|
|
|
להקת המחול בת שבע |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הופעה ראשונה: 1 בינואר 2004
|
|
|
|
בתכנית:
''A SORT OF'' מאת: מץ אק – בכורה ישראלית
''טאבולה ראסה'' מאת: אוהד נהרין
''עבודה ''1 ו- ''עבודה 3 '' מאת: שרון אייל (מתוך LOVE)
'' A SORT OF'' עבודתו של מץ אק נוצר בשנת 1997 למוסיקה של המלחין הפולני הנודע הנריק גורצקי, עבור תיאטרון המחול ההולנדי (NDT), היצירה הועלתה בבכורה בפסטיבל המחול בהולנד ומאז בוצעה על ידי להקות נוספות בעולם. ''טאבולה ראסה'' מאת אוהד נהרין נוצרה במקור בשנת 1986 לבלט פיטסבורג, ארה"ב. ביצירה זו, למוסיקה של המלחין ארוו פארט, רוקדים 10 רקדנים ורקדניות. בארץ הועלתה העבודה על ידי בת-שבע בשנת 1987 והוצגה בישראל בפעם האחרונה בשנת 1997.
''טאבולה ראסה'' בוצעה ומבוצעת על ידי להקות מחול בכל חמשת היבשות, נחשבת ל"קלאסיקה" של המחול העכשווי ומהווה מקור השראה ליוצרים ומבצעים בעולם. לרקדני בת-שבע הנוכחיים זו הפעם הראשונה לרקוד יצירה זו.
''עבודות 1 '' ו ''עבודה 3 '' הועלו בבכורה ביוני 2003 בערב ''L0VE'' מאת שרון אייל שזכה לביקורות משובחות: לקראת סידרת במופעים הנוכחית חידשה שרון את שתי העבודות, הוסיפה ל ''עבודה 1'' קטע חדש, וחיברה בין העבודות כך שבסידרת המופעים הן יעלו כיצירה אחת, ללא הפסקה. ''עבודה 3'' למוסיקה היפה של ליסה ג''רונימו יצרה התעניינות גדולה בזמרת ובשיריה.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (6 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 6. חביב
| | | | קודם כל אני רוצה לומר שאוהד נהרין הוא גאון הוא מצליח לרתק אותך לעבודותיו וגורם לך להחסיר פעימה.
עכשיו לעבודתה של שרון אייל : היא פתחה את המופע בעבודתה love יצירה זו לפי דעתי הייתה משעממת חסרת משמעות. היא לא פתחה לי את עולם הדמיון והשאירה אותו סגור. אחרכך הגיע עבודתו של אוהד נהרין :טאבולה ראסה, העבודה הייתה נחמדה אבל ממותות ואנפאזה לעומד זאת היו הרבה יותר מרשימות. לבסוף הייתה עבותדתו של מץ אק, מעבודתו אני התרשמתי במיוחד! הצבעים,הבגדים והאביזרים היו מדהימים עבודתו הייתה הדובדבן שבקצפת!
הוסף תגובה | | | | |
| 5. אהבתי את ההפסקות
| | | | דבר ראשון עלי לציין כי צפיתי רק בשני הקטעים הראשונים ולא נשארתי לשלישי מפאת שעמום ועייפות רבה (וגם קורטוב תסכול וזעם כבוש).
לזכותם של הרקדנים (הקורבנות האמיתיים כאן - אפילו יותר מהקהל ששילם במיטב כספו) יש לאמר שהם הפגינו יכולת ביצוע מדהימה ומרתקת. ניכר בכל אחד ואחת מהם ומהן - כי הם רקדנים מן השורה הראשונה של המחול המודרני.
הקטע של שרון היה לא ברור, מעצבן, נבוב וחלול - ולא נותר לי אלא להתרגש מן המוסיקה המהפנטת ומהבלונדינית לצידי.
הקטע של אוהד נהרין היה יפה, אסתטי, הרמוני, מרגש ואף הומוריסטי במעט, אך גם הוא בסופו של דבר היה קצת מייגע.
לסיכום - אני מניח שמ"שאבתם מים בששון" הייתי נהנה יותר.
הוסף תגובה | | | | |
| 4. ביקורת המופע המבוצע ללא כחל ושרק
| | | | לא נותר לי אלא לעמוד נדהם אל מול שפע הביקורות נוטפות נופת הצופים אשר למעלה, ובמיוחד לאלו השתים הראשונות. ניכר כי הכותבים ניסו ככל אשר לאל ידם להבהיר הבהר היטב, כי השפה העברית הצחה אינה זרה להם וכי הם שולטים בו כשלוט אומן במלאכתו. השבחים- כולם של המבקרים הצעירים! אין ספק שעוד נשמע אודותם רבות!
אשר ליצירה של להקת בת שבע, הרי שהיא בסדר גמור.
הוסף תגובה | | | | |
נפיחותי חנן , (23/04/2004) |
| 3. ביקורת על המופע
| | | | יואו המופע מדהים ,
הכירואוגרפיה שלהם מפתיעה כל פעם מחדש...
מומלץ בחום....
חייב לראות....
תמשיכו לעשות כאלו מופעים מדהימים
הוסף תגובה | | | | |
| 2. ביקורת על המופע
| | | | על היצירה של שרון אני לא אכביד במילים .. לעומת המון דעות בקהל אני אישית מאוד השתעממתי מעבודתה, העבודה הייתה ריקנית וחסרת כל עמוד שידרה כוריאוגרפי, אני באמת מאמין שלשרון יש אפרות מדהימה לתנועות יפיפיות אבל אני מעסתי בעבודה הזו לאחר מספר דקות , חסרת עניין וומיגעת.
המסטר פיס של אוהד נהרין ללא ספק.. משגע . אין מה להסיף כי הרי כל המוסף גורע...
העבודה של מץ-אק הייתה יפיפיה השאירה אותי עם הרגשה טובה.. כלכך קלילה וצבעונית, אך עם זאת אינה משעממת בכך, היא סוחפת ומלאת תוכן. מוטיבים מענינים עליילה רציפה ונעימה, אני נהנתי מאוד מלצפות בעבודה הזו .
הוסף תגובה | | | | |
| 1. ביקורת מופע - 1 בינואר 2004
| | | | נציין תחילה שהלהקה ביצעה את כל הקטעים בצורה נהדרת וללא רבב. ביצירותיה של שרון אייל ניכר כי חופש הפעולה שהיא נותנת לרקדנים כדי לבטא את עצמם גדול מידי וההרמוניה של המופע מופרת. אמת, בכל שלב היו מספר רקדנים מתואמים (במעין התרסה כנגד חוסר התיאום הכללי המכוון) אבל לי, כמי שאמון על התחום הקלאסי יותר היה קושי אמיתי להינות הנאה מלאה. אין ספק כי כשרונה של הכוריאוגרפית גדול וכאשר תמריא מעבר ליצירות בוסר אלו צפוי לה עתיד מזהיר. בנוגע ליצירה של אוהד נהרין, אין טעם להכביר מילים - גאוניות, תמצית המחול המודרני בגדולתו.
וכעת ליצירתו של מץ אק. הקונספציה יפהפיה כמו גם חלק גדול מן הקטעים ובכל זאת כמה רעיונות בלתי ברורים במהלך המחול מנעו ממני הנאה שלמה (אם כי לא משאר באי האולם שהגיבו בשביעות רצון גבוהה מאד, כך שאני כנראה בעמדת מיעוט). בסה"כ מדובר במופע מומלץ אלא אם כן מחול מודרני אינו לחם יומכם.
הוסף תגובה | | | | |
|
|
|
|