|
|
|
ארכיון הקאמרי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הופעה ראשונה: 23 בפברואר 2005
משך הופעה: כשעתיים וחצי כולל הפסקה
|
|
|
|
עיבוד ובימוי רנה ירושלמי בשיתוף אנסמבל עיתים
המחזה "שלוש אחיות" הינו סיפור פשוט על שלוש אחיות ואח השוהים בעיירה נידחת ברוסיה. הם חולמים לשוב למוסקבה - העיר הגדולה, עיר מולדתם ובעיקר - לתת משמעות לחייהם.
המחזה מעלה את שאלת הזרות והבדידות שבהגירה. בתקופתנו במיוחד רבים אינם גרים היכן שנולדו, וכדי לשרוד עליהם לעבור "טרנספר" תרבותי, חברתי ואישי, שלרוב אינו יכול להתממש, ותחושת החמצה אופפת את חייהם.
לאורך ההצגה מתקיים מפגש אינטימי וישיר עם הקהל, לעיתים משעשע ולעיתים מעציב. כל אחת מהדמויות מזכירה לנו את עצמנו או את קרובינו. הצופים שותפים לארבע שנים של חלומות ואכזבות כשניצחון החיים סוחף את כולנו להמשיך ולקוות. . .
"...שבעוד מאתיים, שלוש-מאות שנה החיים על פני כדור הארץ יהיו מקסימים ,מדהימים ...ואם בינתיים אין ,הוא חייב לדמיין אותם...להתכונן לקראתם ... "
בהפקה זו מתבטלות המחיצות בין הקהל הבמה והשחקנים כבר מההתחלה, כשחגיגת יום ההולדת של הבת הצעירה פורצת אל הבמה מתוך האולם. לאורך כל ההצגה מתפתח מפגש אינטימי וישיר עם הקהל, לעיתים משעשע ולעיתים מעציב. כל אחת מהדמויות מזכירה לנו בצורה זו אחרת את עצמנו או את קרובינו.
בהשתתפות שחקני אנסמבל עיתים (לפי סדר הא"ב): נעם בן אזר:ורשינין, נועה ברקאי:מאשה, רינת הרדוף:אולגה, עמנואל חנון: קוליגין, קארין טפר: נטשה, צבי סהר: אנדרי, גיא סלמן: פדוטיק/פרפונט, עופר עמרם: טוזנבך, עידית צור: אנפיסה, מיכל קלמן: אירינה, מאיר שובל: סוליוני, ערן שראל : צי''בוטיקין.
אנטון צ''כוב, שהשנה מלאו 100 שנים למותו, הינו מגדולי המחזאים בכל התקופות.
יצירותיו והשקפת עולמו של צ''כוב היוו יסוד לתיאטרון המודרני של המאה העשרים.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (13 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 13. מונולוגים
| | | | היי, אני מחפשת מונולוגים של אירנה משלוש אחיות, אם מישהו יכול לשלוח לי שאימייל אני מזה ישמח, תודה. mev@nana.co.il
הוסף תגובה | | | | |
מבשרת , גוש עציון (15/09/2008) |
| 12. נהנתי מאוד
| | | | לפי דעתי ההצגה טובה מאוד.
המשחק של שלושת האחיות היה מצוין (אני אהבתי במיוחד את מאשה) העובדה שכמעט בכל רגע כל השחקנים על הבמה הוסיפה מאוד לעניין והבימוי היה טוב מאוד לטעמי.
לשם השוואה - ראיתי את ההצגה בתיאטרון "גשר" לפני כמה שנים ושם הביצוע היה משעמם ובנאלי הרבה יותר.
www.stagemag.co.il
הוסף תגובה | | | | |
| 11. "שלוש אחיות"?- אפילו אחת זה יותר מדי!
| | | | בעור שיני נחלצתי מאולם הקאמרי בו עלתה ההצגה הזו.ובעודי מעיר את הישנים מתרדמתם בנסיון להיחלץ החוצה,חלף בי הירהור: מה רע עשינו לגב' ירושלמי עד כדי כך שחישבה להמית אותנו בשיממון שעל הבמה...
שעתיים וחצי של פיהוק ארוך ומפרק לסתות.
אולי לא הבנתי את ה"קונספציה " הגאונית? אולי אני,בור שכמותי לא מבין דבר משפתה הייחודית? הצצה בקהל שלצידי לא הותירה בי ספק: אני לא לבד.הקהל ניקר בחלל האויר,או נע בחוסר אונים בכיסאותיו בעוד השחקנים שעל הבמה עושים ככל יכולתם כדי לא להפריע או להחריד את היושבים מעלפונם.
אלוהים,כמה משעמם...אפס תפאורה,תאורה חסרת יצירתיות,מיזאנסצנות בנאליות,וטכסט שנשמע כאילו נורה ממכשיר טלקס במערכת עיתון נושנה.
העיבוד והבימוי ממסמסים את הדרמה האמיתית שעוברת על הדמויות,הבמה עמוסה במשתתפים הנועצים עיניים בקהל ואינך מבין בעצם - מה לעזאזל אתם רוצים ממני?!
אז אם אלה הן שלוש האחיות של ירושלמי - בשבילי אפילו אחת,הייתה יותר מדי.
