 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | | | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | | | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | | | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | | | 27 | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
ארכיון הקאמרי |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הופעה ראשונה: 20 באפריל 2001
|
|
|
|
המחזה "קופנהגן" עוסק בביקור המוזר והמסתורי שערך הפיסיקאי הגרמני, וורנר הייזנברג, אצל הקולגה שלו, הפיסיקאי הדני נילס בוהר ורעייתו מרגרטה, בשנת 1941.
מחזה שהוא פיסת היסטוריה, מותחן אינטלקטואלי וחקירה פסיכולוגית. הייזנברג ובוהר היו חברים קרובים וחברים למקצוע.
בעבודתם המשותפת על תורת הקוואנטים ועקרון אי-הודאות, הם חוללו מהפכה בפיסיקה גרעינית בשנות ה 20. אבל כשפרצה מלחמת העולם השנייה ניצבו שני המדענים זה מול זה.
מדוע נסע הייסנברג לקופנהגן ומה הוא ביקש לומר לבוהר, הן שאלות שסיקרנו היסטוריונים רבים. המחזה מתאר את
היחסים המורכבים בין הייסנברג ובין בוהר ורעייתו. הוא מתבונן בדילמות שבפינהן ניצבו הפיסיקאים שהיו מעורבים
בפיתוח נשק להשמדה המונית, ובמיוחד בדילמה של הייסנברג הגרמני שהתנגד למשטר הנאצי אך עמד בראש תוכנית המחקר האטומי שלו.
המחזה מנסה לפזר את המסתורין ועוסק בשאלה הקשה והניצחית: מדוע אנחנו עושים מה שאנחנו עושים.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|