 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | | | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | | | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | | | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | | | 27 | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
בית הספר בית-צבי |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאת: רוג`ר או. הירסון מוזיקה: סטיבן שוורץ בימוי: דניאל אפרת כוריאוגרפיה: עוז מורג תאום אמנותי: יעקב סליב תעתוק וניהול מוזיקלי: ערן עצמון תחקיר ועריכה: יהודית אהרון |
משתתפים: אמיר הילל, תדהר יששכר, אברי ארבל , שחר פרץ, עמירם אדרי, תמיר שגיא , יניב הלפגוט, אלון גאוי , אניטל אלבחר , ניצן אשל, מירב הררי, לירון מזרחי , אור אילן, נועה גורן, אוריה רון, לירון לוי , , אלינור פלקסמן, מור בטיטו, ליטל ווסרמן , קרן מור, מיכל פוליצר, הילה ספורטס |
|
|
|
|
"פיפן" - מחזמר שנון, מקאברי וסקסי הבנוי כהצגה בתוך הצגה: להקת שחקני-קברט מציגה בפנינו את מסעו של פיפן לחיפוש משמעות, ומתמרנת את עלילות חייו של הנסיך שמחפש תשובות בביתו, בשדה הקרב, בפטריות הזיה, במיטה, ולבסוף באהבה. סיפור חייו של פיפן הופך בביצוע הלהקה לסיפור ההתבגרות של כולנו, שהוא בעצם משל מצחיק/ נוקב/ חצוף/ סרקאסטי ומפוכח עד כאב על משמעות החיים.
המחזמר הוצג לראשונה בברודווי בשנת 1973 בבימויו של בוב פוסי, שזכה באותה שנה בשני פרסי "טוני" על הבימוי והכוריאוגרפיה לפיפן. בהשתתפות שחקני השנה השלישית.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (8 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 8. הצגה טובה מאוד!!
 | |  | | אמיר הלל היה אחד הטובים.
אהבתי גם את אברי שהפגין
משחק מצויין, אהבתי מאוד את
השיר הראשון- "תן יד"
שאמיר הלל שר בצורה מאוד מצחיקה.
אהבתי גם את השיר שאחרי של אברי,
את שחר ותדהר עדיין לא ראיתי,
אבל שמעתי שהם היו ממש טובים.
בקיצור- לכו לראות!
הוסף תגובה | |  | |  |
| 7. תדהר יששכר תותח על! (ללא תוכן)
| 6. יפן-ביקורת המחזמר- סטיבן שוורץ-בית צבי
 | |  | | פיפן-ביקורת-מחזמר מוסיקה סטיבן שוורץ- תיאטרוןבית צבי
מחזמר נוסף בסידרת המחזות זמר שמעלה תיאטרון בית צבי הינו פיפן.זהו היום המוסד, אם אינני טועה היחיד ,המכשיר שחקני וזמרי מחזמרים ונותן להם אפשרות של "שפשוף" כבר במסגרת הלימודים.
ראיתי לאחרונה את "כנר על הגג" ואת "סאלח שבתי" בתיאטרון הקאמרי ושמחתי לראות שחלק גדול מבוגרי בית צבי המוכשרים מצאו במה לשחק בה.
את המחזמר "פיפן" המוצג כעת בתיאטרון בית צבי ראיתי פעמיים עם צוות שונה בכל פעם.שלושה דברים עשו עלי רושם ראשוני שקשה לשכח אותו גם כשאתה חוזר ורואה את ההצגה בפעם שניה.
מה הם שלושה דברים אלו.
1.כוריאוגרפיה מקסימה ,מענינת,ססגוונית, מגוונת שונה ממה שאנו רגילים לראות במחזמרים ידועים.היא מעשה ידיו של עוז מורג המוכשר מאוד שעדיין לא איכזב אותי בכל המחזות בהם עשה את הכוריאוגרפיה.
הוא תמיד ידע להפתיע ,לגוון,לחדש.
