|
|
 |
דרמה |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: דומיניק ז'אן , בנואה מריאז' , פיליפ גילבר בימוי: בנואה מריאז' |
משתתפים: לורן קנהן , פיליפ גראנד הנרי , דומיניק ביין , קולט עמנואל , ז'אן דקלייר , בולי לאנר |
הופעה ראשונה: 2003 ארץ מקור: בלגיה , צרפת
משך הופעה: 71 דקות
|
|
|
|
פייר וקלר – זוג שקט שלא מתרגש בקול רם ובכלל, לא מי יודע מה מצטיין בתקשורת מילולית – מתבשרים כי הם עומדים להיות הורים לתאומים.
גם אחרי רכישת עגלת תינוק כפולה לא עוזבים את האשה ההרה חששות מפני הלידה. הפאניקה וחוסר הבטחון – האם תוכל לספק בו זמנית שני הצאצאים מבחינה רגשית? – גורמים לקלר לרצות ולהפיל את אחד העוברים. פייר, חסר אונים נוכח הנוירוטיות של רעייתו, נכנע בשתיקה ובלב חצוי למשוגותיה. הבעל, אופטיקאי במקצועו, מכניס לעלילה את לורן, אחד ממטופליו – נער הולך ומתעוור שחי בבדידות במוסד למוגבלים. האם יהיה ביכולתו לפרוק ולאזן את מטען הרגשות של בני הזוג?
בנואה מריאז'' זכור לטוב מ''מירוץ שליחים'' – סאטירה עוקצנית על הבורגנות הבלגית שהוצגה בפסטיבל ירושלים 2000. סירטו הארוך השני – ניחן גם הוא כקודמו בגישה ריאליסטית – משנה כיוון ומתמקד בעיקר במאפייניו הדרמטיים של הסיפור וברגשות המופנמים של גיבוריו.
''האחר'' הוא יצירה תובענית, מעמיקה, מורבידית ולרגעים אפילו עוכרת שלווה. לא שמדובר בגלישה למורבידיות לשמה; רגעים של הומור נוכחים כאן במידה ראויה. בימוי רגיש ומעודן, מפגן משחק מדוייק ומאופק מצד שלושת השחקנים הראשיים, צילומים מרוחקים ולא חטטניים ועריכה לא מניפולטיבית – כל אלה ועוד מאפשרים לצופה להצטרף וללוות מקרוב את מסען האקזיסטנציאליסטי של הדמויות המרכזיות.
פסטיבלים: סן סבסטיאן, לונדון, סנדאנס
צרפתית, תרגום לאנגלית.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|