|
|
 |
כתבה |
 |
|
|
|
|
מאת: מערכת הבמה
|
הקאמרית הקיבוצית: הקול והכינור בשירי העמים |
|
|
המנצח מנדי רודן חוזר לנצח על התזמורת הקאמרית הישראלית בקונצרט המחבר בין שלושה מלחינים ושלוש תקופות: היידן הקלאסי, ברהמס הרומנטי ושריף מלחין ישראלי בן-זמננו.
הקונצרט מארח שני סולנים בינלאומיים בני אותו דור, שהפריצה הבינלאומית שלהם החלה בשנת 1986, לאחר זכייתם בתחרויות יוקרתיות. הכנר רפאל אולג, יליד פריז, החי היום בבזל שוויץ, זוכה תחרות צ`ייקובסקי, והצ`לן גארי הופמן, קנדי במוצאו שבסיסו בפריז, זוכה תחרות רוסטרופוביץ`.
על היצירות
יוזף היידן - סימפוניה מס` 92 בסול מז`ור ("אוקספורד")
הסימפוניה קרויה על שם המקום שבו בוצעה לראשונה והיא מציגה את המלחין הקלאסי בגדולתו. משפטים חידתיים מובילים לפתרון מפתיע, מוטיבים תמימים הופכים לרקמה סבוכה ומורכבת, ותזמור מבריק מפגין את הוירטואוזיות של הנגנים. כל אלה בונים יצירה עליזה ותוססת, אך גם דרמטית ומרגשת.
יוהנס ברהמס - קונצ`רטו בלה מינור לכינור, צ`לו ותזמורת אופ` 102 (הקונצ`רטו הכפול(
יצירה שנחשבה נועזת לזמנה. הכנר המהולל יוזף יואכים, שעבורו נכתב הקונצ`רטו, שיתף פעולה עם המלחין בעיצוב הטקסטורה הווירטואוזית של הסולנים. קבוצה זו עומדת אמנם על שניים בלבד, אך הצלילים הכפולים אותם מפיקים הכינור והצ`לו יוצרים רושם של כמה כלי קשת המנגנים יחד בדומה ל"קונצ`רטו גרוסו" האופייני לתקופת הבארוק.
נעם שריף - מטמורפוזות על גליארד
המטמורפוזות ("שינויי צורה" ביוונית) דומות במקצת לצורת הווריאציות במוזיקה. אולם, בעוד שבווריאציות הנושא שב ועולה בצורה גלויה ומוסתרת, במטמורפוזות הוא מטופל באורח חופשי, לעתים רק בקטעים ממנו, או במוטיבים הקרובים לו. ה"מטמורפוזות" של שריף כוללות תשעה פרקים: פרולוג, בנוסח מנואט, בנוסח טוקאטה, אריה, מודראטו קון מוטו, בנוסח ראוול, סרבאנד: ג`יג, אפילוג.
הקונצרט הראשון יתקיים ב-16 באפריל 2005, ב- 21:00, בהיכל התרבות נתניה. ארבעה קונצרטים נוספים יתקיימו במוזיאון תל-אביב לאמנות (2 קונצרטים), בהיכל התרבות כפר סבא ובהיכל התרבות אשקלון. לפרטים נוספים
כרטיסים לקונצרטים במוזיאון תל-אביב במחיר של 155 שקלים בטל` 03-5188845. הנחות לגמלאים ולסטודנטים.
03/04/2005
:תאריך יצירה
|
|
|