2.משחק מדהים של אמיר הילל בתפקיד "שחקן ראשי".הוא שילב במשחקו זריזות,אתלטיות,תנועות גוף רבות ולא חד גווניות,תגובות מהירות.כל רגע בו הוא היה על הבמה הוא היה המרכז והאפיל על כל שאר המשתתפים.
3.חלק משחקני הלהקה מאופרים בפנים.דבר שהוסיף למחזמר צבע.האיפור שנעשה בהדרכתו של עמירם אדרעי המשחק גם בתפקיד המלך צ`ארלס באחד הצוותים, מלאכת מחשבת.
אי אפשר היה להרגיש שזה איפור על הפנים ויכולת לחשוב שזו מסכה שהודבקה, הוצמדה או הולבשה על הפנים.
אחרי רושם ראשוני זה אתה מתחיל לשים לב גם על הפרטים האחרים ,על תוכן המחזמר ועל המסר שהוא מנסה למסור ועל המשחק של המשתתפים.
מה המסר. פיפן בנו של מלך רוצה להגשים את עצמו .הוא רואה את מעשיו של אביו ומנסה לתקן דברים שנראים בעיניו כעוולות ואכזריות.החיים נראים לו ריקים. לא רואה משמעות בהם.יש לו צורך להגיע להגשמה עצמית מלאה.פיפן מבשר עידן חדש שלא הצליח.החיפוש אחרי השלמות "דפוק מראש".אין הגשמה עצמית שלמה.
החופש,השוויון לכל חשובים יותר מאהבת אב.
הוא הורג את אביו מוכתר כמלך ומתחיל לחלק כסף למחוסרי העבודה,מחלק את האדמות למעבדים אותה, מבטל את המיסים את הצבא וחושב שהגשים את עצמו ,היטיב עם העם אך כאשר מראים לו את המציאות שבלי צבא אי אפשר להגן על המדינה מאויבים ולזה דרוש כסף הבא מהמיסים שבאים מבעלי הקרקעות מבטל את כל ההטבות .
המציאות שהיתה זרה לו .מלך צריך להתחשב בצרכי המדינה ורק לאחר מכן בצרכי הפרט.הוא נוכח לדעת ששום דבר לא יוצא כמו שתכנן. בסופו של דבר נאלץ לבקש את סליחת אביו שהרג ולהחזיר אותו לחיים כדי למסור לו חזרה את השלטון.
השליט חייב לראות את הכלל ולהתעלם מ "יפי הנפש"הרואים רק צד אחד.
מחזמר זה שאינו מוכר בארץ ונוצר בשנות ה 70הוא מאת רוג`ר הירסון והמוסיקה מאת סטיבן שוורץ.הוא זכה להצלחה באמריקה אך לא כן בארצות אחרות.
המוסיקה יפה ערבה לאוזן אך אינה מוכרת לקהל הרחב .אין בה פיזמונים מוכרים והעיקר בו הנה התנועה, הריקודים.
ההצגה בתיאטרון בית צבי מעולה.בוימה ע"י דניאל אפרת.היא קיצבית ביותר, מלאת תנועה,רעננה,רעש(רמקולים לא מכוונים היטב),התרחשויות וענין.
ראיתי את שני השחקנים המגלמים את התפקידים הראשיים במחזמר.
"השחקן הראשי"-אמיר הילל ותדהר יששכר. שניהם טובים מאוד,שניהם מגלמים בצורה שונה את התפקיד.
בהצגה הראשונה שראיתי שיחק הילל.הוא היה ככדור קופץ.לא נח לשניה,גמיש ,רקדן ושחקן מעולה בעל כח.הביצוע עשה עלי רושם כביר .למחרת כאשר ראיתי גם את יששכר שהיה גם מצויין קשה היה לי להשתחרר מהרושם הראשוני שכנראה הוא הקובע.
פיפן שוחק ע"י אברי ארבל ושחר פרץ.
למרות שהמחזמר נושא את שמו של פיפן "השחקן הראשי "ביחוד הילל בעל הנוכחות הבימתית החזקה, הצליחו להשתלט על פיפן כך שכל הדמויות האחרות נראו קצת חיורות בהשואה אליהם(מגלמי תפקיד השחקן).
