הכוריאוגרפית טרישה בראון נחשבת לאחת מהדמויות החשובות של מפץ המחול הפוסט-מודרני שהוביל מרס קנינגהם במהלך שנות ה-60. בראון ואמנים שפעלו באותה תקופה מתוך תפיסה אחרת מתחו את גבולות המחול המודרני, כופפו את חוקיו, ושינו את פניו לנצח. במהלך 45 שנות פעילותה העלתה בראון מעל 100 יצירות מחול, והייתה לאישה הראשונה שזכתה ב"פרס הגאון" היוקרתי של קרן מקארתור. ההופעות במסגרת פסטיבל ישראל הן הזדמנות נדירה ואולי אחרונה לחוות את הלהקה בסיבוב ההופעות העולמי שלה.
פסטיבל ישראל גאה להציג ערב המקבץ ארבע יצירות אייקוניות, שבין המוקדמת למאוחרת שבהן קושרות 30 שנות יצירה:
You Can See Us – דואט משנת 1995. במקור בוצע על ידי טרישה בראון וביל ט' ג'ונס. בפסטיבל תבוצע היצירה על ידי רקדני הלהקה. האמן החזותי רוברט ראשנברג אחראי לעיצוב הבמה, התלבושות והמוזיקה המקורית.
Son of Gone Fishin – מהמפורסמות ביצירותיה של בראון (1981). מיועדת לשישה רקדנים, ונחשבת ל"פסגת המורכבות", כפי שבראון עצמה מעידה עליה.
Rogues – דואט עדכני של בראון (2011). היא חוזרת בו למה שהיא מכנה "המשפט הרך", מוטיב תנועתי נשי מיצירה מוקדמת, ובוחנת אותו כפי שהוא בא לידי ביטוי בביצוע גברי.
Set and Reset – יצירה לשבעה רקדנים שנחשבת לסימן ההיכר של בראון. נוצרה ב-1983 בשיתוף פעולה עם האמן רוברט ראשנברג. לורי אנדרסון יצרה את המוזיקה המקורית.
תודה מיוחדת לידידי הפסטיבל הגב' רות קמינגס-סורנסון, ג'ק וג'ודי שטרן ביל ארליך בסיוע קרן פיליפ ומיוריאל ברמן, ננסי ברמן וקרן נתן קמינגס | בשיתוף מוזיאון ישראל * תודה מיוחדת לשגרירות ארה"ב על תמיכתה