|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | | | | | 1 | 2 | | | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | | | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | | | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | | | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | | | 31 | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ארכיון גשר |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: אנטון צ'כוב , לנה קריינדלין , ילנה לסקין , מיכאל ויסבורד , יוני לוקאס מאת: בראין פריל תפעול תאורה: בן בר שביט בימוי: יבגני אריה מוזיקה: אבי בנימין תעתוק וניהול מוזיקלי: יבגני אריה, מיכאל קרמנקו תמליל: יחזקאל לזרוב תאום אמנותי: אבי בואנו יונה (במבי) תחקיר ועריכה: אנה איצקוביץ' |
הופעה ראשונה: 11 בינואר 2004
|
|
|
|
שני קולות של אהבה.
שתי תקופות של אהבה.
האחת צעירה, מלאת תשוקה ותמימה.
השניה בוגרת, בעלת ניסיון ומישירה מבט.
שניים זה לא תמיד ביחד...
דמיון מול מציאות. שקרים מול אמת. חיים מול ייאוש.
עד כמה שהכל נראה חסר תקווה, עד כמה שהיומיום משעמם ושגרתי, עד כמה שנדמה לך שדבר חדש כבר לא יקרה, שלא יתגלה פתאום משהו שישנה את הכל... האהבה, כשהיא מגיעה, מצליחה תמיד לצבוע מחדש את החיים בגוונים סוערים, לזרוח במקום שהחשיכה כבר תפסה את מקומה, להעניק תקווה בשלב שרק נס יכול לעזור. האהבה היא נס כזה. היא משנה, היא מבעירה את הניצוץ שאולי יהפוך לאש גדולה. היא תמיד תיתן את הדחיפה הקטנה כדי להמשיך, או כדי להאמין שיכולה להיות התחלה חדשה, אחרי הכל. הזדמנות נוספת.
שני סיפורי אהבה שלהם מכנה משותף אחד - אנטון צ''כוב. המחזאי האירי הנודע בריאן פריל, ביסס את המחזה על יצירות שכתב צ''כוב: את המחזה הראשון "משחק יאלטה" על "הגברת עם הכלבלב", ואילו את השני "אפטרפליי" על שתי דמויות מתוך שני מחזות שונים של צ''כוב: "הדוד וניה" ו"שלוש אחיות".
משחק יאלטה -
הם באים ליאלטה לחופשה. כל אחד והסיבות שלו.
דמיטרי דמיטריץ'' גורוב נוסע ליאלטה לחופש בכל שנה. הפעם, ממש לקראת סוף חופשתו הוא פוגש באנה סרגייבנה, גברת עם כלבלב, פעם ראשונה ביאלטה. למרות ששניהם נשואים, הם יושבים ביחד בבית הקפה שבכיכר ומשחקים במשחק יאלטה - ממציאים ''חיים'' לעוברים ושבים, ובינתיים... מתאהבים. סיפור האהבה מגיע לקיצו כאשר אנה צריכה לחזור לבעלה החולה.
האם זהו באמת הסוף לסיפור אהבתם? האם היא תימשך למרות המרחק ו''החיים'' האמיתיים?
אפטרפליי -
לה היה דוד, וניה. לו היו אחיות, שלוש. עברו עשרים שנה. הם נפגשים בבית קפה עלוב במוסקבה. הם לא הכירו זה את זה, אבל לגורל יעדים ותוכניות משלו. האם השקר יעזור במציאת אהבה חדשה? האם ינצחו הזכרונות והקשר לעבר? מחזאי אחד יצר אותם, מחזאי שני מפגיש אותם לערב אחד ופרידה.
מפיק בפועל - משה נחשון
עוזר במאי - ויקטור סוקולוב
על פי צ''כוב
ביקורות "פנינה דרמטית… חגיגה של רגש מעודן… הצגה מקסימה ספוגה ברגש אנושי חם… מזמן לא התרגשתי כך בהצגה" – "מעריב"
"יבגני אריה עושה תיאטרון בת' רבתי: עם מעוף, דמיון ואסטטיקה, יופי פשוט וכובש לב… עוצמה מצטברת. השחקנים מפגינים איכויות שמבדילות בין משחק טבעי לבין קסם תיאטרוני. – "הארץ"
"הנאה מאד מיוחדת במינה… יצירתיות מקסימה ומפליאה … משחק יפהפה מעודן מאוד מושלם ומסוגנן." – רשת ב'
" שיר הלל לעבודת בימוי" – "קול ישראל"
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (12 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 12. תותרו
| | | | החלק הראשון נחמד, אך גם כן, לדעתי, לא משהו מיוחד
בחלק השני כמעט נרדמתי
אני צריך עכשיו לכתוב דוח צפייה על החלק השני ואין לי מושג מה לומר, כי הוא כל כך לא ברור ומסובך שמתישהו אתה כבר לא מנסה להבין.....
