סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קלאסי
לוח האירועים 2022 יולי 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ריאיון
 
מאת: יוסי שיפמן ג'ין בק ינצח על סולני תל אביב
 

 
 
מוזיקאים רבים שמופיעים בקוריאה מופתעים מנוכחות של קהל מאוד צעיר בקונצרטים. הסיבה היא תמיכת המדינה בפעילות המוזיקלית".
המנצח הקוריאני יתארח בקונצרט הקרוב של האנסמבל, המוקדש לעיבודי חצוצרה וירטואוזיים. שיחה


סולן החצוצרה הבינלאומי 
 
אנסמבל סולני תל אביב מציע לקהל בסדרת הקונצרטים הקרובה תכנית שעיקרה יצירות לחצוצרה ולתזמורת, בכיכובו של הסולן הבינלאומי סרגיי נַקריאָקוב, מן החצוצרנים הבולטים ורבי הכישרון בעשורים האחרונים.
 
נקריאקוב, יליד רוסיה המחזיק בדרכון ישראלי ומרבה להופיע עם תזמורות בארץ, יופיע כאן לראשונה עם אנסמבל סולני תל אביב בתכנית הכוללת חמש יצירות, כאשר ארבע מהן, היצירות לסולן ולתזמורת - של מוצרט, באך, דיניקוּ הרומני ואורי ברנר הישראלי -  הטעם הפשוט שלסולנים ברמתו של נקריאקוב, ההיצע הסולני הקיים מצומצם מדי.
 
ארבע היצירות, שאת חלקן עיבד נקריאקוב עצמו, מהוות למעשה מניפה שבה יידרש החצוצרן להפגין בנגינתו מנעד רגשות שבין ברק ועד לרומנטיקה מעודנת. העיבודים הבולטים ביותר לטעמי, הם לאריָה למיתרים של באך, שלמעשה לא נכתבה לכלי סולני אלא לתזמורת - מדובר בפרק פיוטי מוכר מתוך הסוויטה השלישית לתזמורת, שמנוגן לעתים מזומנות גם כמוזיקת רקע באירועים ציבוריים בעלי אופי נוגה, שאינם קונצרטים. לעומתו "הורה סטקטוֹ" הרומני ידרוש מנקריאקוב הפגנת זריזות וירטואוזית. 
 
סרגיי-נקריאקוב-צילום-Thierry-Cohen.jpg
סרגיי נקריאקוב (צילום: Thierry Cohen)


"מגיל עשר ניגנתי בתזמורת"
 
על הקונצרט ינצח הדרום-קוריאני ג'ין בק, שכבר ניצח על תזמורות בישראל אך גם הוא מתארח בפעם הראשונה על במת סולני תל אביב. בק מחזיק בקריירת ניצוח בת 25 שנים, וכיום משמש כמנהל אמנותי ומנצח של הפילהרמונית בגיונבוק, כמנהל אמנותי של פסטיבל המוזיקה הבינלאומי בבוסאן וכפרופסור לניצוח באוניברסיטת דונגסו באותה עיר.
 
התכנית שעליה תנצח כאן הייתה פרי בחירתך או שהוצעה לך על ידי ברק טל, מנהל האנסמבל?
 
"דיברנו בינינו אבל בעיקרה זו תכנית שברק טל הציע. אני מנצח בדרך כלל על תזמורות קאמריות וסימפוניות, והמלחינים האהובים עלי הם ברהמס ומאהלר. סולני תל אביב הוא אנסמבל אחר והניצוח עליו הוא שינוי מן ההופעות האחרות שלי".
 
איך הגעת לניצוח?
 
"הקריירה שלי התחילה למעשה בגיל עשר כנגן בתזמורת. כעבור מספר שנים המשכתי ללימודים בניו יורק, שם למדתי בשני מוסדות מוכרים מאוד - בית הספר מנהטן למוזיקה והקונסרבטוריון של ברוקלין. משם המשכתי לאוניברסיטה של הארטפורד בקוֹנטיקט ואת לימודי ההמשך לקראת תואר דוקטור עשיתי ברוסיה במסלולים  המוכרים של תזמורת ועוד תזמורת". 
  


ג'ין בק, צילום: min su park


קוריאה והמוזיקה המערבית
 
 
השיחה אתך היא הזדמנות לנסות ולהבין את אחת התופעות הבולטות בעולם המוזיקה המערבית - נוכחותם המרשימה של מוזיקאים קוריאניים במרכזי המוזיקה החשובים במערב, חלקם כזוכי תחרויות ובהמשך כסולנים וכמנצחים.
 
"בקוריאה של היום יש המון תזמורות ומוזיקאים. בכל עיר גדולה או קטנה, ואני מדבר על עשרות ערים במדינה, יש תזמורות סימפוניות, בתי אופרה. המחוזות השונים של המדינה רוחשים פעילות מוזיקלית ענפה".
 
 
יש לך הסבר להטמעת התרבות המוזיקלית המערבית בקוריאה במחצית השנייה של המאה ה-20?
 
"ההתפתחות הזאת נראה לי, הייתה תוצר לוואי לנוכחות האמריקאית כאן במלחמת קוריאה, בראשית שנות ה-50 של המאה שעברה. לכוחות הצבא האמריקאים היו תזמורות. קוריאנים לא מעטים שמעו, קלטו, התלהבו ופנו ללימודי מוזיקה מערבית. הדור הראשון של מורי המוזיקה למדו ביפן ובארה"ב וקהילת המורים כללה קוריאנים שחזרו וגם מורים זרים".
 
אותה השפעה הביאה גם להתפתחות של מלחינים קוריאניים?
 
"כן, אבל הנוכחות שלהם ושל היצירות שלהם פחות מורגשת בסצנת העשייה המוזיקלית בקוריאה. מדובר גם במלחינים שמחברים אופרות שמושרות בקוריאנית. אם כבר מדברים על השפה הרי שכמובן שכאשר מעלים אופרות של מוצרט, ורדי או פוצ'יני הן מועלות בשפת המקור. דור המוזיקאים לרבות זמרי האופרה פתוחים לקלוט שפות זרות ולשיר באותן שפות באינטונציות הנכונות. אתה בוודאי  ער לזכיות של זמרי אופרה קוריאנים בתחרויות בינלאומיות כמו גם נגנים קוריאנים שזוכים בתחרויות מוזיקה יוקרתיות על במות בכל העולם. מכאן ברור שעניין השפה כבר לא מהווה מחסום לקריירה של מוזיקאי". 
  

אורי ברנר, צילום: אלי איטקין



"המדינה תומכת במוזיקה"
 
אנחנו יכולים לדבר על מלחין מערבי בולט שאהוב יותר מהאחרים על קהל הקונצרטים הקוריאני?
 
"למען האמת לא, כי כמו באירופה קהל הקונצרטים הקוריאני נחלק לאוהבי מוזיקה עתיקה, מוזיקה רומנטית של המאה ה-19, אוהבי המוזיקה הפוסט-רומנטית וגם המוזיקה העכשווית. 
 
"אני חוזר לשאלה שלך באשר למספרם של גופי המוזיקה הרבים בקוריאה. יש מדיניות של תמיכה בתרבות - תמיכת מדינה ותמיכה רשויות מקומיות. כל הפעילות המוזיקלית נתמכת".
 
כלומר שגם הכרטיסים לקונצרטים אינם יקרים?
 
"הכרטיסים זולים מאוד, שוב בגלל תמיכת הממשלה המרכזית והרשויות המקומיות בפעילות המוזיקלית.
 
"מוזיקאים רבים שמופיעים בקוריאה מופתעים מנוכחות של קהל מאוד צעיר בקונצרטים. הסיבה היא שוב, תמיכת המדינה בפעילות".   
 

לרכישת כרטיסים
  
  
 


למועדי מופעים >

16/06/2022   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע