סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ביקורת
 
מאת: עמוס אורן "סאנמרה" - אירופי ולטיני בכפיפה אחת
 

 
 
המקצועיות של "סאנמרה", הרכב הסלסה האוסטרו-קובני, והאישיות הקורנת של הסולנית המצוינת  מילגרוס פיניירה לא תמיד מצליחים לסחוף אחריהם את  הקהל הישוב באולם. ובכל זאת זה מופע אביבי ראוי


המקצועיות של "סאנמרה", הרכב הסלסה האוסטרו-קובני, והאישיות הקורנת של הסולנית המצוינת  מילגרוס פיניירה לא תמיד מצליחים לסחוף אחריהם את  הקהל הישוב באולם. ובכל זאת זה מופע אביבי ראוי.
 
סלסה לייצוא
 
סלסה היא מוזיקה קצבית ושמחה, תוססת ומערסלת, וגם מקצב שמזמין ריקוד חושני ומסעיר. "סאנמרה", הרכב הסלסה האוסטרו-קובני -  המונה שלוש זמרות לטיניות ושבעה נגנים אירופים - מצליח, אך רק חלקית, למלא אחר ההבטחה הגלומה באמנות שלו. כהרכב מוזיקלי הוא אמנם מהוקצע ומיומן, אך לא מספיק מלהיב (ולפרקים משעמם), ואילו כספק מזון לאגן הירכיים והרגליים הוא לא תלוי בעצמו, אלא בקהל שיושב מולו.
 
על רגל אחת, סלסה היא מקבילה קובנית לבלוז האמריקני. מוזיקה שנוצרה לאורך השנים כפסקול לחיים - שמלווה את קשיי העמל והעבודה ומנסה להנעים את חיי היום-יום הלא קלים. הצליל כמיפלט, כנחמה, כמרגוע, ככלי עזר להתמודד עם המציאות. ככזו היא בנויה על מחזוריות ומעגליות מוזיקלית, ובשירה היא נעזרת בתוספות ובשכבות מצטברות מילוליות.
 
לסלסה יש פנים רבות. "סאנמרה" מציגה את מהדורת הייצוא, עם כלי נשיפה וכלי נגינה מערביים. לא את המקור האותנטי, המבוסס על כלים אתניים וגיטרות אקוסטיות. גם הרפרטואר המוזיקלי שלה נשען רובו ככולו על שירים מקוריים שלה ("תוכלו לרכוש את הסי.די. שלנו ביציאה"), לא על קלאסיקות או פולקלור שהקנו למקצב הקובני החריף את שם העולם שלו.
 
שירת א-קאפלה כואבת
 
קשה לעמוד בקיסמה של הסלסה. לא כשמטרת השירה לעשות בעיקר כיף ושמח, למרות שהיא מקיפה מגוון תחושות ורגשות, של אהבה ובדידות, כאב וגעגועים ואפילו דו-פרצופיות (היפוקרסיה). קשה עוד יותר לשבת כשסלסה מתנגנת, ועוד עם תוספות של מקצבים לטיניים מפתים וסוחפים אחרים, כסאמבה, רומבה וצ`ה-צ`ה-צ`ה. אך הכי מתסכל להופיע מול קהל יושב.
 
בנות "סאנמרה" -  הסולנית המצוינת פיניירה, ושתי מלוותיה ז`קלין קרבונל ואנדרינה רוזאלס רודריגז  -מזמינות, ממש מתחננות, בספרדית ובאנגלית עילגת, בפני הצופים להתרומם ממושביהם, לעמוד וגם לרקוד. "אנחנו לא נצחק", הן מבטיחות. הלהקה אף מנסה לשבור את הקרח באמצעות ירידה לאולם לתהלוכת נגינה שוברת מחיצות. העניין הוא שסלסה היא ריקוד למקצוענים, לא למתנסים חובבנים. וגם לא כל אולם, במיוחד אם הוא היכל תרבות מכובד, יכול לשמש כרחבת ריקודים.
 
השילוב בין הזמרות לנגנים מרתק. הדוקטרינה המרכז אירופית הנוקשה והפדנטית, מול החום, החושניות והבלתי אמצעיות של השירה הלטינית. הנגנים משתדלים לחרוג מדלת אמותיהם, להפליג למחוזות אקזוטיים. ולמרות סקציית נשיפה מרשימה (במיוחד נגן החצוצרה רודי פילץ), הם לא תמיד מצליחים להלהיב ולסחוף.
 
אך אם ההרכב והמופע ראויים בתשומת לב, זה בזכותה של הזמרת המעולה פיניירה. שבגופה המיניאטורי והקומפקטי, חבויה אישיות מתוקה וקורנת, ובעיקר קול נהדר, צלול ועז מבע, שגדולתו מוכחת לאו דווקא במקצבים המהירים, אלא בשירת א-קאפלה כואבת ומענגת. תוספת של זוג-רקדנים שניים, הייתה יכולה לשדרג משמעותית את החגיגה על הבמה ואת ההנאה באולם.
 
ובכל זאת מופע מתאים לבשר את בוא האביב.
 מילגרוס פיניירה ו"סאנמרה", 126 במרץ 2007, היכל התרבות, פתח תקוה, במסגרת פסטיבל האביב הבינלאומי

למועדי מופעים >

28/03/2007   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע