מי שמחבר מדינות למקצבים מוזיקליים מצמיד לארגנטינה את הטנגו, המקצב החושני שנולד בבתי הזונות בנמל בואנוס איירס בסוף המאה ה-19, המקצב שהביא את המלודרמטיות ואת השירים הגדולים מן החיים מהלב הקרוע ושותת הדם אל רחבות הריקודים.
שני שמות מפורסמים קשורים אל הטנגו - האחד הוא קרלוס גרדל, מי שחיבר ושר את הקלאסיים בשירי הטנגו החל מ-1917 ועד למותו בתאונת מטוס ב1935. השני הוא נגן הבנדוניאון אסטור פיאצולה, שיצר את ה-NUEVO TANGO – הטנגו החדש, שטלטל את הטנגו המסורתי, הפך אותו על ראשו וקירב אותו אל הג'אז ולימים אל אולמות הקונצרטים הגדולים. היה זה פיאצולה שהכניס לטנגו שלו כלי נגינה חדשים בנוסף לבנדוניאון, לפסנתר ולקונטראבאס -את החליל, הסקסופון, הגיטרה החשמלית ומערכות תופי הג'אז והרוק.
מכאן שאך טבעי הוא שנכדו של אסטור, נגן התופים דניאל "פיפי" פיאצולה, הקים בארגנטינה ב-1999 את שישיית הטנגו ג'אז שלו – אסקלנדרום, ובמקום הבנדוניאון המסורתי הכניס להרכב שלושה נגני כלי נשיפה. מאז זכה ההרכב בכל פרס אפשרי בתעשיית המוסיקה בארגנטינה והאלבום המשובח ביותר של הלהקה נחשב "פיאצולה מנגן פיאצולה" (2011) אף היה מועמד לפרס הגראמי באותה שנה. ההרכב סייר ברחבי העולם ובין השאר הופיע בפסטיבל ג'אז חורף באילת בפברואר 2014 – אחת ההופעות הטובות בתולדות הפסטיבל.
ב-2012 חברי ההרכב הופיעו במועדון הג'אז הניו יורקי המיתולוגי בירדלנד, שם הכירו את הזמרת הארגנטינאית אלנה רוג'ר ובנו את הפרויקט המשותף - פיאצולה 3001, שבו אלנה שרה את השירים שחיבר אסטור פיאצולה בליווי שישיית אסקלנדרום הנפלאה.