אברי ותדהר גילמו שני טיפוסים שונים.
אברי היה יותר תמים,יותר ילדותי,חי יותר בדמיון וברצוי. הוא רצה להיות טוב עם נתיניו אך לא נתן לעצמו דין וחשבון על התוצאות הנובעות מכך.
תמימותו ומשחקו כנער מתאימים יותר להחלטותיו שניתנו ללא מחשבה יתרה.
שחר היה מציאותי יותר,רציני יותר.נראה שמכיר את החיים.עמד חזק יותר על הקרקע. החלטותיו ומעשיו של פיפן לכל הדעות פזיזים,לא מחושבים עד הסוף וצורת גילום התפקיד ע"י אברי נראתה לי מתאימה יותר אם כי גם שחק גילם את התפקיד על הצד הטוב ביותר.
חבל שאין במחזמר זה תפקיד ריקודי סולני כדי ששחר יפגין את כישרונו המעולה בריקוד, דבר שאני מצפה לראות בעתיד.
הן אברי והן הילל בימים שאינם משחקים בתפקידים הראשיים משחקים בתפקידי משנה שונים בחן רב וכשרון גדול.
המלך צ`ארלס שוחק ע"י עמירם אדרעי ותמיר שגיא.
כאן ראיתי שני טיפוסים שונים לגמרי.עמירם היה החלטי,אכזר,מלכותי.תמיר נתן לתפקיד אופי קצת הומוריסטי,גרוטסקי.ההגינות עבור מלך אינה רלונטית.
לואיס-יניב הלפגוט -בן המלך היה בן לא חכם ביותר אך שיחק בצורה חכמה.לא ראיתי את אלון גאוי בתפקיד המקביל.
ברטה-אניטל אלבחר יש לה קול נפלא וחבל שבמחזמר זה הוא לא נוצל כראוי שלא באשמתה.
קתרין-אור אילן היתה מעולה הן בשירה והן במשחק.משחקה היה כובש.
אוריה רון בתפקיד תיאו היה ילד טוב ושיחק היטב גם בכמה תפקידים אפיזודיים קטנים לאורך ההצגה. תמיד סידרו אותו בכל מצב.
בכלל כל שחקני שני הצוותים היו מוכשרים, טובים מאוד ותענוג היה לראותם על הבמה.
לראות או לא לראות:מחזמר נחמד,בידורי,מבויים היטב עם כוריאוגרפיה מצויינת, המבוצע היטב.
שמור בטל
נכתב על ידי elybikoret , 30/6/2008 13:18
elybikoret@gmail.com
הוסף תגובה | |  | |  |
elybikoret , תל אביב (30/06/2008) |
| 5. מהמם!
 | |  | | חזרנו עכשיו, ההצגה הייתה מעולה! בהחלט מעבר לכל הציפיות!
רק תקנו את בעיית המיקרופונים, זה הפריע כשלא שמעו...
הוסף תגובה | |  | |  |
אני , כפר סבא (28/06/2008) |
| 4. מדהים
 | |  | | אחד המחזות זמר המצוינים שעלו בארץ לאחרונה! תלמידי בית צבי- קבלו ח"ח!
הוסף תגובה | |  | |  |
| 3. פיפן
 | |  | | יצאתי נפעם, חסר מילים מההפקה המצויינת, צוות שחקנים מוכשר שהציג יכולות בשירה משחק וריקוד
ברמה בינלאומית ברודווי בבית צבי.
שבח והלל לאמיר הילל על כישוריו ויכולותיו, במהלך השנה אנו הצופים הייתה לנו הזכות לראותו בקשת רחבה של תפקידים ובכל הפקה הוא עושה זאת בכשרון ובחן רב, כל הכבוד!!!
אני נמנה עם הצופים ששמחים על העלאתו של המחזמר פיפן שאינו מוכר אצלנו בארץ.. באמצעות ההפקות המוצלחות והמשובחות של בית צבי אנו מתוודעים למחזות זמר "חדשים בארץ" (למרות שהועלה בחו"ל בשנות ה- 70 ).
הודות לשחקנים המוכשרים הדבר גורם לנו הנאה רבה.
מומלץ מאוד
הוסף תגובה | |  | |  |
איציק גיני , תל אביב (22/06/2008) |
| 2. הצגה מפתיעה
 | |  | | הייתי בהצגה הראשונה וממש הופתעתי!!! זה היה נשמע בהתחלה לא מבטיח אבל נהניתי מכל רגע!! מחזמר מקסים מצחיק ומרגש ! הידד לתלמידי בית צבי! אני תמיד נהנה שם!! רותצו לראות!!!
הוסף תגובה | |  | |  |
יואב , רעננה (21/06/2008) |
| 1. ביקורת מחזמר: פיפן- בכורה בבית צבי
 | |  | | ביקורת מחזמר : פיפן – מחפש משמעות ומוצא להקת שחקנים מופלאה (בכורה, בית צבי, ר"ג, 20 ביוני)
מאת חיים נוי
המחזמר "פיפן" הוא מופע מרהיב , ייחודי, הזוי, המוצג לראשונה בישראל ומבצעת אותו להקת שחקנים מוכשרת ביותר , תלמידי מחזור שנה ג` בבית צבי ברמת גן. בניגוד למחזות זמר אחרים, אין מדובר כאן בעלילה שבה משובצים שירים מתקתקים שתמשיכו לפזם אותם לאחר שתצאו מהאולם. זה משהו אחר, לא בטוח שראינו סגנון כזה בעבר.
המוזיקאי האמריקני סטיבן שוורץ, שאחראי למיוזיקל וויקד ולעוד מחזות זמר (חלק מהן כפזמונאי וחלק כמלחין), חיבר את השירים והלחנים בשנות השבעים. את המופע בברודווי ביים והיה אחראי לכוריאוגרפיה בוב פוסי שזכה לקבל את פרס הטוני על עבודתו. המיוזיקל הזה רץ בברודווי משנת 1972 במשך קרוב לאלפיים פעמים ונחל הצלחה רבה. פוסי נקרא לביים את המופע גם בווסט אנד, אך טעמם של האנגלים (או התיירים שבאו לבירת המיוזיקלס) היה שונה והמחזמר נחל כישלון והמסך ירד עליו שם לאחר 85 פעמים, שזה דווקא הצלחה בקנה מידה ישראלי ושבר גדול בווסט אנד.
מאז, כמעט ולא היו הפקות מקצועיות של המחזמר הזה, למעט סרט מוזיקלי בקנדה בשנת 1981 והפקות קטנות פה ושם. מייקל ג`קסון עוד בחר לעצמו שיר מהמחזמר ושיבץ אותו באחד מתקליטיו.
בלוס אנג`לס העלו בימים אלה את המופע למשך חודש אחד. נראה שהמחזמר הזה הוא קצת בעייתי. לא נהוג להעלות אותו על בימות ענק , שכן סגולתו היא בייחודיות שלו, מעין מופע קברטי עתיר שירים ומפגני מחול מרהיבים, המעניקים לו חן מיוחד בבמה אינטימית יותר.
פיפן הוא מחזמר שנון, מקאברי, הבנוי כהצגה בתוך הצגה. להקת שחקני קברט מציגה בפנינו את מסעו של הנסיך פיפן לחיפוש משמעות ומתמרנת את עלילות חייו של הנסיך המחפש תשובות בחצר המלכות, בשדה הקרב, במיטה ולבסוף באהבה. זהו מעין סיפור משל מצחיק-נוקב-סרקאסטי על משמעות החיים.
שחקני ההצגה הם בוגרי המחזור המסיים השנה את בית הספר וכבר ציינתי בעבר שהשנה מדובר ברמה גבוהה מאוד של שחקנים-זמרים רקדנים.
