|
|
|
פסטיבל ישראל |
|
|
|
|
|
|
טינו סגל - ללא כותרת (2000) |
|
|
|
|
|
|
כוריאוגרפיה ורעיון: טינו סגל יוצרים מבצעים: פרנק ווילנס |
משך הופעה: 50 דקות ללא הפסקה
|
|
|
|
סולו המחול של האמן טינו סגל, המסמן נקודת מפנה בקריירה שלו, חוזר לבמה 18 שנים לאחר שעלה לראשונה. היצירה נחקקה בזיכרון התרבותי כ"מוזיאון למחול", והיתה האחרונה שסגל גם יצר לבמה וגם רקד, רגע לפני שהחל ליצור בשדה האמנות הפלסטית וכונן צורה אמנותית חדשה המכונה "סיטואציות חיות".
סגל מקים בגופו של הרקדן היכל מוזיאלי ובו הוא אוצר ציטוטים תנועתיים מעבודות מחול שיצרו כוריאוגרפים אייקוניים במאה ה-20. בתוך קולאז' פיזי מורכב הוא מקים מאגר יקר ערך שמקפל בתוכו את תולדות המחול המודרני ורבים מיוצריו – החל באיזדורה דאנקן, דרך פינה באוש, קורט יוס ועד מרס קנינגהם – ומציב שאלות שעולות ברבות מיצירותיו – האם האובססיה לאובייקטים ולערכים חומרניים הגיעה לסיומה? ומה היה קורה אילו החברה היתה מתארגנת סביב ערכים של מחול וכוריאוגרפיה?
טינו סגל הוא מהאמנים הפורים בעולם, ועבודותיו מוצגות במיטב המוזיאונים ואירועי האמנות, בהם הביאנלה לאמנות בוונציה (2005), הדוקומנטה ה-13, גוגנהיים, מוזיאון הטייט ו-ICA שבלונדון. פרנק ווילנס, שיבצע את הסולו, שיתף פעולה עם סגל ביצירתו This Variation שעלתה בדוקומנטה ה-13, ושותף ביצירותיהם של כוריאוגרפים ואמנים רבים בהם מג סטיוארט, איסה מלשיימר, בוריס שרמץ (גם ביצירתו 10000 מחוות המוצגת בפסטיבל) ואחרים.
זו הזדמנות נדירה לשוב לרגע מכונן שמסמל במידה רבה תפר בין שתי מאות, ולהרהר בערכים תנועתיים שהונחו במאה ה-20 ושינו מקצה לקצה את פני המחול.
בהפקת
המרכז הלאומי לכוריאוגרפיה ברן בניהולו של בוריס שרמץ אירוע במסגרת עונת ישראל-צרפת, 2018 * המופע בעירום מלא
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|