|
|
 |
תיאטרון הסימטה |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: דלית ענבר , אבי פליט מאת: פדריקו גארסייה לורקה תפעול תאורה: יובל זמיר בימוי: יובל זמיר מוזיקה: רן בגנו תמליל: בוריס סבידנסקי ויעקב תמרי תאום אמנותי: אלכסי טרלצקי |
משתתפים: אמיר צבי , יניב מויאל , סאמי קורן , איילה ליפשיץ , אסף עמיאל , רון ריכטר , איתי בליברג , רונן סדיס , דור כהן , סמדר בן דוד , שירה אלפנדרי , פיליפ דומרב |
הופעה ראשונה: דצמבר 2005
|
|
|
|
בשנת 1930 מוזמן לורקה למסע הרצאות בקובה, כאחד היוצרים החשובים של ספרד בעת החדשה וזוכה להצלחה מסחררת, אלא , שבאותה תקופה, עבר לורקה את אחת התקופות הקשות בחייו: הרומן הגדול שלו עם סלוואדור דאלי נסתיים באחת, כאשר הצייר מעדיף לנטוש אותו לטובת גאלה – האישה שתלווה אותו כל חייו. לורקה, שמצא בדאלי שותף ואהוב, מתרסק. שוב הוא מרגיש בודד ודחוי ואומלל וכך הוא נוסע לקובה.
שם, הוא מתחיל לכתוב את המחזה של חייו, את "הקהל". לורקה לא האמין שאי פעם יועלה המחזה על הבמה ולכן הרשה לעצמו לשפוך על הדף הכל. התוצאה היא המחזה האמיתי ביותר שכתב מעודו: מחזה הכתוב כהזיה סוריאליסטית, שבה זיכרונות, חלומות, תשוקות, אנשים, חיות וחפצים לוקחים חלק שווה בעלילה. זהו המחזה שהפקיד בידי אחד מחבריו והשביע אותו שישמיד אותו במידה וימות.
ואכן – רק בשנת 1987 זוכה המחזה לעלות לראשונה על הבמה. אחת הסיבות היא מאמציה של משפחתו במשך שנים לבנות לו ביוגרפיה משופצת, שבה הצד ההומוסקסואלי והיצירות "הבעייתיות" יותר יודחקו הצידה ויוצנעו.
המחזה מתחיל בחדרו של במאי התיאטרון הפתוח – האיש שמכר את נשמתו והאמת האמנותית שלו בעבור ההצלחה המסחרית והשררה. אל החדר פורצים ארבעה סוסים – סמל לתשוקות הגוף המודחקות ומבקשים ממנו להכניס אותם מחדש לחייו. אולם הבמאי מגרש אותם בקשיחות. אבל זה לא נגמר – אל החדר נכנס "הקהל" – שלושה גברים שהם בעצם איש אחד: גונזלו (גלגולו של לורקה במחזה) אהובו וחברו ההיסטורי של הבמאי (דאלי). גונזלו מתעמת עם הבמאי ודורש ממנו לחפש יחד איתו את התיאטרון האמיתי – "התיאטרון שמתחת לחול" – התיאטרון השואב את האמת שלו מהכאב האמיתי ומהמתים.
השניים יוצאים למסע של התחשבנות אל תוך עברם וחלומותיהם, כאשר הם מתגלגלים בעשרות דמויות וחפצים המסמלים את הצדדים הגבריים, הנשיים והחייתיים שבהם. הם חוזרים אל ימי רומא, שם מוכר הבמאי את עצמו לקיסר (הוא הממסד) החונק אמנים צעירים. הם מגיעים לקבר של יוליה בוורונה, שם מתעמת לורקה עם רעיון האהבה הטוטאלית, כאשר ארבעה סוסים לבנים מבקשים מיוליה שתסכים לשכב איתם בכדי שיוכלו להיוולד מחדש.
שיאו של המחזה באולם התיאטרון עצמו, כאשר הסכר נפרץ והתיאטרון של המתים פורץ במלוא עוזו. יוליה השחקנית נחטפת וגונזלו עולה לשחק במקומה ומתאהב בשחקן המגלם את רומיאו. כאשר מגלה זאת הקהל הוא קם לעשות לינץ'' בשחקנים ופורצת בתיאטרון מהפיכה.
בסופו של המחזה, נותר הבמאי, שבגד באמת שלו, בחדרו בתיאטרון, כשהוא הולך וקופא למוות.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (28 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 28. הטקסט מבוזבז, המשחק מרגיז, עיצוב הבמה נחמד, ולא יותר.
 | |  | | בדרך כלל אני מעדיף תאטרון לא ריאליסטי ומיוחד יותר, אמנם די התאכזבתי מההצגה "הקהל".
אני מאד אוהב הצגות שהקהל צריך לחשוב עליהן לעומק והתוכן לא נמסר באופן ישיר לחלוטין, אולם "הקהל" הייתה יותר מדיי לא ברורה ואפופת מסתורין. אפילו הקונפליקט המרכזי – בין הנורמה לרצון האדם – לא היה ברור ולא התבטא באופן מובן. היה נדמה כאילו רוב השחקנים לא ייחסו חשיבות גדולה לטקסט שהם אומרים ולעיתים אף נחפזו לומר אותו מבלי להעניק לו משמעות ורגש.
התפאורה ועיצוב החלל היו מעניינים, אך לא היה בהם די בכדי לעניין אותי ולהלהיב אותי וודאי שלא בכדי להעביר מסר ברור ומובהק.
וכמו כן ההצגה גם לא רגשה אותי בשום דרך. [למעט סצנה אחת קצרה וגם בה – היה מדובר בעניין של תפאורה ותלבושות].
בשביל הצגה בה המיקוד על התנועה והעיצוב הוא כל כך רב – אותם המרכיבים לא היו מדוייקים ומרגשים מספיק.
הפקה מאכזבת.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 27. הדהים
 | |  | | הסצנות סוחפות אותך לתוך ההצגה לתוך ההנאה מהנסתר בהצגה מהמשחק הנפלא במיוחד הגברים שבחבורה
מגאוניות הבמוי
וזה בכלל לא משנה אם מבינים את ההצגה בזמן הצפיה ,הלא אי אפשר להפסיק לחשוב עליה ולנסות להבין אחרי שנגמרה החוויה הזמנית, לאט לאט מצליחים לראות את התמונה של מסתורי המסכות והאהבה.
פשוט נפלא, מומלץ לאנשים שיודעים להנות מעצם העניין שיודעים להנות ממשהו אחר
הוסף תגובה | |  | |  |
| 26. וואו!!! איזה מדהימים אתם!
 | |  | | אני רוצה להודות לכם שחקנים יקרים על ערב הזוי ומוטרף של משחק מטריף ומדהים! אני רוצה להודות לבמאי יובל על בימוי משגע. ואני רוצה להודות לתיאטרון ה"סימטא" על שהחליט להעלות באומץ רב מחזה קשה ויפהפה כזה!
וכעת לפידבקים אישיים יותר:
בראש ובראשונה ליניב מוייאל- אתה מדהים יקירי! אתה וירטואוז, גמיש, מוכשר, ובעיקר רגגגגגיייייששששש בצורה בילתי רגילה! קח את זה עד לקצה, תנשום כל רגע לתוכך ועוף למרחקים! כל הכבוד!
השני בתור הוא: איתי בלייברג- אתה הצלחת להוכיח לפחות לי שמעבר ליופי הנהדר שלך מסתתר המון כישרון הרבה כוח ונשמה רגישה ביותר- אתה שחקן נפלא, עוצמתי ומוכשר ואתה ההוכחה שלא ממש משנה אם סיימת בית ספר למשחק או לא העיקר הוא מה קורה על הבמה וקרה המון! מחכה למייל ממך(מחזה) ובהצלחה.
כמובן לשחקנית האדירה- איילה ליפשיץ- בתפקיד יוליה- את מ-ה-מ-מ-ת! יש לך כוח להעביר דברים בצורה מאוד חזקה ונכונה מרתקת אפילו! אין הרבה שחקניות טוטאליות כמוך עלי והצליחי!
ואחרון חביב- סדיס- למרות שהיתה חסרה לך אנרגיה בהצגה הספציפית הזאת אני יודעת מה אתה שווה ועדיין הצלחת להעביר את התפקידים השונים בצורה מעניינת ומיוחדת, המשחק שלך היה טיפה חיצוני-לא כל הזמן אבל בחלקים היתה תחושה שאתה לא מספיק מרגיש בפנים אבל סך הכל אתה שחקן מנוסה מוכשר בטוח בעצמו מאוד חזק ועוצמתי, תן קצת יותר מעצמך היה טוטאלי ותמריא גבוה יותר! כל הכבוד!
ולשאר השחקנים אתם משגעים!
בואו לראות- חובה!!!
ביי נעמה.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 25. למה אין הצגות השבוע?
 | |  | | רוצים לבוא לראות וצריכים לחכות לשבוע הבא? למה? שמעתי שמילאתם את האולם בכל פעם,למה ההפסקה? הקהל דורש את "הקהל" ואני באמת מקווה שזה כלכך טוב כמו שחבריי טוענים.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 24. שיעור בתיאטרון לתיאטרון הממסדי
 | |  | | חוויה אמיתית וכל מילה מיותרת, צריך לראות יותר מפעם אחת,כל הכבוד לבמאי לשחקנים,וחבל שרק 40 איש זוכים לראות בכל פעם את ההפקה המדהימה והמחשמלת הזאת.
אחרי "מרילו ",ועוד תתרמה אחרים בתיאטרון הממסדי,יש עוד תקווה לעתיד התיאטרון עם כוחות רעננים ואמיתיים.
הבימה, הקאמרי, בואו לשיעור...
לימור לבנת בואי מהר עם שיק לתיאטרון הסימטא, כי להם מגיע את הבונוס של השנה לתרבות!
הוסף תגובה | |  | |  |
| 23. תגובה להילה
 | |  | | הילה היקרה, למען יצירות מופת שכאלה אני חיי. לדעתי את נימצאת במקום הלא נכון. חפשי בגוגל את האתר של "מעריב לנוער". בהצלחה.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 22. חחחחחחח
 | |  | | למי אתם חושבים יהיה כח לקרוא את כל זה?! פ'חחח ימושפעים
הוסף תגובה | |  | |  |
| 21. יצירת מופת
 | |  | | כמו "השטן ממוסקווה" גם המחזה "הקהל" אמור היה להישרף באש הגאוניות. טקסט מהפנט.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 20. אל תחמיצו
 | |  | | אין מילים לתאר את החוויה המטלטלת לה נחשף קהל הצופים בהצגה "הקהל". ההצגה סוחפת, דינמית ומלאת קצב. יש לה יופי מיוחד במינו. הבימוי מופלא, השחקנים - כולם כאחד - עושים עבודה נפלאה. התלבושות והתפאורה מרהיבים. אל תחמיצו!!!
הוסף תגובה | |  | |  |
| 19. שיכרון חושים
 | |  | | דיאלוגים שנונים, שחקנים צעירים ומוכשרים, הפקה שמתחרה עם המחזות במטרופולין שמעבר לאוקינוס,
פשוט לזרוק את המוח לתוך מערבולת של סוריאליזם וטירוף חושים ולהנות ממופע של שחקנים שיהוו את עמוד השידרה של התיאטרון הישראלי בשנים הבאות
בהצלחה ותודה על ההשקעה
הוסף תגובה | |  | |  |
| 18. אמנות של תאטרון
 | |  | | יצאתי עכשיו מההצגה- המומה.....זוהי אמנות.
הבימוי- יוצא דופן, מרשים חזק, מרתק. והשחקנים- מדהימים ועוצמתיים אחד אחד. חוויה שלא שוכחים. מומלץ מאוד
הוסף תגובה | |  | |  |
| 17. מלאי של יצירתיות וכישרון!
 | |  | | "הקהל" הייתה עבורי חוויה מפתיעה, מעניינת, מקורית, מרעננת ומרתקת, שהשאירה אותי מלאת התפעלות לאור ים הכישרון - של הבמאי, השחקנים, מעצבי התפאורה והתלבושות. התחושה הכללית היא שיש פה משהו אמיתי, שכל השותפים לו מאמינים בו מכל הלב. התוצאה היא אנרגיות עצומות במהלך ההצגה כולה, שגם הלכו איתי הביתה...
הרמה הגבוהה והאחידה לאורך כל ההצגה, הדרמה והעניין הבלתי פוסקים, רמת המשחק הגבוהה של כל השחקנים - בתפקידים הגדולים והקטנים יותר, התלבושות, המקוריות - פשוט מרשימים!
רוצו!!!!!!!!!
הוסף תגובה | |  | |  |
| 16. הבן דוד המוכשר שלי
 | |  | | איתי בלייברג- הבן דוד D: אני אוהבת אותך כל הכבוד!!!! שתמשיך להצליח!!!!! המון אהבה.... נשיקות וד"ש מבלגיה... אוהבים ומתגעגעים, הבלייברגים
הוסף תגובה | |  | |  |
| 15. ענקים!!!
 | |  | | כל הכבוד לצוות השחקנים. אין ספק שהמחזה עצמו לא פשוט אך עשיתם את זה כמו גדולים. פשוט מצויין!
הוסף תגובה | |  | |  |
| 14. 123
 | |  | | הייתי אתמול בהצגה "הקהל" הצגה נהדרת כל הכבוד חיזקו
ואימצו הרבה זמן לא התרגשתי כל כך
הוסף תגובה | |  | |  |
| 13. נהניתי מאד
 | |  | | אהבתי את השחקן המשרת/הקיסר/ הסוס השחור/ האח הרפואי/ שחקן נפלא
הוסף תגובה | |  | |  |
| 12. הקהל
 | |  | | הצגה מרתקת וחדשנית. מזמן לא נהניתי כך מתאטרון.השחקנים פועלים כצוות מיומן, אין דקה משעממת. למרות שהשפה מלאה בדימויים שונים ומשונים, השחקנים מצליחים להפוך את המילים לשלהם ולהפיח בהן רוח חיים. אני רוצה לשבח את השחקניות שלמרות זמן במה קצר יחסית לעמיתהן הגברים הביאו דמויות מלאות , שנונות בועטות וחיות. עלו והצליחו.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 11. לעשות לך ילד???
 | |  | | בועז נשמה, תשאיר לי את הגבר הראשון ולך לבמאי, אני בטוחה שהוא יעשה לך ילד (-:
הוסף תגובה | |  | |  |
| 10. לגבר הראשון...
 | |  | | תעשה לי ילד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הוסף תגובה | |  | |  |
| 9. מסכים איתכם
 | |  | | הייתי בבכורה ואחלה מחזה אבל למה עיריית תל אביב לא נותנת לתיאטרון הזה יותר כסף למשענות לכסאות
הוסף תגובה | |  | |  |
| 8. לקהל
 | |  | | אני שמח לראות שהמחזה יוצר הדים
ראיתי אותו שלשום ואין ספק שהו הדבר הכי חם בעיר
מומלץ מכל הלב
הוסף תגובה | |  | |  |
| 7. וזה לא "תאטרון אמיתי"?
 | |  | | ירון בגון - ראשית יפה ששיבחת את השחקנים. אבל נראה לי שאם אתה חושב שזה לא "תאטרון אמיתי" כנראה לא הבנת את המחזה כלל. למה התכוונת? לתאטרון הציבורי הממוסד? זה שנקרא במחזה "התאטרון הפתוח"? מתי לאחרונה יצא לך לעבור שם חוויה כזאת? או חוויה בכלל...
הוסף תגובה | |  | |  |
| 6. בראבו
 | |  | | אני רוצה להודות לשלושה שחקנים מצויינים שמישתתפים במחזה. השחקנים משחקים בתפקידים: דאלי, גונזלו ויוליה. כל הכבוד עלו והצליחו ואני מקווה שבימהרה ניצפה בכם ב"תיאטרון אמיתי".
הוסף תגובה | |  | |  |
| 5. תגובה לשימו לב
 | |  | | חווה. נשמה. פולניה קטנה. תקשיבי רגע. במאי סנסציוני תרגם והעלה מחזה סנסציוני. התוצאה יוצאת מגדר הרגיל, שונה, שנויה במחלוקת ובעיקר מעניינת!!! אז אולי תפסיקי את להיות כל-כך בנאלית ומשעממת???
הוסף תגובה | |  | |  |
| 4. שימו לב!! (מי לא יהיה שם)
 | |  | | במאי ההצגה, יובל זמיר, סיים לא מכבר לרצות מאסר ממושך בגין תקיפה מינית של ארבעה נערים. אמנם, כפי שנהוג לומר "הנאשם שילם את חובו לחברה", אך לדעתי ראוי שהצופים ידעו, בטרם הם משלמים במיטב כספם עבור אירוע תרבות, מי הוא העומד מאחורי בימוי ההצגה. אכן, "שילם חובו לחברה", אבל האם אתם סבורים שעבריין מין ראוי לעמוד מאחורי פעילות תרבותית המוצגת לקהל הרחב?
ומה אשמים אותם נערים שכנראה לא יוכלו להגיע לאותו תאטרון.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 3. באמת מצויין
 | |  | | משמח ליראות שיש תשובה הולמת לתיאטראות הרפרטוארים. ביצוע נהדר. ישר כח.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 2. זה תיאטרון!!!
 | |  | | תמיד חיפשתי יצירות שפורצות מיסגרות, בעלות אמירה חתרנית, עמוקה ומעוררת חשיבה. המחזה הנ"ל ענה על הכל בחן נפלא ובביצוע מהפנט. מומלץ לאנשים חושבים.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 1. חוויה.
 | |  | | הייתי אתמול, וכל כך נהניתי, אני לא יכול לספר יותר מדיי כי זה יהרוס, רק טיפ למבקרים עתידיים, בואו עם ראש פתוח, זה שונה, זה חדש, זה מיוחד ומרשים.
תבלו.
הוסף תגובה | |  | |  |
|
|
|
|