|
|
 |
תיאטרון אוניברסיטת תל אביב |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: אירינה טחטרובה בשיתוף עם רוני פיסקר , חוני המעגל מאת: פטריק המילטון |
משתתפים: קורבלניקוב קיריל , טחטרובה אירינה , רובינשטיין שירי , ברודסקי נטלי , ברחוב דמיטריי |
משך הופעה: כ-שעתיים עם הפסקה
|
|
|
|
על-פי המחזה Angel Street של פטריק המילטון
"אורות הגז" היא מעטפת של מלודרמה בלשית שבמרכזה ניצבת מערכת יחסים בין שני גברים לשלוש נשים. כראוי למלודרמה הדמויות הן קודם כל "כלליות" – "רעיה", "בעל נבל", "בלש מושיע", "הצעירה המפתה" ו"המשרתת הטובה", ורק אחר כך יש לדמויות גם פן "פרטי".
ה"רעיה" היא דמות במשבר, כשמשני צדדיה ניצבים בעלה ה"נבל" ומושיעה ה"בלש". שניהם מנסים לנטות אותה לדרכם. לבעל הנבל עוזרת ה"צעירה המפתה" ולבלש - "המשרתת הטובה". כך יוצאת שמבחינת מרכזיות האישה, המחשה הוא שמרנית ומודרנית כאחת. האישה שניצבת במרכז יכולה להיות המריונטה המנווטת - במידה והבעל הנבל מוביל, או האישה היוזמת והאחראית, במקרים שהבלש מצליח להכריע. הסימטריה במחזה כל כך הדוקה עד שלכל פונקציה גברית מתלווה אישה עם פונקציה זהה, ולכל זאת שלא תתקבל האישה כנתונה למניפולציה גברית בלבד.
המחזה הברור והסימטרי, משמש לנו כפלטפורמה להטענת האפשרויות השונות של אימאז'' בימתי. נדמה לנו, שאם העבודה שלנו תצליח, ולו רק בחלק מכוונותינו, נוכל לראות את הרלוונטיות שיש למחזה כתבנית אמנותית שדווקא ריחוקה הוא המניע ליכולתו לתקשר, ומכאן, זכות עמידתה על הבמה.
כמובן שלא רק ציפיות אמנותיות-פורמליסטיות מנחות אותנו. לטעמינו דמות האישה המלודרמתית המוקפת בסימטריה בגבר ואישה "טובים" וגם "רעים" היא הפלטפורמה העדכנית למצב האמביוולנטי של האישה היום.
המחזה מוצג בעברית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|