|
|
 |
קולנוע ישראלי |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הופעה ראשונה: ישראל 1979
משך הופעה: 60 דקות
|
|
|
|
זיכרונות נערמים על זיכרונות בסרטו של דוד פרלוב, ועדויות על עדויות, באחד הסרטים המוקדמים ביותר שעוסקים בזיכרון השואה, ובמקומו בשיח על השואה שמתפתח במקום הזה ומעצב את התודעה הלאומית וההיסטורית שלו. פרלוב כבר התייחס למשפט אייכמן – בסרטו "בדמייך חיי" (1962, ציון לשבח בפסטיבל ונציה); וכאן, כמעט שני עשורים מאוחר יותר, הוא מפגיש מרואיינים שהיו עדים במשפט - וגם כאלה שהיו תלמידי תיכון אז, האזינו למשפט והושפעו ממנו. כך נפגשות בסרט שכבות שונות של עבר והווה, שמשלימות ומעשירות זו את זו כדי לכונן את הדיון בקשר שבין היסטוריה לזיכרון. הבולט בין המרואיינים הוא הנריק רוט, שצילם בחשאי את המתרחש בגטו לודג''. הרגע שבו רוט מדגים בפני פרלוב את השליפה החפוזה של מצלמתו מתחת למעילו כדי לצלם את המציאות סביבו, הוא אחד הרגעים המכוננים בתולדות הקולנוע הישראלי כולו. פרלוב אף חוזר אל רגע זה בסרטו הלפני אחרון, "תצלומיי 1952- 2002".
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|