|
|
 |
תיאטרון חיפה |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאת: ג'ון וובסטר תפעול תאורה: דורי פרנס בימוי: גדי רול מוזיקה: אלדד לידור תעתוק וניהול מוזיקלי: איתן לוי תחקיר ועריכה: יהודית אהרון |
משתתפים: יוסף אבו-ורדה , נמרוד ברגמן , ג'וליאנו מר , ניר מנקי , בני אלדר , רותי גולדברג , אייר וולפה , יוסי סגל , רונן יפרח , יואב בר לב , שרון דנון , אורה מאירסון , רוברטו פולק , דורון תבורי |
הופעה ראשונה: 12 בנובמבר 2005
|
|
|
|
הדוכסית ממאלפי היא אלמנה צעירה. שני אחיה, הקרדינל המושחת והדוכס פרדיננד אוסרים עליה להתחתן שנית. אבל היא כנגד כל הסיכויים מתאהבת בסוכן האחוזה שלה, אנטוניו, הנחות ממנה במעמדו ובמוצאו, ומתחתנת איתו בסתר.
בינתיים שכרו שני אחיה את שירותיו של מרגל, לשעבר רוצח שכיר, שידווח להם על פעולותיה...
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (9 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 9. חבל
 | |  | | התרגום נפלא כל הכבוד לדורי פרנס יפה שדורון תבורי מאמין באינטליגנציה של הצופים.אבל להביא את גדי רול שהוא הבמאי הכי קר ומנוכר בארץ היתה טעות אפילו אם הוא חבר
הוסף תגובה | |  | |  |
| 8. תיאטרון אינו בימת ניסויים של במאי ותאורן
 | |  | | אינני מבין את התגובות על רמת העברית הגבוהה והיפה בביקורת שלעיל,והשוואות לשקספיר בקט ואחרים, הכיצד הם מעיזים לשפוט את הקהל, שלדעתם רדוד ? הביקורת קודם כל התמקדה בכך שכלל לא שמעו והבינו מה השחקנים אמרו. אז כיצד המבקר יכול בכלל לתת חוות דעת על השפה הגבוהה המשובחת והיקרתית שמרוממת את ת. חיפה. ואיזה תשבחות ניתן לתת לתאורה ותלבושות שבקושי יכולנו לראותם.? ומאין דלו מחזה כל כך אבסורדי ורחוק מההוויה שלנו . האם חסרים לנו סיטואציות מקבריות וטרגדיות שניתן להעלותן.לפנינו מחזאות בוטה מקברית להחריד שמשיגה רק את שאט הנפש של הקהל. ודומני שחלק מהתגובות הראשוניות החיוביות הן פשוט 'טוקבקים' מוזמנים. נק' האור היחידה היא השחקנים שעשו ככל יכולתם במסגרת בלתי אפשרית. בה העמידם דורון תבורי לידו. כן, ושוב יש להזכיר שבמקרים רבים אין זה נכון לקחת שחקן טוב כמו תבורי ולתת בידו כפל תפקידים. כלומר גם את ניהול התיאטרון .! אתה הבנת את זה ראש העיר ! ויפה שעה אחת קודם.
הוסף תגובה | |  | |  |
צופה ואוהד , (24/12/2005) |
| 7. חבל..פשוט חבל.
 | |  | | אם תאטרון חיפה ימשיך בקו של הצגות כאלו, אני אפסיק את המנוי.
בשביל זה יש את פסטיבל עכו ואת התאטרון בסימטה האחורית - כך שכל אוהבי ההצגות בסגנון זה, יוכלו להפגש לצפות ואף אולי לדבר בשפה שבהם מדברים בהצגות כאלה.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 6. הצגה יוצאת דופן
 | |  | | הצגה לא מושלמת ומעלה סימני שאלה, אך אמיתה ויוצאת דופן בנוף התיאטרון הישראלי של השנים האחרונות. הקהל שלא נרדם ולא יוצא באמצע, נשאר מרותק להצגה שמהווה אתגר אינטלקטואלי. התרגום חי וקולח, אפשר פשוט להתענג אליו (מסכימה לגמרי עם הביקורת של עמי). ישנם כמה שחקנים בולטים (במיוחד דורון תבורי), התפאורה, התלבושות והתאורה מעניינים. כל הכבוד ליוצרי ההצגה !!!
ולכל אלה שמאמינים שתיאטרון זה לא רק בידור, סעו לחיפה, זה לא כל כך רחוק !
הוסף תגובה | |  | |  |
| 5. מעבר להצגה...
 | |  | | ....שמוכיחה את כנות בהנהלה בהצהרתה לשנות קווים, ושהיא שווה צפיה לכל אוהב תיאטרון אמיתי בזכות עצמה, (תודה, עמי , על האיזון בביקורות ואני מאמין שיהיו עוד כמוך)הופכת לסמל התהליך של סגירת התיאטרון. האיום אמיתי.
הצפיה בהצגה היא חובה כי זאת הדרך להראת לפוליטיקאים שיש בחיפה מי שמאמין שהעיר ראויה לתיאטרון יוצר.
וכמו בכדורגל, נזכור שהקבוצה צריכה את אוהדיה הכי הרבה בהפסדים.
תיאטרון חיפה לא ישחט כמו גור שפנים!!
