|
|
|
תיאטרון גושן |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הופעה ראשונה: 15 באוגוסט 2005
משך הופעה: 37 דקות
|
|
|
|
"ערב בשניים", מופע מחול חדש, בביצוע להקת הבלט "אריסטו קלאסי", עולה המופע, בכוריאוגרפיה של לימור רוז, מורכב משתי יצירות, העוסקות בזוגיות ברמות שונות של אינטימיות.
"ערב בשניים", בכוריאוגרפיה של לימור רוז, משלב בתוכו שני מופעים:
1. "תגובת שרשרת" - מופע של הלהקה, שזכה לשבחים רבים.
2. "רק שלך" - מופע חדש מבית הלהקה.
תגובת שרשרת
יצירה ניאו קלאסית, המורכבת מארבע תמונות טעונות משמעות. תהליך של חיפוש אחר זוגיות, המעברים שבמהלך החיפוש, והגעה לתחושת השלמה עם עצמנו בתוך החיפוש, בהבנה שכל מקום אליו אנחנו מגיעים הוא תוצאה של המקום ממנו באנו.
ביצירה זו, נכנסה הכוריאוגרפית לימור רוז אל תהליך מרגש של בניית קשר של זוגיות: רגעי המשבר, רגעי האושר, הגילוי החדש של בן הזוג, והגילוי המחודש של אותו בן זוג אחרי כברת חיים ביחד.משך היצירה: כ- 40 דקות.
רק שלך
יצירה חדשה הנכנסת אל מעמקי הנפש ואל נבכי האינטימיות בקשר הזוגי. מהווה הצצה אל תוך התא הפרטי של כל אחד מאיתנו, ברגעים הכי אנושיים. ה"אביזרים" היחידים ביצירה הם הרקדנים. גופם ונפשם הם החומר ביד היוצר, ואין צורך בתפאורה או בגורמים חיצוניים מלבדם. עובדה זו ממחישה כי הכל קורה לנו מבפנים - אנו מביאים על עצמנו את שנמצא במוחנו ובנפשנו. היצירה קולטת רגע פנימי מאוד מסויים בחיינו, מצלמת אותו, ומאירה אותו בזוויות שונות, ללא שיפוטיות. משך היצירה: כ- 30 דקות
"ערב בשניים" בביצוע להקת הבלט "אריסטו קלאסי"
כוריאוגרפיה: לימור רוז.
רקדנים: דורון ישינסקי, עופרה מייטיס, מיכל אדם, גל ירושלמי, מאיה טלמור, שירלי פסטרנק, מושיקו גבאי, קרן יער, שירי סנילביץ, אירן רז''וטקביץ, רוסלן בלנקי, ואיגור סברדלוב.
מוסיקה: להקת אסטה; עריכה מוסיקלית: יוסי סידי ודורון ישינסקי; תאורה: אריאל תורג''מן ; תלבושות: סוניה אוסיפוב.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (16 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 16. רוסלן בלנקי
| | | | איזה כיף, למדתתי עם רוסלן באותה כיתה ...... כל הכבוד ...בהצלחה במהשך הדרך
דורית מפולין
הוסף תגובה | | | | |
Bosmant , LA (04/10/2011) |
| 15. י.ג ......תתחבר לי!:)
| | | | תפסיקו להיות אנשים ממורמרים...הופעה סבבה לגמרי!
:)
הוסף תגובה | | | | |
י.ז על י.ג:) , (11/02/2009) |
| 14.
| | | |
והתמונה למעלה משנה שעברה, מה לעשות... גם הביקורת של צבי גורן משנה שעברה, השנה עוד לא ראיתי את הביקורת שלו.
הוסף תגובה | | | | |
אמא של רקדנית , (11/01/2007) |
| 13.
| | | | טוב, אני לא אובייקטיבית כי אני אמא של אחת הרקדניות ומתה על הלהקה הזאת ועל לימור רוז הכוריאוגרפית,
אבל קראתי את הביקורות למעלה ומה להגיד לכם -
איפה אתם ואיפה אני. אני נהניתי והתרגשתי מכל רגע ולא הזיז לי שום דבר...
ובכלל לא היה מה להסתיר. להיפך. כל תמונה שם וכל תנועה מספרת סיפור של יופי ורגש.
חוץ מזה לא חסכו שם על שום דבר, גברת ריטה הנכבדה, להיפך. השקיעו בכל. בתוכנייה, בתאורה, בהגברה, בתלבושות. והאולם היה פשוט יוצא מן הכלל. מכל פינה רואים שם טוב, ונעים ונוח להפליא...