הוסף תגובה | | | | |
| 10. משעממת
| | | | הבימוי באמת לא מוצלח.... הייתי צריכה להחזיק את העיניים שלי עם גפרורים בשביל לא להרדם!
המערכה הראשונה כבדה.. ולדעתי לא מתאימה לבני נוער (עזבו את העבודה שכל הקהל היה קהל של מבוגרים +)
מתוך כבוד שיש לי לתיאטרון ולשחקנים שעמלו קשה נשארתי גם למערכה השנייה שלמען האמת הייתה קצת יותר טובה.
היו קטעים מרגשים... רק חבל שהייתי צריכה טלסקופ כדי לראות איזה דמעה או הבעת רגש של נועה ברקאי, כיוון שישבתי ביציע עוד שנייה על הסאונד מן.!
בקיצור אם אני ממליצה או לא.. אני אישית ממליצה לכל אלה שרוצים לעבור ערב משעמם בחייהם ולדעת מה זה רגש השיעמום.... תלכו להצגה ותאמינו לי תחזרו בידיעה מוחלטת.
ולכל האנשים שבא להם ערב קליל בלי הרבה חשיבה מה יש מתחת לפני השטח (שמה לעשות שההצגות של צ'כוב תמיד נראות פשוטות מבחוץ אבל צריך לחפור עמוק עם מעדר כדי לקלוט את המסר ) לכו לשלמה המלך ושלמיי הסנדלר .. תהנו מכל רגע וגם תוכלו לראות את מירי מסיקה שזה כבר מעלה חיוך על הפנים.. תודה על ההקשבה ושלום.!
הוסף תגובה | | | | |
| 9. שלוש אחיות
| | | | הצגה עלובה ומשעממת נרדמתי מרוב שעמום ולא מעיפות בהחלט לא מומלץ
הוסף תגובה | | | | |
| 8. מאכזב
| | | | הצגה בלי הרבה אלמנטים תיאטרליים זקוקה לשחקנים טובים בעלי נוכחות בימתית חזקה. אלה לא היו.
תרגום שיגרתי, משחק מאכזב (חוץ מהמורה בעלה של מאשה) ובימוי חסר מעוף.
חבל, לצ'כוב מגיע יותר.
הוסף תגובה | | | | |
| 7. מצויינת
| | | | האמת היא שהמחצית הראשונה ייתה יחסית קשה לצפייה אבל עדיין מעניינת ובהחלט מיוחדת מרוב ההצגות שראיתי לארוחנה מבחינת הבימוי שלה. אבל המחצית השנייה פשוט רצה ושבתה אותי מהר לתוכה. הסיפור חזק ונוגע ללב והשחקנים פשוט מצויינים! במיוחד זה שמשחק את אנדריי (האח) וזו שמשחקת את פאשה (אחת מהאחיות) שהיו כל כך אמינים בעיניי.
מומלץ בחום!
הוסף תגובה | | | | |
| 6. אכזבה
| | | | ראיתי עד היום את כל ההצגות בבימויה של רינה ירושלמי. נהנתי מאוד מכל אחת מהן ואהבתי את השפה התיאטרלית המיוחדת. הפעם התאכזבתי. ההצגה משעממת לעיתים. המשחק של חלק מהשחקנים מלאכותי. מה שנותר הוא מונולוגים של דמויות מנוכרות זו מזו. הקסם שהיה בהצגות מופלאות כגון: "ויאמר וילך", "וישתחו וירא" ו"מיתוס" פג.
הוסף תגובה | | | | |
| 5. חוויה עמוקה
| | | | צפייה במחזה הזה בבמויה של רינה ירושלמי הנה חוויה עמוקה . הבימוי הנקי, המשחק, התפאורה היו בעיני כמו קונצרט מרגש .
בעקר התרשמתי מהקווים הנקיים של עבודת הבימוי. מומלץ!!1
הוסף תגובה | | | | |
לדרפיינד אילנה , (03/04/2005) |
| 4. חלש
| | | | הסיפור יפיפה אבל הביצוע משעמם מאוד לא ממליצה
הוסף תגובה | | | | |
| 3. בינוני
| | | | לדעתי ההצגה לא היתה מדהימה. התוכן מעניין ומרתק, אבל הביצוע קצת משעמם, וקצת מעושה בחלק מהמקרים.
הוסף תגובה | | | | |
| 2. רינה ירושלמי עושה זאת שנית
| | | | אכן ההצגה מצליחה לעורר את כל רגשותיהם של הקהל ומדברת אחד לאחד עם הקהל. הקונספציה של רינה ירושלמי לא מביישת את המחזה של צ'כוב אפילו מצליחה יותר לרגש את הקהל (לדעתי). ולדמות המשרתת קוראים אנפיסיה שאותה משחקת עידית צור. (ואכן משחקת את הדמות יוצא מן הכלל)
הוסף תגובה | | | | |
| 1. מצויין
| | | | הצגה מדהימה קצת קשה לצפייה (תבואו ערניים) אבל עשירה במיוחד באלמנטים תאטרוניים ותרבותיים בכלל...
צורה מאד ייחודית להציג מחזה של צ'כוב.. מעורר הערצה
משחק מצוייןן במיוחד המשרתת שבתפקיד קטן העבירה עולם ומלואו...
הוסף תגובה | | | | |
|
|
|
|