השבוע תיפתח תערוכת הגמר של בוגרי התואר הראשון באמנות באוניברסיטת חיפה
השבוע תיפתח תערוכת הגמר של בוגרי התואר הראשון באמנות באוניברסיטת חיפה שאצרו האמנים אורי קצנשטיין וליהי חן.
בתערוכה, המתפרשת על פני המשכן לאמנויות של האוניברסיטה, מציגים 40 סטודנטים וסטודנטיות עבודות בתחומי מדיה מגוונים.
רשימת המציגים:
איה אבו רוכן
מציגה מבחר עבודות וידאו, העוסקות בקונפליקט היומיומי של אמנית דרוזית צעירה ובעלת חלומות על קריירת בימוי וחיבה לקולנוע ולמוזיקת פופ, למרות מחוייבותה לחברה הדתית. לחלק מן העבודות (הצבעוניות והמפתיעות בשפע הדימויים שלהן), יש גרסה מרתקת המותרת לצפיה לנשים בלבד. דרך עבודותיה, היא מנסה להגשים כמה מן הפנטזיות הללו על חופש ועל שילוב התשוקות בחייה השמרניים.
שיר לייזר
מציגה מיצב פיסולי ״הרוצים כרצוני״ בו מתקן טפטפות שבנתה יוצר ציור מחומרים שונים ומגוונים. בנוסף, היא יוצרת כפילויות בטכניקות קולאז' צילומי. נדמה כי בפעולותיה יש ניסיון ליצירת טרנספורמציה ולתיווך בין חוויה פנימית לחיצונית.
ראיה חמאדי
מציגה מיצג בו היא חוצה את החדר מתחת למתקן המותאם למידותיה החריגות בעודה חובשת על ראשה קסדה מגנטית בעזרתה היא רושמת רישומים של אבקת ברזל. כמו כן, מציגה ראיה סרט המתמודד עם השאלות המוסריות של המשחק ״הטלת גמדים״ ובו היא מטיחה את עצמה אל לוח וולקרו.
דנה לאור קוגן
מציגה מיצב פיסולי,” do it yourself” הכולל מתקן משעשע למזיגת שמן, מתקן ליבוש בקבוקים וכ-200 בקבוקי זכוכית המכילים תצלומי פולרויד שהוטבעו בשמן. את המימון למיצב השיגה על ידי גיוס המונים באתר הד סטארט. בעבודתה שואלת שאלות על זיכרון ומחיקה, ועל סוגיית המקור והנאמנות לו.
יצירתה של דנה לאור קוגן
סתו נבון
מציגה פרויקט צילומי המושפע לדבריה מלימודיה במסלול הדו-חוגי פסיכולוגיה ואמנות. תהליך איסוף החומרים הממושך (כ-5 שנים) וההקשבה לצורניות ולמהות שלהם, הובילו אותה ליצירת תחבירים וזיווגים צילומיים המזכירים מבנה של שירה או סיפורת. הסדרה מעוררת שאלות אודות הסימביוזה של האדם עם הטבע, ניכור, המרחב כזמני ועוד.
תמר אור
גרה בעין-הוד, עובדת מזה מספר חודשים על פרויקט חממה בסטודיו שלה במשכן לאמנות. מיצב שהתחיל כפסל של כמה בטטות מונבטות, גדל למימדים חדשים וכעת כולל כ-240 בטטות שמשתרגות על גבי קונסטרוקציה מיוחדת שנבנתה עבורן וניזונות מתאורה מותאמת בחלל ומצנצנות מלאות במים. הפרויקט הפיסולי-אקולוגי מקיים יחסי כוחות בין השליטה הפיסולית של האמנית אל מול הפרא והאורגניות של המיצב.
יצירתה של תמר אור
רים סאמר
פיתחה טכניקה לגילוף סיזיפי של תבניות דקורטיביות איסלמיות קלאסיות על גבי משטחי ראי צבועים בצבע תעשייתי. היא מציבה מיצב פלאים של אובייקטים אלו המשתקפים זה בזה ובקירות החלל. היא מתארת את הפעולה שלה על גבי המראות כביטוי של הפיצול אותו היא חווה בחייה.
התערוכה תיפתח ביום חמישי, 19 ביוני 2014 בשעה 19:00, המשכן לאמנויות ע"ש הכט, אוניברסיטת חיפה. הכניסה חופשית.