המלך צ`ארלס מגולם על ידי עמירם אדרעי , שמגיש לנו משחק נפלא, ונדמה לי, גם לראשונה, מיטיב לשיר. עמירם הוא שחקן מעולה ,משחק ברגישות ומפגין יכולות מצוינות.
המספר או "השחקן הראשי" הוא אמיר הילל , שיודע להופיע, לשיר ולרקוד ומגיש משחק אמין ומשובח. אברי ארבל בתפקיד הנסיך פיפן, הוא שחקן-זמר מוכשר ביותר.
אור אילן הייחודית בתפקיד ראשי של האלמנה קתרין היא מדהימה, יפה ומפתה, יש לה יכולת שירה משובחת ביותר, מגישה משחק מצוין.
אניטל אלבחר מופיעה בתפקיד כובש של הסבתא ברטה. אניטל היא שחקנית נפלאה, קומיקאית ומעל לכל, זמרת עם קול אלט מדהים ומלטף.
לירון מזרחי כמלכה פסטרדה היא מלכה של הבמה, מפגינה משחק, שירה, ריקוד נהדרים – חוויה .
בין השחקנים מתבלטת גם קרן מור (מרום), שחקנית, רקדנית וזמרת מצוינת ומוכשרת.
אוריה רון כילד תיאו משחק היטב וכמותו אחיו לואיס, יניב הלפגוט.
לחלק מהלהקה ישנם שחקנים מקבילים, בימים אחרים ובהם תדהר יששכר, שחר פרץ (שהוא רקדן מדהים ומקווה שמצא את הטלפון הנייד שלו שאבד לו באולם במופע הבכורה), תמיר שגיא, אלון גאוי, ניצן אשל, נועה גורן, לירון לוי, אלינור פלקסמן (שהיא זמרת מוכשרת ורקדנית מפליטי כוכב נולד), ליטל ווסרמן, מיכל פוליצר , מור בטיטו והילה ספורטס.
הנוסח העברי והביום הוא של דניאל אפרת המוכשר, שלזכותו ייאמר שהוא אחראי למעין מפעל חיים של תרגום עשרות רבות של שירים ממחזות זמר.
הכוריאוגרפיה המדהימה היא של עוז מורג ואני משוכנע שהיא לא פחות טובה מהמקור של בוב פוסי ואולי אפילו ססגונית יותר.
קשה לדעת אם המחזמר הזה ימצא לו קהל בישראל. זהו מיוזיקל שונה. קצבי מאוד, יפה מאוד, ססגוני, אבל וכאן מגיע האבל. הקהל בארץ אינו מכיר את פיפן ולמעשה גם בעולם מעטים המודעים לו. סטיבן שוורץ קנה את עולמו במיוזיקל שלו וויקד (מכושפת) והוא אוסר להפיק אותו עד שימצה את הופעותיו מעל בימות ברודווי. את פיפן הוא הלחין לפני שנים רבות והטעם של הקהל השתנה. הקהל בארץ מכיר מחזות זמר שגרתיים ובכלל לא מייצגים כמו שיער (שאחד השירים בפיפן קורץ לשיר הנושא בשיער) וממש לא כל כך מודע למשהו אחר, שימשוך אותו לז`אנר הזה . דווקא סטיבן שוורץ שמח על העלאת המחזמר בישראל ועוזרו האישי מייקל קול איחל בפני שתהיה זו הפקה מוצלחת מאוד כאן בארץ.
מה שבטוח שיש לנו דור של שחקנים מצוינים למחזות זמר והבעיה תתחיל כאשר ייפלטו בסיום השנה אל העולם האכזרי של השואו ביזנס, אבל זהו כבר סיפור אחר ומחזמר אחר עם סוף שונה.
חיים נוי, עיתונאי, לשעבר העורך הראשי של סוכנות הידיעות עתי"ם, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, מבעלי חברת עיתונות ויח"צ בינ"ל, מומחה למיוזיקלס ומבקר מופעים.
הוסף תגובה | |  | |  |
חיים נוי , ר"ג (20/06/2008) |
|
|
|
|