמן מתקתק, שמועות סותרות מתפשטות וחיי החטופים תלויים על חוט השערה, ג'ף מתלבט בין החלטות קשות בהטיית השידור מענייני ספורט לדרמה אנושית שבמרכזה טרור רצחני, בעודו מתמודד עם מצפונו המוסרי. 95 דקות.  5 בספטמבר



5 בספטמבר, תמונה באדיבות Tulip Entertainment



ביקורת

ארבע שנים אחרי אירועי האמת של הסרט הזה עלתה למסכים דרמה עסיסית על עולם שידורי הטלוויזיה. זה היה הסרט "רשת שידור", ביים אותו סידני לומט, על פי תסריט של פאדי צ'ייבסקי ובמרכזו עמדה התאווה והסגידה הבלתי נכבשת לאלוהי הרייטינג. לכאורה, אין קשר בין "רשת שידור" ל"5 בספטמבר". אבל בהחלט יש זיקה ביניהם בכל הקשור  לדינמיקה התוססת של השידור הטלוויזיוני החי ותוצאותיו, כפי שהדברים התנהלו בשנות ה-70.


ב"5 בספטמבר" אנחנו רואים תחילה צוות שידור ספורט מקצועני, מודרני, מתוקתק, מכוון עצמו לסיקור מהיר ויעיל של אירועי הספורט בבמה הגדולה בעולם לתחום מדי ארבע שנים - האולימפיאדה. ומהאולפן שלהם במינכן הם מסקרים ומפרשנים את שבירת השיאים הסיטונית של השחיין היהודי-אמריקני המצטיין מארק ספיץ. אבל אז הכל משתנה. תוך כדי השידורים החיים מתברר לג'ף שהפוקוס חייב לעבור לאירוע טרור מצמרר ומעורר אימה שמתפתח בשטח. מתברר כי לנגד עיני העולם והמצלמות מתרחשת השתלטות של מחבלי ארגון הטרור הפלסטיני ספטמבר השחור על חלק מחברי המשלחת הישראלית, שנלקחים כבני ערובה ונפתח מו"מ בינם ובין זרועות הביטחון הגרמניים במינכן. הסרט מתעד את אנשי
ABC ספורט לאורך כל שלבי האירוע. כולל רגעי ההתעלות כאשר נפוצה שמועה שאנשי הביטחון הגרמנים השתלטו על המחבלים, ואז מפח הנפש כשמתברר שאירוע החילוץ כשל ו-11 מחברי המשלחת הישראלית נטבחו באכזריות.
ההתבוננות על האירועים מצד צוותי המצלמה שנשלחו כדי לקבל זוויות טובות יותר על המתרחש, והמעקב מהקונטרול בנשימה עצורה אחר האירוע, מצולמים בקפדנות וביעילות. יש כאן שמירה על אותנטיות מירבית, כולל שימוש בחומרי ארכיון ושחזורים תקופתיים נאמנים למקור, עם צילומי שחור-לבן גרייניים, באיכות של אז, הרחוקה מאוד מהליטוש הטכני של היום.

מאחר שמדובר בצוות תיעוד אירועי ספורט, שאינו מנוסה באקטואליה, הם מתלבטים באופן בו יכנו את האירוע, ובסוף בוחרים באופציה הנכונה -טרור. בימים אלה, בהם תסריטו של "5 בספטמבר" מועמד לאוסקר, נערך מסע דה-לגיטימציה לסרט (המועמד לאוסקר בקטגוריית התסריט) בארה"ב, הקורא לקהל לא ללכת לצפות בו. אני מקווה שהוא לא יצלח. מדובר בסרט טוב מאוד, שהקאסט הגרעיני שלו סרסגארד, בנש וצ'פלין, מטילים זרקור ענק על אירוע שאסור שיישכח, גם 53 שנים לאחר התרחשותו. אוסף באירוניה צינית שהסרט "מינכן" (2005), של סטיבן ספילברג, הוא מעין המשכון לו. הוא עסק בחיסולם של המחבלים שביצעו את הטבח, על ידי אנשי המוסד, בהוראת ראש הממשלה גולדה מאיר.


 


"לא שותקים" (קנדה 2021) ****

דרמה. סרטו של לאון לי המבוסס על אירועים אמיתיים. 1999. חבורה של סטודנטים באוניברסיטת בייג'ין נהנים לעסוק בתרגול הרוחני פאלון גונג (חלק מתורת הצ'י גונג). הם עושים זאת בפארקים, בגנים ציבוריים ובכל מקום בו זה מתאפשר. אלא שהמפלגה הקומוניסטית בסין מחליטה לדכא את הטרנד הזה, במחשבה שאם יניחו לו להתקיים, הדבר עלול לערער את יסודות האמונה בשלטון והציות העיוור לו. הסיפור מתמקד בשתי סטודנטיות ובשני סטודנטים עיקשים, שמוכנים להקריב הכל כדי לשמור על חירותם. מהר מאוד מתברר להם שהשלטון לא מתכוון להרים ידיים. כל סטודנט שנחשד בהפצת הפאלון גונג עיתונאי מערבי צעיר, העיתונאי דניאל דייוויס (סם טרמל), החי ועובד בסין, לא מוצא מנוח למראה מראות הדיכוי, ומחליט לסייע להם ולנסות להבריח אל מחוץ למדינה עדויות מרשיעות בנוגע לדיכוי הצעירים ומניעת חופש פולחן מהם. 108 דקות.  לא שותקים




ביקורת

לסין יש היסטוריה ארוכה של דיכוי האזרחים על ידי השלטון הקומוניסטי. כבר ב-1976 נרשמו אירועים
אלימים בבייג'ינג. הם התרחשו ב-5 באפריל 1976 בכיכר טיין-אן-מן שבבירה.  זו הייתה הפגנת מחאה של הציבור בסין נגד הדיכוי של משטר הרפובליקה העממית של סין לקראת סוף מהפכת התרבות בסין. הפגנת המחאה התחילה באופן ספונטני בעקבות מותו של ראש הממשלה הסיני ג'ואו אנלאי ממחלת הסרטן ב
-8 בינואר 1976.

10 שנים לפני אירועי הסרט הזה שוב דיכא הצבא בכוח סטודנטים מפגינים. בעקבות סדרה של מחאות עממיותשהתרחשו בין 15 באפריל 1989 ל-4 ביוני באותה השנה, שמרכזן היה שוב בכיכר המרכזית בבירה בייג'ינג. עיקר המחאה היה הפגנות לא אלימות בכיכר על ידי סטודנטים  מרחבי סין שביקשו שתיערכנה רפורמות דמוקרטיות במדינה. במה שנודע בתור הטבח בכיכר טיין-אן-מן חיילים חמושים ברובי סער, בליווי טנקים, ירו באלה שניסו לחסום את התקדמות הצבא לתוך הכיכר. האירוע הסתיים במאות עד אלפי הרוגים, ועוד אלפי פצועים.

ב-1999 הפאלון גונג הפך פופולרי מאוד וכתוצאה מכך היווה "איום" על השלטון. כפי  שאומר בסרט יאנג (טס-צ'יאנג וואנג) מזכיר מחוז בייג'ינג האכזר של המפלגה: "אם כולם יעשו פאלון גונג, מי יישארו במפלגה?". ואכן, השלטון מתחיל לרדוף אחר מתרגלי הפאלון גונג בכל האמצעים העומדים לרשותו. הפאלון גונג הופך למנהג מוקצה, והצעירים, שמתעקשים לדאוג לכך שלא ייכחד, הופכים ל"אויבי המדינה". הם מושלכים לכלא, מענים אותם ומנסים לשבור את רוחם. והכל בגלל טרנד תמים של התעמלות-מדיטציה-יוגה. וכאן נכנס לתמונה העיתונאי דייוויס, שיעזור להם להוציא את בשורת הפלון גונג אל מחוץ למדינה. כדי שהעולם הנאור יראה מה מעסיק את שליטי סין. הסרט "לא שותקים" בנוי כמותחן מרתק, הקצב שלו נכון, השחקנים עושים עבודה טובה. ובשורה התחתונה, הוא גם רותם עצמו לאידאולוגיה שנלחמת נמרצות בגילויים דיקטטוריים. ובתור שכזה הוא סרט חשוב וראוי מאוד.  



  




"כביש הסרגל" (ישראל 2024) ****

דרמה. סרטה של מיה דרייפוס. דפנה (טלי שרון), חוקרת מבטיחה במשטרת תל-אביב. בגלל חריגה מהפרוטוקול בהתנהלותה המקצועית היא "נענשת" ונשלחת ככוח עזר למשטרת עפולה. שם היא מוצאת עצמה מטפלת בתיקים זניחים והולכת ומאבדת עניין בעבודה. אלא שאת לבה צדה פרשת היעלמותה של אישה, אורלי אלימלך (אנסטסיה פיין), אלמנת מלחמה יפהפייה. כשמתברר לדפנה שאיש לא מחפש אחר האישה שנעלמה, העניין מטלטל אותה והיא מחליטה להיכנס לעובי הקורה. החקירה לוקחת למקומות לא צפויים. 109 דקות. כביש הסרגל


כביש הסרגל, צילום: ורד אדיר, תמונה באדיבות סרטי יונייטד קינג


ביקורת

את סרטה הארוך הראשון, הקודם, יצרה הבמאית מיה דרייפוס ב-2014. זה היה "ההיא שחוזרת הביתה", עטור הפרסים והתשבוחות, וגם בו כיכבה טלי שרון.
זוהי הברקה לקחת את הסיפור המשטרתי בסרטים ולהעתיק אותו מתל-אביב (שם הוא מתרחש בדרך כלל) לעמק יזרעאל בכלל, ול"מעצמה הגרעינית" עפולה בפרט. וגם לקרוא ליצירה "כביש הסרגל". זהו אמנם נתיב התחבורה הבינעירוני המרכזי בעמק, אבל כל, או רוב, מה שקורה בסרט בהחלט עקום. דמותה של דפנה בנויה ומעוצבת כאנטי גיבורה, בלשית מרושלת בלבושה, בהתנהגותה ובהתנהלותה. היא בת 41 והקולגות שלה מציקים לה שוב ושוב בשאלה החטטנית, למה אין לך ילדים?

לי מזכירה טלי שרון כדפנה את התנהלותו של פיטר פאלק כבלש המבולבל בסדרת הטלוויזיה האמריקנית המופתית "קולומבו" מסוף שנות ה-60. בכלל, האווירה הפרובינציאלית של התחנה עם מפקדת תחנה שמגולמת על ידי הזמרת-בדרך-כלל דיקלה (הייתי רוצה לדעת עליה יותר) מייצרת קונפליקט מתבקש. מפקדת התחנה הפרובינציאלית אחוזת רגשי נחיתות אל מול השוטרת התל-אביבית הפריבילגית - ולפיכך בהכרח הצפונבונית - שהפילו עליה, וחושבת שהיא מתנשאת עליה. אמרנו שהכביש עקום. שכן איך אפשר להתעלם מהיעלמה של אלמנת המלחמה היפהפייה ולא לפצוח מיידית עם היוודע הדבר בחקירה נמרצת.

חבל רק שגם אין הלימה באופן שבו מטופלת דפנה על ידי הבמאית המוכשרת דרייפוס ושאר הדמויות. גם על הדמות האניגמטית המשוחקת על ידי עידן עמדי הייתי רוצה לדעת יותר ממה שהתסריט חושף.  בסרט לא מטופלות באופן דומה, כך שאין הלימה בינן ובין זו של דפנה, בגילומה של שרון המוכשרת. הדמות שמגלם עידן עמדי, למשל, נשארת חיוורת ותלושה למדי. אבל בסך הכל זהו ניסיון מעניין ומרתק של מיה דרייפוס לעקור את הסיפור המשטרתי הקולנועי מתל-אביב לצפון ולייצר בו אוירה קצת של "טווין פיקס". אני סקרן להמתין לעוד פרק בקורותיה של חוקרת המשטרה האנדרדוגית דפנה בעפולה.



  



"חברה מושלמת" (ארה"ב 2025) ****

דרמה-קומדיה. סרטו של דרו הנקוק. אייריס (סופי תאצ'ר), צעירה מאוהבת יוצאת לסוף שבוע רומנטי עם בן זוגה ג'וש   (ג'ק קווייד) בבקתה מנותקת ומרוחקת בלב יער. המקום שייך למיליונר רוסי מסתורי בשם סרגיי. בני הזוג מתארחים בבקתה שלו יחד עם עוד חברים, בהם חברה אחת, המאהבת הצעירה של סרגיי הנשוי. במהלך אותו סופשבוע מתרחש טוויסט אלים בעלילה ואייריס מגלה שהיא בעצם רובוט שג'וש רכש כדי לספק צרכים של זוגיות ומין. הסיטואציה החדשה שולחת את אייריס למסע מטלטל שיגלה לה שכל מה שידעה על חייה רחוק מהמציאות, והיא צריכה להתנהג בהתאם. 97 דקות.  חברה מושלמת



חברה מושלמת, צילום: Tulip Entertainment


ביקורת

זהו בדיוק הסרט המתאים לעידן הבינה המלאכותית, ובתור שכזה הוא משעשע ומבריק. "חברה מושלמת" מתאר תחילה סיטואציה שבה קבוצת חברים מתארחת בבקתה באזור של טבע פסטורלי. לכאורה רומנטיקה טהורה (נעזוב לרגע את העובדה ה"לא מוסרית" שסרגיי נשוי ויש לו מאהבת). אבל מתברר אט אט שאנחנו בעולם אחר. טכנולוגי מצד אחד, ורווי שקרים וסודות מאידך. אז נכון שבסרט הביכורים שלו עשה הבמאי דרו הנקוק טעות של טירונים (אלא אם כן התכוון לכך) ואני לא מתכוון להרחיב בנושא. שכל אחד יבין מה שיבין. אבל למרות העובדה הזו הוא יצר סרט שמתכתב עם העידן הזה ומציב נוסחאות חדשות לסיטואציות של "העולם הישן". והוא גם מתכתב עם ז'אנר האימה, אף שהוא לא בז'אנר הזה. בקיצור, אהבתי וממליץ.   

 
      


 
    
 
     
                 

 
"עם הזרם" (לטביה 2024) ****

אנימציה. סרטו של גינטס זילבלודיס. גיבורנו כאן הוא חתול קטן וחמוד. הוא רגיל להסתדר לבד בטריטוריה המוכרת לו, אך כשביתו נהרס על ידי שיטפון גדול של צונאמי, החתול מוצא עצמו לבד על סירה, נסחף עם הזרם. בהמשך תלך הסירה ותתמלא בחיות נוספות: למור חמדן, אנפה אצילית וכלב מתלהב. החבורה המוזרה הזו תצטרך ללמוד לשתף פעולה זה עם זה כדי לשרוד, למרות ההבדלים הברורים בטבעם. 85 דקות. עם הזרם


עם הזרם, תמונה באדיבות בתי קולנוע לב


סרט אנימציה רב קסם. ללא דיאלוגים, אך עם קולות של חיות והמון קולות מן הטבע. מצויר ביצירתיות רבה. עוסק בין היתר בהפרת האיזון של החיים בטבע, במאבק כנגד איתני הבריאה שההתחממות הגלובלית עוררה אותם מרבצם והם מכלים את זעמם בעולם החי. ואז נכנסות החיות לפעולה, מגלות תושייה ודואגות זו לזו. וכך, החתול מזנק למים, שולה דגים ומביא לחבר'ה. וכאשר הוא נתקע על צוק גבוה מוקף מים, האנפה מחלצת אותו ומצניחה אותו היישר לסירה, שהיא מין תיבת נח כזו, שהחיות שצלחו את השיטפון מוצאות בה עוגן. היצירה המיוחדת הזו מצוירת כאילו צולמה. אפשר לזהות את תנועות המצלמה, את האופרייטינג המדויק. "עם הזרם" הוא סרט מרהיב ויפהפה, שלא פלא שזכה בגלובוס הזהב ומועמד לשני פרסי אוסקר, בקטגוריית הסרט הבינלאומי, שקרוב לוודאי יילך ל"אמיליה פרז", אבל בקטגוריית האנימציה הוא עשוי לעקוף בסיבוב את סרטי דיסני ולסיים כזוכה הגדול. ככלות הכל, כשיש כזה סרט מרענן ומטלטל ז'אנר, איך עוד אפשר להעניק פרס לאיזשהו "מופאסה", או סוג של מוטציית מלך האריות או דמות דיסני ממוחזרת וממוסחרת אחרת?



 


"מעבר לגיהנום" (צרפת 2023) ***

דרמה. סרטו של קווארקס. נתן (הוגו דילון) ודניאל (ארבן בג'רקטרג') מתעוררים באמצע הכביש אחרי תאונת דרכים בה התנגשו זה בזה. הם מבולבלים ולא מפוקסים. נתן מבין ראשון שהם לא שרדו את התאונה והם במעין לימבו שממנו יש לכל אחד מהם שער למקום אחר. נתן יורד למעמקי הגיהינום שם הוא חווה את הכאב של הנשמות המעונות. תחילה הוא פוגש בז'אן, ילדה פסיכוטית שהוריה פוחדים ממנה. אחר כך הוא חי מחדש את סיפורה של ג'וליה שיצאה משליטה אחרי התאבדות בתה. אבל זאת רק ההתחלה. בהובלתו של השד נורגול, נתן מתחיל להבין שהסיוט שלו לא ייגמר לעולם. 96 דקות. מעבר לגיהנום



מעבר לגיהנום, תמונה באדיבות בתי קולנוע לב

התחלת הסרט מאוד מבטיחה. מציגה שני גברים שרכביהם התנגשו זה בזה ומתברר להם שכתוצאה מהתאונה הם אינם בין החיים עוד. הם מגלים כל אחד את השער לדרך החדשה שלו בעולם הבא. אבל מהרגע שנתן עובר לגיהנום ומתוודע לילדה ז'אן ולטוני המפלצת, ואחר כך לג'וליה ולשד נורגול – די איבדתי את זה. נראה לי שאפשר היה לפתח כל פנטזיה מופרכת אחרת, שהייתה נראית לא פחות מתאימה. האם מה שרואה (או לא) נתן בגיהנום אינן אלא אלגוריות? סיפורי מוסר? הדרך לייסר אותו על כך שהוא הביא לסיום חייה של אשתו, חולת טרשת נפוצה? לי זה ממש לא ברור. מה שכן, הסתקרנתי להמשיך ולצפות בסרט הזה כדי לראות לאן הסיפור מגיע. וגם אחרי הסוף, לא התחדדו אצלי תובנות חדשות.


 



"המפעיל בשירות ה-CIA" (ארה"ב 2024) **

מתח-אקשן. סרטו של ג'ס וי ג'ונסון. בן מאלוי (ארון אקהרט) הוא מפעיל לשעבר בשירות ה-CIA במזרח אירופה. עולמו מתמוטט לאחר שאשתו, שהייתה סוכנת שטח בעבר, נהרגת לנגד עיניו בפיצוץ בית הקפה בו היא ממתינה לו. עכשיו הוא חייב לחזור אל עולם הצללים והסכנות של תככי הריגול במזרח אירופה, זאת אחרי שהוא מקבל מידע מסתורי המעלה חשד כי מותה של רעייתו לא היה תאונה. בן חובר ליריב לשעבר בניסיון לחשוף קונספירציה שמערערת את כל מה שחשב שידע על אשתו ועל הסוכנות שבה עבד במשך יותר מ-20 שנה. סוכנת מסתורית, כריסטינה קוברסקי (אולגה קורילנקו) מסייעת לו, והוא מנסה לברר האם מדובר בפיתיון/ מלכודת. 97 דקות.  המפעיל בשירות ה - CIA


המפעיל בשירות ה-CIA, תמונה באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג


בשנים האחרונות הפך אהרון אקהרט לכוכב של סרטי פעולה גנריים. הנוסחאות של "הקבלן", "חסר מעצורים" ועוד כמה מהסוג הזה בהם כיכב בשנים האחרונות, מאוד דומות, כמעט זהות. אבל מעבר לכך הבעיה העיקרית היא שהסרטים האלה גם ירודים. התסריטים שלהם מופרכים ולא אמינים, התחביר הקולנועי שלהם שבלוני ונראה שהסיבה העיקרית לעשייתם היא ניסיון לקרוץ לקהל חובבי האקשן. וכנראה יש עדיין מספיק כאלה, שמוצרי קולנוע נחותים מהסוג הזה ירצו אותם. הסיפור כאן ממש קלוש, אפילו אבסורדי, המשחק של כולם, כולל אקהרט, לא ראוי לניתוח, וגם אם הפרודקשן ווליו של הסרט סביר (בקושי) המוצר הקולנועי הזה בכללו רדוד ביותר.  

 
 
 
  
 


31/01/2025   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע