 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | | | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | | | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | | | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | | | 27 | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
קולנוע יפני |
 |
|
|
|
|
אחר צהריים סתווי |
אחר צהריים סתווי |
|
|
|
|
|
|
שחקניות: שימה איוואשיטה, צ`ישו ריו, קייג`י סאטה, מאריקו אוקאדה, שיניצ`ירו מיקאמי |
הופעה ראשונה: 1962 ארץ מקור: יפן
משך הופעה: 113 דקות
|
|
|
|
סרטו האחרון של יסוג'ירו אוזו הוא סיפורו צובט הלב של אדם שנאלץ להרכין ראש ולקבל את מעגל החיים ואת המודרניזציה הבלתי נמנעת של החברה.
שוהי היראימאה (שדמותו, בגילומו של צ'ישו ריו, כבר הופיעה ב"אביב מאוחר" של אוזו) הוא אלמן מזדקן שחי בנוחות מזה שנים עם בנו ובתו הבוגרת, שמקדישה את חייה לטיפול בו. הוא ננזף מכל הכיוונים עד שהוא מבין שעליו לעודד אותה להנשא ולעזוב את הבית. הפרידה העתידית מן הבת נדמית להיראימאה כמוות נוסף במשפחה ואנחנו כלל לא זוכים להכיר את בעלה המיועד - מה שחשוב הוא לא לאן היא הולכת אלא מה היא משאירה מאחור. צ'ישו ריו הופיע ברבים מסרטיו של אוזו והוא מגלם אולי את האלטר-אגו של הבמאי, מאופק, מסודר, שקט, כמו אוזו עצמו הוא שותה יותר מדי והוא מופנם, לא נוטה להפגנות רגש.
"אחר צהריים סתווי" ספוג באלגנטיות ובעדינות שהפכו לסימן ההיכר של יצירות המופת של הבמאי. הסרט בנוי בקפידה, כל סצנה שואבת מזו שקדמה לה, ואנחנו זוכים להציץ לעולמו הפנימי של הבמאי, עולם של נוסטלגיה, אובדן, השלמה, שלווה ויופי. הסרט הוא אחת הפרידות היפות והמרגשות של הקולנוע ואוזו נפטר שנה אחרי עשייתו.
יפנית, תרגום לעברית ואנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|