|
|
 |
האופרה הישראלית 2006/7 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: פרדריק שזלן , ניקולאס ז'ואל מאת: ז'אק אופנבך בימוי: ניקולא ז'ואל תעתוק וניהול מוזיקלי: אציו פריג'רו תחקיר ועריכה: רנקה סקוושיאפינו |
משתתפים: איילין אטס - מצו סופרן , ניקולטה ארדלאן - סופרן , אלנה בלפיורה-מצו סופרן , קרלו שיבלי -טנור , אנטוניו נגורה- טנור , יקטרינה לוקחינה - סופרן , דוצ'ה דל מונטה- בס , סבטלנה סנדלר , נח בריגר , אלכסיי קנוניקוב - בריטון (ישראל) , ולדימיר בראון , הילה בג'יו , אירה ברטמן , לריסה טטוייב , גיא מנהיים |
הופעה ראשונה: פברואר 2007
|
|
|
|
האופרה "סיפורי הופמן" מבוססת על סיפוריו של המשורר הגרמני א.ת.א. הופמן, שהוא גיבור האופרה. הופמן, משורר שתוי, מצוי בעיצומו של משבר יצירה. המוזה שלו מופיעה בצורה אנושית בדמותו של חברו הטוב ניקלאוס, ומבטיחה להגן עליו מפני אהבות נכזבות.
בזמן שהופמן ממתין בפונדק לאהובתו סטלה הוא מספר ליושבי הפונדק את סיפוריהן של שלוש אהובותיו שכל אחת מהן חומקת ממנו. אולימפיה הבובה מתנפצת לנגד עיניו, ג''ולייטה היצאנית שבורחת ממנו, ואנטוניה הזמרת מתה בזרועותיו. בזמן ההמתנה לאהובתו המציאותית הוא משתכר, וכשהיא מגיעה לפונדק היא עוזבת עם לינדורף הנבל מבלי שישים לב לכך. המוזה שנותרת אתו מנחמת אותו ומתחננת בפניו שימשיך ליצור, כיוון שאהבה ועצב מעשירים את האמן.
עוד בצוות הזמרים: יוסף ארידן, סמי בכר ואנסטסיה קלוואן.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (3 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 3. המשך-סיפורי הופמן
 | |  | | שהתאהב בצעצוע מכני.
אנטוניההנו הסיפור השני.היא היתה זמרת אלא שרופאים אסרו עליה לשיר כי זה מסוכן לבריאותה.
הופמן המאוהב בה חודר לחדרה בו אביה הסתיר אותה.רופא שבא לבדוק אותה מגלה את מצבה ואנטוניה בהשראת רוחה של אימה שגם היתה זמרת ומתה מהזמרה שרה עד למותה.
ג'וליטה הנו הסיפור השלישי.הופמן מאוהב בה אך היא תחת ההשגחה של דפרטוטו הרשע.ג'וליאטה מציגה את הופמן בפני מאהבה הקודם שלמיל.דפרטוטו מבטיח לג'וליאטה טבעת אם תגנוב את בבואתו של הופמן.כאשר היא ביחידות איתו היא מבקשת את בבואתו הוא מסכים והבבואה נעלמת. הוא רץ ,הורג את שלמיל ורואה את ג'וליאטה מפליגה בגונדולה.
האופרה הנמשכת בהפקה זו מעל שלוש וחצי שעות מסתימת באפילוג במקום בו התחילה.
הופמן שבור,שיכור.שומעים את קולה של סטלה שהיא התגלמות כל שלוש הנשים.היא מחפשת אותו אך הוא אינו מבחין בה .סטלה עוזבת עם לינסדורף והמוזה ממריצה את הופמן להתחיל מחדש ביצירה שלו.
אתחיל הפעם עם התפאורה-אציו פריג'רו- כי היא באמת מרשימה ויפה.יש בה רכבת,שתי גונדולות,שתי מעליות, כרכרה,גלגל מסתובב,כלי נגינה דמה ומה לא.
תפאורה נאה שהושקע בה רבות.
הבימוי הוא ענין אחר.זהו בימוי מיושן-ניקולא ד'ואל- שחודש בארץ בידי סטפן רושה,אטי,נסחב,הגובל לפעמים ביחוד במערכה השניה בשעמום.בנוסף יש בו כמה דברים לא מובנים שנעשו לעין בלבד .
מה תפקידם של שתי המעליות בשני צידי הבמה מהם מפעם לפעם יורד אדם.מאיפה הוא יורד? לעין כאמור זה יפה ונחמד כמו הרבה דברים אחרים בתפאורה, אך צריך שיהיה גם הגיון.הכרכרה הרכובה בסוס שבמקום רגליים יש לו גלגל יפה ואטרקטיבית אך מדוע היא נכנסת לחדרה של
ג'וליאטה.במערכה השלישית יש על הבמה שתי גונדולות -תמונה מקסימה ביופיה אך מה עשה הבמאי. כאשר הן נכנסות שוטות אל הבמה מיקם את ההמון לפני הגונדולות ואין אפשרות לראות אותן נעות.חשבתי שאפשר לראות את תנועת הגונדולות ביציאתן אך ברגע שהן התחילו לזוז יורד המסך.האם אי אפשר היה לעכב את הורדתו בכמה שניות ולתת לצופים להנות מתזוזת הגונדולות.הזדמן לי לראות את תנועתן כשהבמה ריקה מההמון וזו באמת תמונה יפה שהושקע בה רבות אך לשווא.יש על הבמה כחלק מהתפאורה כלי נגינה סטטיים.פתאום ללא כל סיבה נראית לעין מתחיל התעלול.התוף מתנועע הנבל והבאס מתחילים לנגן הכל כמובן ללא צליל .תמונה יפה אך משונה.(אולי רוחה של האמא)
התזמורת -רשל"צ עם המנצח פרדריק שזלן היו טובים מאוד.
לא נשאר הרבה מקום וכמה מילים על הזמרים.
אולימפיה-יקטרינה לוקחינה מצוינת הן במשחקה כבובה והן בשירתה.דוצ'ו דל מונטה השר בכמה תפקידים גם מצויין.הופמן-קרלו שיבלי היה בסדר ולא יותר.המוזה-אלנה בלפיורה הרגשנו את נוכחותה על הבמה.
לראות או לא לראות-כן ולו בגלל התפאורה בלבד אך להתכונן לאורך של האופרה המוצגת עם שתי הפסקות.
שמור בטל
נכתב על ידי elybikoret , 19/2/2007 17:21
הוסף תגובה | |  | |  |
elybikoret , (19/02/2007) |
| 2. סיפורי הופמן-אופנבאך-ביקורת-אופרה
 | |  | | סיפורי הופמן-אופנבאך-ביקורת-האופרה הישראלית
ז'אק אופנבך הצרפתי יהודי ידוע כמחבר אופרטות.הוא כתב אופרה אחת בלבד "סיפורי הופמן".
אופרה זו הנה מיזוג של מציאות ודמיון.
אופנבך לא השלים את האופרה וחלקים ממנה והתיזמור נעשו ע"י אחרים.
הצגת הבכורה התקימה ארבעה חודשים לאחר פטירתו.
מאחר ויש אין ספור גירסאות לאופרה ואיI גירסה רשמית או מועדפת כל במאי בוחר לו את הגירסה הרצויה לו ובהתאם לכך יש שינויים הם בעלילה והן בסדר המערכות.
מקובל להתחיל בפרולוג בו רואים את הופמן הנמצא במשבר יצירה בגלל אהבתו לסטלה זמרת מפורסמת והמוזה מחופסת כחברו ניקלאוס.
לינסדורף המאוהב גם הוא בסטלה רואה במרמה פתק כתוב על ידה אל הופמן ונשאר במקום כדי לראות איך הענינים יתפתחו.
הופמן מגיע ומספר על שלוש האהבות שלו.
אולימפיה הנו הסיפור הראשון בהפקה זו.
הופמן מתאהב בבובה בחושבו שזו בתו של ספלנזני אותו הלך לבקר.לאחר שאורח הורס את הבובה מגלה הופמן שהתאהב בצעצוע מכני.
הוסף תגובה | |  | |  |
elybikoret , (19/02/2007) |
| 1. מקסים! מעולה!
 | |  | | תפאורה נפלאה, בגדים יפהפים,קולות הזמרות שמימיים, קולות הגברים פחות מרשימים. קצת ארוך-3.5 שעות- אבל שווה לראות.
הוסף תגובה | |  | |  |
|
|
|
|