מגי
הוסף תגובה | | | | |
אמא של רקדנית , (11/01/2007) |
| 12. תגובה ליפה
| | | | אני חושבת שהדבר הכי לא אובייקטיבי הוא לתת תגובה על דבר שלא ראית, הייתי בהופעה ולי אישית אין קשר ללהקה אלא רק מנוי לתיאטרון גבעתיים. מאוד נהנתי ולא סבלתי בכלל מהתאורה, והיא לא כיסתה על כלום, נהפוכו הבליטה.
מעבר לכך אם אינך יודעת מיהי הכוראוגרפית, חבל, תמיד טוב לדעת מי הדבר הבא בעולם המחול, לכי לראות הופעה.
הוסף תגובה | | | | |
תמר (רקדנית בהווה) , (10/01/2007) |
| 11. מה קשורה התמונה?
| | | | מה קשורה התמונה למעלה,? לא מחליפים? אלו בכלל הלהקה? לא מזהה אף אחד מהם.
הוסף תגובה | | | | |
| 10. לא אובייקטיבי
| | | | כל התגובות פה נשמעות לי כל כך לא אובייקטיביות, לא ראיתי את המופע אבל שמעתי שהקהל היה משפחה וחברים ואנשים לא ממש בעלי רגישות לבלט קלאסי אמיתי, אז תפסיקו לבלבל ת'מוח. ובטח התאורה הנוראית הייתה כדי לטשטש את מה שהלך על הבמה, המון כוריאוגרפים משתמשים בזה.
ואם מישהו יכול להסביר לי מי זו לימור רוז אני אשמח, כי אני לא ממש שמעתי עליה.
הוסף תגובה | | | | |
יפה (רקדנית לשעבר) , (10/01/2007) |
| 9. לראות משהו אחר
| | | | ראיתי את "תגובת שרשרת" בשנה שעברה והכוריאוגרפיה כבשה אותי לחלוטין. אני זוכרת את התחושה שהיתה לי באמצע "רק שלא ייגמר".
לכן הגעתי גם לפרימיירה הזאת, ביום גשם סוער, עם המון ציפיות ועם שתי חברות. לימור רוז לא איכזבה גם הפעם. הרקדנים נתנו את כל-כולם, הכוריאוגרפיה של "תגובת שרשרת" מחזיקה אותך גם בפעם השנייה ו"רק שלך" מפתיע, צעיר, כובש. עיניה של חברתי הרגשנית התמלאו דמעות "בגלל שזה כל כך יפה" היא אמרה על "שרשרת".
מה שמאד הפריע לכולנו היתה התאורה, שהיתה חשוכה נורא, המון ערפל ולא מתואמת עם הרקדנים, והיה צריך ממש להתאמץ לראות משהו. גם המוסיקה היתה רועשת מדי, סטייל דיסקוטק וצורמת באוזן, במיוחד בקטע השני, ובאמצע אפילו איבדה את הצפון לגמרי ונתנה חריקה נוראית שלא הבנת מאיפה זה בא עליך. אולי חסכו שם על אנשי הגברה ותאורה אמיתיים...
אבל לומר את האמת, שום דבר לא פגע, לא ביפי היצירה, לא בהתרוממות הרוח שהיתה לכולנו, ואני כולי תקווה כי הלהקה החדשה של לימור רוז (מה זה בדיוק "אריסטו קלאסי"? למה לא "לימור רוז"? מגיע לכוריאוגרפית הזאת את כל הקרדיט שבעולם על העבודה שלה) שתמשיך לתת לנו יצירות נהדרות נוספות כאלו, בעלות טעם כל כך אחר.
ואם כבר נכנסתי לקטע של ביקורת, אז התוכנייה היתה יפה ומכובדת, רק שלא היו מספיק. בקושי הצלחנו להשיג אחת לשלושתנ. והתלבושות יפהפיות. שונות משנה שעברה, והרבה יותר יפות.
ריטה
הוסף תגובה | | | | |
ריטה אוהבת בלט , (09/01/2007) |
| 8. מופע יפה צעיר , חושני , כיוון רגיש
| | | | הגעתי למופע ביום ו' ופגשתי מופע מעט שונה .
החלק הראשון היה חד, קריר, כואב משהו .
החלק השני היה חם , חושני , לפעמים מסעיר , נעים .
ניסיון מיוחד לקחת את המחול הקלאסי לכיוון טוב , לא מרובע מידי , מצב בו אם אתה מגיע למופע מחול קלאסי ואתה לא מהענף אתה ממתין מתי תיגמר היצירה .
לא מיסחרי , לא ממוסחר , לא כוכב נולד , אבל כך נולד מחול , בעבודה קשה ,
רקדנים טריים, רעבים, סקסיים, אבל רואים את העתיד מלא היכולת , אפשר לעלות גבוה .
הכראוגרפיה אישית , באה ממקומות לא קלים גם בחלק הראשון וגם בשני .
הכי חשוב במוע הזה שלא יתימרו פשוט נתנו טוב ואהבה בעבודה קשה .
