|
|
|
בית אבי חי |
|
|
|
|
|
|
לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב - אירוע לט"ו באב |
|
|
|
|
|
|
לפני שהפך גרסה עברית חיוורת לוולנטיינז דיי, היה ט"ו באב יום שבו נקברים ויוצאים מקברים, מחוללים ושומטים גרזנים, מקימים משפחות ומאחדים ממלכות כנגד כל הסיכויים. מופע מקור מיוחד ורב משתתפים שיהיו בו תגובות אמנותיות, תיאטרליות ומוזיקליות לדרמה הגדולה והנשכחת של ט"ו באב, מדור המדבר ועד ימינו.
פירוט המופעים:
"ביתר"
העבודה הראשונה, מאת עודד ליפשיץ ובבימוי טל ברנר, בהשתתפות יוסי צברי, רוני עינב ואבישי מרידור, תפגיש בין הרוגי ביתר במרד בר כוכבא לבין אוהדי ביתר ירושלים וביתר נורדיה, ותשאל איזה איחוי וריפוי יוכלו להתיר למתים לנוח סוף סוף. העבודה נוצרה בעקבות המסורת שבט"ו באב הובאו הרוגי ביתר לקבורה.
"קברט הקבר"
"קברט הקבר" מאת בן סגרסקי ובבימויו ובהשתתפות מתן סרי ואילון פרבר היא מחזמר קצר על התמודדות של נווד מדברי עם חמשת שלבי האבל של ההמתנה למוות. העבודה נוצרה בעקבות סיפור המוות של בני ישראל במדבר, כשבשנת ה 40 לנדודים הסתיים העונש – בדיוק בליל ט"ו באב.
"המשמרת האחרונה"
העבודה "המשמרת האחרונה", מאת יעל טל ובבימויה ובהשתתפות יוסי ירום, תום חודורוב ואיתי דלומי, מביאה לבמה שני חיילים מלאי שכנוע עצמי מתמודדים עם הבשורה שעמדת השמירה שלהם מתבטלת. העבודה נוצרה בעקבות סיפור המחסום שבין ממלכת יהודה לממלכת ישראל, שהשומרים שבו מנעו מאנשי ישראל לעלות לרגל לירושלים – והוסר בט"ו באב.
"יום תבר מגל - רשומון במערכה אחת"
העבודה "יום תבר מגל – רשומון במערכה אחת", מאת בשמת חזן ובבימויה, ובהשתתפות אליעזר שדיאל,גלית צברי, עדיאל אריאל ויאלי וייס, עוסק בתככים והתולעים שרוחשים מתחת לבית המקדש, בשיח בין כהנים מתים, חיים ומה שביניהם. העבודה נוצרה בעקבות המסורת שבט"ו באב הפסיקו לכרות עצים להבעיר מהם אש על המזבח.
"אדמה לבנה"
עבודת המחול "אדמה לבנה", בהשתתפות סנונית ברבן, שולי אנוש ועינת גנץ לכוריאוגרפיה של סמדר גושן, ו"קוף חסידה", בכוריאוגרפיה וביצוע של מורן זילברברג, יתמודדו עם פניו המוכרות יותר של ט"ו באב – ריקוד החיזור של המחולות בכרמים.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|