|
|
 |
תיאטרון הסימטה |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
משתתפים: אלחי לויט , אורן יאדגר , מאיר אשרף , מיכל כהן , שגית סול , סאמי קורן , דורי אנגל |
הופעה ראשונה: 6 באוגוסט 2005
|
|
|
|
זאזה, אשתו של המצביא המפורסם נינו היא אשה קטלנית. שעה שהוא מגלה גבורה בשדה הקרב, הרחק מהבית, היא הופכת את חדר השינה שלה לשדה קרב פרטי משלה, בו היא כותשת ומשמידה את כל הסובבים אותה רק בשביל לספק את תאוותיה. "אח, למה נתן לנו הטבע רק שלושה פתחים בגוף לזלול אתכם?... " היא מקוננת. ואכן – היא אינה מהססת לבגוד בבעלה גם עם אחרון החיילים, שמקדרולי, שגם הוא מושלך כחפץ משומש לאחר שסיפק את תשוקתה. אולם תאוותה האמיתי של זאזה היא לבנה המאומץ צ''ווצ''וודזה . וזה, אכן מוענק לה על ידי הקיסרית הגדולה כרתלינה, המופיעה ונעלמת בחייה, כמו אומן כל יכול המפעיל את בובותיו להנאתו.
השמועה כי זאזה בוגדת בו עם בנו האהוב מגיעה לאוזני נינו והוא שב הביתה משדה הקרב בכדי לשחוט את האשה והבן הבוגדניים. בצר לו, מחליט נינו לאמץ לו כבנים את שני השמשים – פוטי ושוליקר, משקיפים אילמים בחדר משכבה של זאזה, שעד עתה איש לא הכיר בקיומם. בתמורה הוא מבקש מהם להלשין באוזניו על דבר הבגידה הנורא של אשתו. שני השמשים הופכים, לראשונה בחייהם, לדמויות בעלות פנים ונוכחות והם מולבשים בבגדים יקרים ומועלים לגדולה.
אלא, שגם כאן מתערבת דמות עליונה המושכת בחוטים – הקיסר ארצ''יל – החונן את זאזה ומשלח את נינו המושפל והמסורס בחזרה לשדה הקטל.
זאזה המנצחת המוחלטת, האשה שבשבילה כולם שמשים – בובות משחק שנועדו להנאה – שוחטת באיטיות את שני השמשים פוטי ושוליקר כנקמה על שהלשינו עליה, כשברקע מזמרות רוחותיהן של השניים בניצוחו של בוזס, משורר החצר המריר את שירת חייהם המוחמצים.
צוות ההצגה מונה שבעה שחקנים המגלמים 17 דמויות באמצעות החלפת מסכות ושימוש בבובות ענק בטכניקה של תיאטרון המזרח הרחוק.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (19 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 19. שגית סול נהדרת !!! (ללא תוכן)
| 18. ממש ממש נהנתי!!!
 | |  | | לאנשים שבאמת אוהבים פרינג' אין כמו ה"שמשים" כדי ליהנותץ מהז'נאר.
משחק מעולה, יצירתיות, ההצגה מרגשת. ממולצת בחום לאנשים שבאמת מעריכים אומנות.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 17. יובל זמיר?? לא באה !! (ללא תוכן)
| 16. אני כן ראיתי ו...
| 15. הצגה טובה
 | |  | | אם משהו כתב "דוחה" אולי יש קצת דחיה טבעית מהצגות של חנוך לוין שידועות כקשות.
ההצגה בהחלט מעניינת ומהנה ומעלה המון סימני שאלה על החיים בצורתם ומשקפת אתמה שקורה בדויק במציאות הקשה בחברה
הוסף תגובה | |  | |  |
| 14. בימוי מצויין הצגה ומשחק טובים מאוד
 | |  | | זו הפעם הראשונה שאני נהנה מהצגה בתאטרון החובבני הזה
-וזו ההצגה הראשונה שאני ממש נהנתי.
התפאורה התלבושות הבימוי והשחקנים ממש התאמצו והצליחו בגדול-כל הכבוד
הוסף תגובה | |  | |  |
| 13. מה הקשר בין עבריין מין לאירוע תרבותי!?
 | |  | | מה אם אדם טעה ונענש -צריך להחרים אותו לכל החיים?
תבדקי אצלך יערה מה המניעים שלך להיות נקמנית ןללא חמלה?
הוסף תגובה | |  | |  |
| 12. על מה ולמה
 | |  | | אין ספק שההצגה עוצרת נשימה המשחק מדוייק ופלאי 2 הפנסים בחורבה שנקראת תאטרון הסימטה יוצרת קסם לא ברור . בימוי מתוך מצוקה להוכיח אחרי הכל שיובל עדיין במאי מוביל אם לא לידר בתחום, אך יחד אם זאת ניתן לראות דרך תפקוד השחקנים כי המרוץ שלו למצויינות בא כדי להסתיר את תיבת פנדורה שלו. הוא לוקה במצוקה אישית למחילה הייתי ממליץ בחום שאת פועלו הגאוני יעשה מאחורי מסכה או דמות של במאים צעירים לפני שישחטו כל דבר בו נגע או יגע בעתיד ליובל אין שום זכות בחזית העשיה היות ועמדה זו גרמה לו למעוד ולעשות רע לאנשים תמימים גחלת תאטרון הפרינג' משאירה אותו במערומיו אין ספק שתווך היצירה שלו מגיע ממקומות עמוקים אך גם מפלצתיים את זכותו הוא קנה כמו את זריקתו לרחוב באותו מטבע ולמרות הצער שהוא חש אין ספק שלא נשכח לו את אות קין המונצחת על מצחו. יובל אתה בעצמך שללת את זכויותך מהחברה לא אנחנו שללנו אותם. חבל לי על כשרון כמו שלך שהיה זדוני לטעום מהפרי האסור אני קורא לך אם נשאר לך טיפת מידה של כבוד לפנות את הבמה והעשיה בתחום זו יכולה להיות בקשת הסליחה הכי אמיתית שהייתי מאמין לה מצידך.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 11. אז מה
 | |  | | לא ראיתי את ההצגה, אבל אם הבמאי תקף מינית או לא זה ממש לא מה שיגרום לי ללכת או לא להצגה וזה לא אמור לעניין אף אחד. אני לא בא להצגה בשביל הבמאי וגם אם הייתי הוא כבר שילם את העונש שלו בכלא וצריך להניח למה שעבר.
די, בסוף הוא יהיה הקורבן פה.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 10. שווה לראות
 | |  | | מחזה בינוני ומטה של חנוך לוין הופך להצגה חזקה ומרהיבה בבימוי מעולה ומשחק מצוין ומרשים- שווה לראות ולו בגלל השחקנית הראשית המגלמת את זאזה.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 9. עצוב
 | |  | | קשה, קשה לחנוך לוין. ליבנו עליו אחרי שחירבשו לו את המחזה...
הוסף תגובה | |  | |  |
| 8. (ללא תוכן)
| 7. יופי של תלבושות ותכשיטים,הצגה מעולה
 | |  | | אהבתי מאוד את ההצגה ובעיקר את הטעם הטוב של התלבושות .התכשיטים שמעטרים את השחקנים מאוד מתאימים לאווירה ורציתי לשאול כאן אולי מישהי יודעת (או מישהו) מאיפה קונים.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 6. הצגה מעולה!!
 | |  | | מדובר באחד העיבודים היותר מרשימים למחזה של חנוך לוין שהוצג בשנים האחרונות ( עומד בשורה אחת עם "אשכבה" ו "הילד חולם")
מדהים איך החלל של הסימטא הופך בעיצוב תאורה חכם לבמה "ענקית".
כל הכבוד לשחקנים על עבודה מעולה
במיוחד בולט לטובה אלחי לויט ( הזכור מבנות פסיה) בתפקיד כפול של הקיסר והקיסרית.
המוזיקה של יוסי בינון מדהימה
על הבימוי אחראי יובל זמיר שאת הגאוניות התיאטרונית שלו לא ניתן לקחת ממנו גם אם אישיותו שנוייה במחלוקת ציבורית לגיטימית
הוסף תגובה | |  | |  |
| 5. בכורת השמשים
 | |  | | לצערי, לא נהניתי מההצגה. המחזה בעל ערך ספרותי גבוה אך אינו דרמטי, הוא אינו מתאים לשחקני הקבוצה (הנפגעים העיקריים הם השחקנים בתפקידים הראשיים) והוא אינו מתאים למימוש בימתי עם שאיפות כה גרנדיוזיות. אם בוחרים לעסוק בחומר שירי שאינו מצייר מערכות יחסים אנושיות מורכבות בזמן הווה, ראוי יותר להעניק לו מימוש צנוע. בסיכומו של עניין ועם כל הצער, התוצאה חובבנית.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 4. להחרים
 | |  | | אני קורא לכל מי שיש בלהו חמלה על קורבנותיו של יובל זמיר להחרים את פועלו "התרבותי"
הוסף תגובה | |  | |  |
איש מקצוע בתחום הטיפול , (07/08/2005) |
| 3. דוחה (ללא תוכן)
| 2. הצגה מצוינת
 | |  | | אולי אחת ההצגות המעולות שראיתי השנה . ההצגה בועטת
ישר אל תוך הקרביים. תפאורה מעולה
משחק משובח של הלהקה. פשוט לרוץ.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 1. לתשומת לב הצופים
 | |  | | במאי ההצגה, יובל זמיר, סיים לא מכבר לרצות מאסר ממושך בגין תקיפה מינית של ארבעה נערים. אמנם, כפי שנהוג לומר "הנאשם שילם את חובו לחברה", אך לדעתי ראוי שהצופים ידעו, בטרם הם משלמים במיטב כספם עבור אירוע תרבות, מי הוא העומד מאחורי בימוי ההצגה. אכן, "שילם חובו לחברה", אבל האם אתם סבורים שעבריין מין ראוי לעמוד מאחורי פעילות תרבותית המוצגת לקהל הרחב?
הוסף תגובה | |  | |  |
|
|
|
|