אני מאמין שקהל שיראה בין אם הוא מקצועי ובין עם לא יהנה מאוד .
שישהיה להם בהצלחה
הוסף תגובה | | | | |
| 7. כולכם קשקשנים.
| | | | ראיתי את המופע, ואין מה לעשות, לכל להקה יש את החסרונות שלה ואת הייתרונות שלה, רק שלא ינסו להשוות את עצמם לבלט הישראלי (לפי מה שהבנתי) כי הם רחוקים משם. חוץ מזה, רואים שהם מנסים ודרכם ארוכה מאוד. העיקר שיצליחו, הכי חשוב, כי אין הדבר העומד בפני הרצון.
הוסף תגובה | | | | |
ורד בר - רקדנית לשעבר , (08/01/2007) |
| 6. יש מה לראות
| | | | הייתי בהופעה ואני חייב לציין שדי נהנתי מהכוריאוגרפיה, הרקדנים ברמה טכנית גבוהה יחסית לארץ ואף על פי שהאחידות לא הייתה בשיאה המופע היה מרשים ומרגש.
מה שהפריע במיוחד זה תיכנון התאורה הגרוע שהיה במופע ולמזל הכוריאוגפית הרקדנים הצליחו לטשטש במעט את הזוועה.
אריסטו קלאסי תחליפו תאורן!!!!!!!!
הוסף תגובה | | | | |
| 5. אריסטוקלאסי והכוראוגרפית יישר כוח
| | | | הוזמנתי למופע של להקת אריסטוקלאסי ממקום עבודתי והשם היה לי מוכר, אז שאלתי קולגה שלי והיא אמרה לי כי היא ראתה אותם במופע לפני כשנה וכך הגעתי להופעה מאוד מסוקרנת.
את המופע פתחה יצירה הנקראת "תגובת שרשרת", היצירה מאוד מעניינת ויש בה קטעים סוליסטיים יפים מאוד יחד עם זאת היצירה המיוחדת נראתה לי קצת קשה מידיי לרקדנים למרות שעד סוף המופע שיניתי את דעתי.
היצירה השניה "רק שלך" היתה חוייה מבחינתי, רגישה, עמוקה, אמיתית ונוגעת, היו שם מספר רגעים בהם עברה בי צמרמורת ותפסתי את עצמי לא פעם עם דמעות בעיניים, הדואטים פשוט אומנות לשמה.הכוראוגרפית היא גאון בעיניי, אמיתית כנה, לא מתיימרת, וכל כך מרגשת, איפה היית עד היום, איך לא הכרתי אותך, גם הרקדנים אשר ביצעו את היצירה השניה בכזו רכות מקצועיות ושלמות הצליחו לשכנע אותי כי הם מסוגלים לעמוד גם ביצירה הראשונה, רק שסיטואצית הפרימיירה היתה כבדה להם, אשמח לראות את המופע שוב לכשיבשיל.
ולכוראוגרפית שוב הזמיני אותי לכל מופע שאת מעלה - הרשמת אותי, יישר כוח!
הוסף תגובה | | | | |
| 4. באמת עוצר נשימה!!
| | | | שקלתי היטב איך להגיב על ההופעה,בהתחלה,חשבתי שהתבטאות בעל פה תספיק, אך מאחר וראיתי את התגובה חסרת הפרופרציה והבסיס של י.ג היקר החלטתי למצוא לנכון את המקום הזה להביע את דעותיי.
אובכן מר/גב' אלמוני י.ג ,ראשית ,עליי לציין שבתור אדם המקורב מאוד לתחום המחול ונכח בזמן האירוע אני יכול בדבריי להיות מאוד מדוייק אך גם אובייקטיבי בו זמנית, שכן אין לי קשר משפחתי עם חברי הלהקה אלא ידידותי בלבד.
ההופעה ביום שישי החלה בנקודה מסויימת והסתיימה בנקודה אחרת לגמרי.אומנם בהתחלה גם בלי להיות מבין גדול במחול ניתן היה לראות את הלחץ וההתרגשות על פני הרקדנים.טבעי לחלוטין ,שכן הלהקה העלתה 2 יצירות ,אחת מהן בכורה,השניה עולה בפעם השניה בלבד ושתיהן לא ממש "פשוטות" טכנית ומנטלית.
אומנם ב"תגובת שרשת" היו מקומות לשיפור בעיקר מפאת חוסר תיאום בין הרקדנים,אך קטעי הסולו ,הדואטים,המוסיקה והכוריאוגרפיה הנפלאה העלימו כל טעות קטנה מעיניו של הצופה.
מלבד זאת ,התלבושות היו במילה אחת-ניפלאות.הבנות והבנים חשפו גוף מעוצב ושרירי כיאה לרקנים קלאסיים מהשורה.
מבחינה טכנית ,היו הרבה קטעים מאתגרים מאוד,אך בעיני הרקדנים התמודדו עם רובם בהצלחה רבה.הסיום במיוחד ריגש אותי עד מאוד,,,
עברתי את ההפסקה והגענו בשמחה רבה לבכורה של "רק שלך ",יצירתה החדשה של רוז.
יצירה זו,עוררת אצלי ואצל כל אדם את כל החושים בבת אחת.
הרקנים יחד עם הכוריאוגרפיה המבריקה והמוסיקה הנהדרת ,הכניסו את הקהל לאווירה של תשוקה,חושניות ,אהבה וזוגיות.
כאן הפגינו הרקנים חוזק טכני,יציבות,הרמות מצויינות סולואים ודואטים מרגשים עד דמעות.
הקהל היה מהופנט ממערבולת החושים שהתחוללה על הבמה.התלבושות היו יפיפיות והרקנים היו ניראים בהם עוד יותר מופלאים.
עצרתי את נשמתי עד סוף היצירה ,ובתומה הרגשתי סיפוק,בעיקר מהאסתטיות הגדולה שראיתי ,מהכשרון,ועוד יותר מהכל,מהאהבה הגדולה שראיתי שיש לחבורה הזאת לריקוד.הרבה אהבה לבלט והרבה לבמה שניתנהה להם.
יצאתי מאושר.
אז בקשר אליך מר/גב' י.ג היקרים,הראה ל"מקום עבודתך" את תגובתי והצע להם את שירותיי הנאמנים בתור מבקר מחול שבאמת מבין עניין,
מחכה כבר להופעה הבאה שלכם אריסטו קלאסי היקרים, תמשיכו לעבוד ולהתפתח,,,,,,
אכן ערב עוצרנשימה.
הוסף תגובה | | | | |
| 3. עוצר נשימה.
| | | | נשלחתי להופעה דרך מקום העבודה בכדי לבקר את ההרכב החדש. שמעתי רבות על הקבוצה, וכן תגובות מצויינות לגבי המופע ב2005 במסגרת מחול לוהט, ואני חייב לציין שכל אלו עוררו בי סקרנות עד כדי, כי הייתי חייב לבדוק מה מתרחש בביצה של עולם הריקוד.
התלבשתי בצורה מכובדת,למען האמת די התרגשתי, התיארטון היה מרהיב, נראה בהחלט מכובד, הקהל תחילה היה נרגש ושמחתי לגלות שאיני לבד בכל העניין הזה. אני ובת זוגתי התמקמנו בכסאות הכחולים והמתנו לרגע שבו תתחיל המוזיקה. קשה לי לתאר במילים את הרגע שבו הרקדנים החלו בתנועות שלא היו קרובות במקצת, ואפילו לא הזכירו תנועה ניאו קלאסית אחת, התלבושות היו יפות, אך עבר בי צער רב לאור העובדה שרקדנים כאלו צריכים ללבוש אותן.
הקטע השני היה טוב יותר, חיבור הקטעים והדיאלוג ששילב דואט מרגש היה סביר ודי צמרר אותי, ואפילו עצר את נשימתי, עד שכמעט נחנקתי כשהחלה המוזיקה לנגן לה שוב, כמו רוטב לסלט תנועות שלא היה קשור לירקות המקפצות על הבמה. אז אחרי מנה ראשונה כזאת כוריאוגרפית יקרה אפשר לדאוג לקינוח מספיק מפצה ומתוק עבור הקהל שלך.
ושלא נדבר על התפריט (תוכניה) התמונות - שלא ממש ייצגו את המנות בצורה אמתית, ואפילו מנה אחת הייתה חסרה לי על הבמה, ובקיצור הבשר לא מן המשובחים המוצעים בשוק.
יצאתי מהאולם עם חיוך מאולץ, וחשבתי לעצמי שהייתי מאוד שמח לו הרקדנים היו מנסים לחייך על הבמה בדיוק כמו שאני נסתי אחרי המופע.
לסיכום קהל יקר, כנראה שכל אחד יכול להיות רקדן בימינו, רק תבדקו שאתם באמת מסוגלים לעמוד על רגל אחת מבלי שיגעו ויברציות לראש ולגב, ואז - אתם יכולים לצאת מהבית, לא לפני שקראתם את התגובה הזאת.
שלכם, י.ג.
הוסף תגובה | | | | |
| 2. הכוריאוגרפיה משהו!
| | | | ראיתי אתכם בחזרות. הכוריאוגרפית שלכם היא משהו! לא משנה כמה פעמים רואים את הריקוד - כל פעם מחדש הנשימה נעצרת מכמה שזה יפה ונוגע.
שיהיה בהצלחה בבכורה !!
הוסף תגובה | | | | |
| 1.
|
|
|
|