עצרנו את המרינה, נעלה את המסך!!
ססמאות זה לא הכל!!
אז קדימה חיפה להתעורר!!
בשם אהבת הבמה
אוהד תיאטרון
הוסף תגובה | |  | |  |
| 4. בעניניי השפה
 | |  | | לפני שהחלטתי ללכת להצגה קראתי את הביקורות שנכתבו כאן באתר וגם בעיתונים. ההתייחסות ל"שפת ההצגה" כגבוהה וככזו שאינה הולמת את הלך הרוח ריחפה מעל הביקורות. על כך ורק על כך ברצוני להגיב.
הביקורות שהוטחו בדבר שפה "קשה", "גבוהה", "בלתי מובנת" וכו מעידה על תת הרמה, ויסלחו לי הקוראים, של הצופים. אולי הגיע הזמן לומר את האמת בפנים. מלבד "משפחת ישראלי", יצפן, דודו טופז ושותפיהם יש עולם. זהו עולם עשיר,חשוב ומרתק לא פחות מהמיין סטרים שאנו רגילים אליו (לצערי). חשוב לי להבהיר שאינני מתנשא. שפת ההצגה אינה גבוהה, אלא סבירה ומקובלת, נקודה. הרושם שלי הוא, שהצופים מעולם לא קראו את הומרוס, שייקספיר, גתה וכו'. ולא אין מדובר במשהו "גבוהה" אלא פשוט בעוד שיח המנסה לחדד, להעמיק ולגעת בעולם ובתכניו. התאורים של המבקרים יותר משהעידו על שפת ההצגה העידו על רמת הצופים.
לא, אינני מתנשא ואינני אליטה, אני כאחד העם. אך מלבד התכנים "העכשויים" אני קורא ומודע לחומרים נוספים.
לסיכום אומר, לכל המתלבטים אל תתנו לקרטריון זה להשפיע עליכם בבחירת ההצגה. ישנם דברים חשובים יותר: צורת המשחק, תפאורה, בימוי וכו'. אך בזאת אין ברצוני לדון.
בילוי מהנה
הוסף תגובה | |  | |  |
| 3.
 | |  | | המחזה הוא בהחלט בחירה נועזת וטובה אבל לגבי הביצוע ישנן הצגות. הדבר הבסיסי שמתבקשמכל הצגה היא שיבינו את מה שהשחקנים מדברים... וזה לצערי לא קור הבכשליש מההצגה. דיקציה גרועה. גם כך השפה גבוהה - ותרגום נאה של דורי פרנס וחבל שמתפספסים מלים. המחצית הראשונה מעט ארוכה מדי והיה כדאי לקצר. עיצוב התפאורה מאוד מוצלח ומרשים אך עיצוב התלבושות תמוה יותר. ערבוב של סגנונות- למה משרתת של הדוכסית בחצאית מיני ונעלי אולסטרס ..? מספיק ערבוב הסגנונות במוסיקה. יש רעיונות יפים בבימוי אך ישנם קטעים לא ברורים מבחינה סגנונית. מדוע אורה מאריסון שחקנית נפלאה שמגלמת בהצלחה את הרופא צריכה עלשות תפקיד זה? למה אשה צריכה לשחק תפקיד של גבר ? מה משמעות קטע הרקוד המביש לפני שהדוכסית מוצאת לתלייה ? ועוד קטעים שלא ממש משרתים את ההצגה... גוליאנו מר, יוסוף אבו ורדה ודורון תבורי יוצרים יופי של תפקידים. לעתים גוליאנו קצת צועק יותר מדי וחבל... וגם נמרוד ברגמן מצליח להרשים... הבחירה של רותי שחקנית טובה לא כ"כ לטעמי מפני שדמות בעלת יותר נוכחות היתה הופכת את המחזה למרתקת יותר. חבל שהבימוי לא פתר בעיות של המחזה כמו למשל מדוע האחים של הדוכסית אובססיביים כל כך שלא תינשא שנית ? כל הכבוד על ההעזה.. ויש להמשיך בטעם אמנותי משובח אבל אל מספיק לבחור תפריט טוב לארוחה - צריך לבדוק האם האוכל בושל כהלכה ומדי פעם אף לטעום כדי לראות שהתוצאה לא מרה מדי ...
הוסף תגובה | |  | |  |
| 2. ביקורת
 | |  | | תפאורה מושקעת, שחקנים מצויינים, עלילה זורמת - אבל - השפה קשה מידי ולרוב בלתי מובנת.
ההצגה פרובוקטיבית ומבוססת על ערכים קצת "מיושנים". לא מומלץ לבעלי לב חלש!
הוסף תגובה | |  | |  |
| 1. משחק מעולה.
 | |  | | משחק קלאסי מעולה של השחקנים. שילוב התאורה והתפאורה מאלף... בימוי חזק..אבל..
הצגה כבדה, עברית מאוד גבוהה ובתוספת הרבה משלים.שמענו הרבה ביקורות מהקהל בסגנון "אני לא מבין כלום" ...
צריך להיות מרוכזים ועירניים לפני שהולכים להצגה הזו.
הרבה אנשים עזבו בהפסקה.
הוסף תגובה | |  | |  |
|
|
|
|