|
|
 |
בית ליסין |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
חמש עשרה שנה לאחר הפרידה, ג''ויסי חוזרת ומבקרת את אימה פיי בכלא נשים. פיי היא אחת הנשים המעטות שנשפטו למאסר עולם משום שרצחה את בעלה. ג''ויסי, שבזמן הרצח הייתה כבת 10 גודלה אצל סבתה, שהסתירה ממנה את עברה. בעת המפגש בבית הסוהר, מפשיר הקרח, ג''ויסי נפתחת לאט לזיכרונות ובהם דמות האב המצטיירת, שוברת את כל הציפיות. איש נחמד, אוהב, מקדיש זמן - אז מה באמת היה שם?
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (16 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 16. קראי
| 15. ככה
 | |  | | אני קוראת את התגובות ופשוט נדהמת! ההצגה גרועה בלשון המעטה.
אבל המשחק לעומתה- מעולה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הוסף תגובה | |  | |  |
| 14. מרתקת
 | |  | | אין מה לדבר השחקנים הצליחו להעביר את המסר אבל מעל לכל הבמאי מיכה לבינסון הפיק את הטוב ביותר שימשיך לבים ,לאנשים שיודעים תיטרון ,ולא ומצפים רק לשרוף ערב
הוסף תגובה | |  | |  |
אברהם ריין , (08/02/2006) |
| 13. לא אהבתי את ההצגה
 | |  | | השחקנים נפלאים, נעמי מבטיחה, תפאורה נהדרת, אבל את ההצגה לא אהבתי. הסיפור שיעמם, ואפילו סיפור הרצח כשסוף סוף התברר סודו, שעמם ואכזב אותי. חיפשתי קצת פלפל, אך שקעתי לדיאלוגים ארוכים ואפורים.
ודמותה של פיי הרגיזה אותי ובלבלה אותי, אסירה שזקוקה לרחמים, או שבעצם היא מתחמנת את כולם? לא ברור. ומה הסיפור עם האבא? היא סתם רצחה אותו מתוך שכרות ומריבה מטופשת... מפליא, אבל אני שמחה לשמוע שהרצח לא היה מהגנה עצמית או משהו כי זה היה נדוש מדי. אבל כנראה אני רוצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, כי לא הצלחתי להתחבר לפיי הקודרת, אולי אם היא לפחות הייתה דמות מוכה הייתי מרגישה אליה קצת חמלה.
אהבתי את הסוף, שגו'סי מחליטה לעזוב.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 12. (ללא תוכן)
| 11. יונה אליאן - וירטואוזית!
 | |  | | אין מה לומר, יונה אליאן היא וירטואוזית ענקית! בהצגה היא מגלמת את דמות המשוגעת באופן מושלם שנוגע בלב הקהל (יש לומר שזו הפעם הראשונה שהתרגשתי בהצגה עד לכדי הזלת דמעה).
זוהי הצגה קשה אשר עשויה להשאיר במידת מה את הצופה עם תחושת מלנכוליה ועגמומיות, אם כי זו בעצם מהות התיאטרון הטוב – לחוות את סיפור העלילה במלוא הרגש!
הוסף תגובה | |  | |  |
| 10. מעולה
 | |  | | הכלא הפיזי והרגשי של כל אחת מהדמויות במחזה מתאחדים, לכל אחת מהדמויות יש את הכלא שלה שמשתנה במהלך ההצגה. עשוי היטב, מעורר מחשבה, משחק מצויין ונוגע לעיתים עד לנימים הקטנים, מומלץ מאד.
הוסף תגובה | |  | |  |
בלהה דיאמנט , (04/12/2005) |
| 9. אכן הצגה טובה מאוד.
 | |  | | המשחק של אליאן היה מצוין, וגם פרומוביץ' היתה מעולה. התפאורה היתה יוצאת מן הכלל במינימליזם שלה.
לעומת זאת התרגום היה לעתים צולע, ולא הבנתי אם אנחנו אי שם במיד ווסט (או מה שזה לא היה במקור) או שאולי אנחנו כאן בארץ. קוסקוס, ברים, סאן דייגו. . . היה משמח אותי להית במיד ווסט, והיה גם משמח אותי להיות ברמלה, אבל נשארתי רק עם סימני שאלה.
בכל מקרה זה לא כ"כ פוגע, והמשחק המצוין (גם של שחקני המשנה) מפצה על כל מה שנאבד בתרגום, ממליץ בחום.
הוסף תגובה | |  | |  |
אבימלך הלוי , (23/06/2005) |
| 8.
 | |  | | הצגה פשוט מרתקת מתחילתה ועד סופה.
שחקנים מעולים. בעור שמשחקנית כמו יונה אליאן ציפינו וגם קיבלנו משחק מעולה, ה-ההפתעה של ההצגה היא ללא ספק נעמי פרומוביץ-משחק סופר מעולה פשוט יוצא מהכלל !!! הבעות הפנים התנועות - מ ע ו ל ה !!!
מומלץ ביותר.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 7. ההצגה הראשונה שבכיתי בה
 | |  | | משוחקת נפלא, מחזה חד שמטפל בזוית שונה מהזוית המוכרת ביחסים בתוך המשפחה. היכולת של יונה אליאן לגלם דמות על כל רבדיה פשוט ראויה להערצה.מחזה חשוב בעידן של "פוליטיקלי קורקט פמיניסטי".
הוסף תגובה | |  | |  |
| 6. נעמי פרומוביץ
 | |  | | אתמל בערב נתגלתה לעיני שחקנית צעירה יפיפיה ששיחקה את דמותה של ג'וזי באופן מדהים. ראיתי את נעמי במספר הצגות וגם בטלויזיה והיא תמיד מצויינת אך בפלדה מתגלה השחקנית האמיתית שבה והיא מתעלה על עצמה. האינטרפרטציה שלה לדמות היא הדבר האמיתי. הדמות ההססנית והמתלבטת שמופיעה בתחילת ההצגה מתפתחת והופכת לנגד עיננו ממש לדמות דוממיננטית חזקה ודרמטית בעלת עוצמה בלתי רגילה וכל זאת תוך כדי שמירה על פסאדה של ליידי אמיתית ומכובדת. עלי והצליחי נעמי וכן ירבו התפקידים העתידיים שיוציאו החוצה את כישרונך הגדול.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 5. יונה אליאן - כל הכבוד
 | |  | | בו זמית כמירלה אפרת וכפיי (בפלדה), ובין שני התפקידים מצאה כוח להנחות את טקס פרס ישראל.
ב"פלדה" מורגשת סערת הנפש העוברת על יה ובסיומה של ההצגה לקח לה כמה דקות להתאושש, לצאת מהדמות, ולהתיחס לתשואות הקהל.
התפאורן הצליח האמצעים יחסית פשוטים ליצור אוירה של בית הסוהר - כל הכבוד.
מומלץ !
הוסף תגובה | |  | |  |
| 4. הצגה מומלצת..
 | |  | | אני רק בת 14 והלכתי להצגה הזאת.כולם אמרו לי שהיא רצינית ולא דרמתית ומצחיקה כמו ההצגות שאני אוהבת.בכל זאת הלכתי להצגה בלי להקשיב לאף אחד ונהנתי מאוד. משחק רציני,אפילו קצת צחוק,ומסר ברור.למרות שהייתי הילדה היחידה בקהל (!!!) אהבתי ואפילו אשמח לראות אותה שוב.יונה אליאן-קשת נהדרת כמו ב"מירל'ה"-פשוט אין מילים עליה,היא מגלמת נהדר את פיי.נעמי פרומוביץ מצוינת ובונה את הדמות ג'וזי בדיוק רב.מיכל אטלס-קצירי משכנעת מאוד בתפקידה כסוהרת,ואברהם סלקטר,אהוב ליבי,מקסים כתמיד.כל הצוות הנהדר הזה בונה הצגה משכנעת וסוחפת. פשוט מדהימה.מומלץ!
הוסף תגובה | |  | |  |
מבקרת תיאטרון קטנה , (03/05/2005) |
| 3. נהנינו מאוד
 | |  | | הלכנו כולנו, כל בני המשפחה, וחווינו חוויה תיאטרלית מרשימה. תפאורה סימבולית ומתאימה, שחקנים טובים מאוד במשחק עצור אבל מרגש. יונה אליאן עושה תפקיד קשה בהצלחה רבה ומעבירה את הקושי הרב להיות כלוא מאחורי סורג ובריח תקופה ארוכה. נעמי פרומוביץ במשחק כנה ופתוח מעבירה את ההתלבטות האישית איך להתמודד עם הזכרון. כדאי מאוד ללכת, ברכות לשחקנים!
הוסף תגובה | |  | |  |
משפחה חובבת תיאטרון , (01/05/2005) |
| 2. חובה לראות
 | |  | | הינה לנו עוד מחזה יפה וקשה, המונולוגים ששומעים הם הדבר לא קל לראש הבריא מה לעשות שכך מתנהל אורך חיים של רוצח , מאדם נורמלי הופך למופרע ומשוגע, רק אז יודעים לעריך את החופש שבו אנו נמצאים, שוב המחזה לא קל אפילו קשה חובה לכל אחד מאיתנו לחוש ולראות את הנעשה פינה בגוף בנפש ובתאי הכלא הנוראים והכל על מעשה בין רגע, רצח. ולהתחיל להשתקם זה לא בא בחשבון ואל כל כך מהר, הזכיר לי את קפואים בהבימה, הסרט מונסטר, רוצו ולא תאמינו כמה שזה מפחיד ונכון, ועכשיו לצוות השחקנים שבראשם יונה אליאן קשת, מ ד ה י מ ה !!!
נעמי,אברהם ומיכל,משחק משכנע ואמיתי, כל הכבוד, הצלחתם להוציא ממני דמעות מהתרגשות. בהצלחה
הוסף תגובה | |  | |  |
בן כהן שני , (28/03/2005) |
| 1. בכיתי מהתחלה עד הסוף!
 | |  | | מחזה טוב, תרגום קולעה, כאילו כתבו בעברית, משחק גדול!
שתי דברים קיבלתי: לרצח תמיד יש סיבה, אבל לא תמיד במקום, שמצפים,.......... עכשיו הבנתי למה עונש גדול להיות סגור ומנותק מהעולם. יתר בדברים הטובים רק תוספת.
תלכו, תלכו! כדאי מאוד!
הוסף תגובה | |  | |  |
אווה עמיחי , (27/03/2005) |
|
|
|
|