הוסף תגובה | | | | |
| 11. בשני קולות
| | | | הצגה שפוט מקסימה החלק הראשון מרגש וסוחף אפרת ויחזקאל שחקנים מעולים הצגה בנוייה מעולה פשוט נהנתי החלק השני היה פחות סוחף מבחינתי יכול להיות שלא היה מובן ולכן פחות אהבתי.תאטרון גשר תאטרון מעולה ללא צל של ספק יבגני עבודה טובה!
הוסף תגובה | | | | |
| 10. הצגה נחמדה ומומלצת
| | | | 2 סיפורים בהצגות נחמדה בהחלט. תפאורה מינימליסטית ומעניינת, משחק נהדר של כל השחקנים, ודמידוב מפליא כתמיד.
הצגות של "גשר" הן פשוט כייף וחוויה תרבותית. שפה איכותית והנאה צרופה.
הוסף תגובה | | | | |
| 9. הצגה מרתקת ומיוחדת.........
| | | | הצגה מיוחדת וסוחפת רגשות המראה לצופה שני עיבודים שונים בשני אופנים שונים.
התיפאורה והתאורה עשו חלק גדול בהצגה שנתנו לקהל להיות בחוויה קסומה ולדמיין כרצונו את היתפתחות העלילה. הצגה ששווה לצפות בה...............................
הוסף תגובה | | | | |
בת 17 ממגמת התאטרון מקיף ד' אשדוד , (04/05/2004) |
| 8. "בשני קולות"
| | | | הצגה מורכבת משני חלקים: האחד עוסק באהבה בגיל צעיר יותר שבו התשוקה נותנת את הטון, והשני נותן מבט מגיל מבוגר יותר על תקופת העבר. שני החלקים עשויים טוב.ההומר של צ'כוב מורגש היטב. התפאורה מעודנת ומתאימה את עצמה לנושא הדיבור. התנועה והמשחק מעולים. בקיצור: מי שמבקש לראות משהו שונה שמצריך מחשבה שירוץ לראות. מומלץ! רצוי לקרא את הסיפורים:"הגברת עם הכלבלב", "הדוד וניה" ו"שלוש אחיות" של צ'כוב לפני הצפיה בהצגה ואז "רואים" גם דברים אחרים...
הוסף תגובה | | | | |
| 7. בשני קולות- הצגה מיותרת.
| | | | המחזאי אינו מושפע מצ'כוב, הוא מתמצת אותו וע"י כך מפריח ממנו גם את הדמויות וגם את נשמם של המחזות. הגברת עם הכלבלב עוד היה סביר בשל הבמה היפה וחינם של השחקנים , לעומת זאת הפגשת ששתי דמויות משני מחזותיו של צ'כוב היתה סתמית ומשעממת . מה הטעם למסור בתמצות את ספורי המחזות, איזה שימוש נעשה בהם? זה היה כל כך גרוע שממש נעלבתי בשביל התיאטרון.
הוסף תגובה | | | | |
מאירה אגוזי , (04/04/2004) |
| 6. הכל היה מושלם
| | | | כמו תמיד להטוטי תפאורה משחקי תאורה ושחקנים גדולים ובכל זאת לא הצליח לדבר אלי למעט העובדה שטיילתי הקיץ בילטה ובפיודוסיה וזה החייה בי מחדש את החוויה של הטיול.
האכזבה היתה בניגוד מוחלט להצגות אחרות של גשר שצפיתי בהם ושם החוויה היתה אדירה.
הוסף תגובה | | | | |
| 5. שובה, מעולה, רגיש ואינטלגנטי
| | | | פריל הוא אומנם לא צ'כוב אבל כל דבר שעשוי להיות חסר אצלו משלימים יבגני אריה צוות השחקנים הנהדר שעושה עבודה יוצאת דופן התזמורת ושאר אנשי ההפקה....
זאת ההצגה לה חיכיתי מאז שהתאהבתי בתיאטרון הזה ב"שלוש אחיות". זו אומנם לא הצגה ממש (בשל החלוקה ) אבל היא נהדרת בעיני מכל דבר אחר שראיתי על בימות ישראל בשנה האחרונה. מומלץ לשבת קרוב קרוב כדי לראות את התשוקה הכאב וההבנה שבפני הדמויות.
הכרת המקורות אומנם משתלמת אך אינה הכרחית
הוסף תגובה | | | | |
| 4.
| | | | איך הם מצליחים לרגש אותי כל פעם מחדש.יבגני אריה והשחקנים שלו בערב חד פעמי.
הוסף תגובה | | | | |
| 3.
| | | | החלק הראשון עדין, יפהפה ורגיש. ישנם קטעים שעורר בי הזדהות עמוקה - עם האישה, כמובן.
החלק השני דורש, כנראה, היכרות של הסיפורים, ולכן פחות דיבר אליי. ואולי זה גם עניין של גיל.
ועדיין, כמי שרואה הצגות רבות, בעיניי לתיאטרון גשר אין מתחרים.
הוסף תגובה | | | | |
| 2.
| 1.
| | | | לא שווה לראות. הצגה לא ברמה של גשר. חלק השני של הצגה - בכלל לא מובן מה רצו להגיד.
הוסף תגובה | | | | |
|
|
|
|