|
|
כשהקולנוע והתיאטרון נפגשים
דרמה קומית, על אב שחרד לחייו של בנו ומבקש מקוסם ערמומי להציג לו את גורל בנו מאז שעזב את הבית והתגייס למלחמה הגדולה. מבעד למראת קסמים מיוחדת הקוסם מציג לאב את מסעותיו של בנו, עלילותיו בעיר הגדולה, הרפתקאותיו הרומנטיות וסיבוכיו הרבים. הקלאסיקה הצרפתית של פייר קורניי מהמאה ה-17 מוצגת בעיבוד חדשני המשלב בין תיאטרון, קולנוע והרבה קסם על במה אחת.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (1 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 1. "אשליית התיאטרון" בימוי ועיבוד- אבישי נמירובסקי
 | |  | | אורנה קסטל, סופרת ופסיכואנליטיקאית כתבה על ההצגה:
״האשליה הקומית״ של פייר קורניי עובדה ע״י אבישי נמירובסקי למחזה בשם ״אשליית התיאטרון״.
מחזה שהוצג לראשונה בפריז בשנת 1636 שעוסק בתיאטרון שבתוך תיאטרון, מעט אחרי המלט של שייקספיר, למעשה עוסק בחומריות אחרת של תיאטרון חי. הוא סוגה ייחודית של ערבוביית הטראגי, הקומי והקסם.
קורניי הלך מעבר בבוחנו את הסכסוך והניגוד באמצעות המיסטי שאליו יבוא מאוחר יותר הקולנוע שהמציאו האחים לומייר.
יש קפיצה בין ׳האשלייה הקומית׳ שמצביעה גם על כך שהקומי הוא אשליה לבין ׳אשליית התיאטרון׳ שכפשוטו אומרת שהתיאטרון הוא אשליה.
האשליה בה מדובר היא שאנחנו יכולים לראות משהו מעצמנו מן החוץ, מהראי, בעוד העצמנו הזה הוא זה בדיוק שאינו משתקף.
אלא שהשימוש במתח בין הקומי והטראגי הוא דווקא הנקודה הארעית והמקומית שבה אתה נתקל בעצמך.
תוך עירוב התחומים הזה שהוא הוא גיבור המחזה - הכתיבה בועטת בחוקיה ומדברת.
כדי לעשות העלאה לבמה נדרש שהחוק הפרטי יתמזג בחוק הכללי ואת זה הבין הבמאי הנחוש והחתרני הזה כשהזמין לקחת חלק בחגיגה הבימתית הזו את המסך.
ב 3-4/9/22 תעלה ההצגה היוצאת מכל שגרה, האינטליגנטית והמהפנטת הזו בהבימה.
אני צפיתי בה פעמיים עם תדהמה.
אם לא תרצו, יש הצגות בכפית למכביר.
הוסף תגובה | |  | |  |
rivka halevy , jerusalem (19/02/2023) |
|
|
|
|