|
|
 |
דרמה |
 |
|
|
|
|
True Mothers |
אמהות אמיתיות |
|
|
|
|
|
|
שחקנים: הירומי נאגאסאקו, אג`ו מקיטה |
הופעה ראשונה: 2020 ארץ מקור: יפן
משך הופעה: שעתיים ו-20 דקות
|
|
|
|
דרמה. סרטה של נעמי קוואסה. קיוקזו (אראתה לורה) ורעייתו סאטוקו (הירומי נגסאקו) מנסים להביא ילד לעולם במשך שנים. אלא שהדבר לא צולח בידם. הם מתחילים לחשוב על אופציות חלופיות ללידה טבעית ומחליטים לגשת למכון שקולט תינוקות שאימהותיהן לא יכולות לגדל אותם ומוצא להם הורים מאמצים. כך זוכים קיוקזו וסאטוקו בתינוק יפהפה ששמו אסאטו. לאחר מספר שנים אידיליות בהן השניים מגדלים את הילד, מספרים לו שיש לו אמא נוספת, בעיר הירושימה, אך חווים איתו הורות רגילה. לפתע מתייצבת לפתע על מפתן דלתם היקארי (אז'ו נקיטה). לטענתה היא אמו הביולוגית של אסאטו והיא דורשת מהם סכום כסף גדול או לקבל בחזרה את הילד. קיוקזו מאבד את עשתונותיו אבל סאטוקו מחליטה להתמודד עם הסיטואציה הלא פשוטה. 140 דקות.
ביקורות נעמי קוואסה היא במאית משובחת הנמנית עם יוצרי הקולנוע הבולטים ביפן בעשור האחרון ואף לפני כן. "עדיין המים", "אן", ”אל האור" ו"המסע ליושינו" (אותו פחות אהבתי) מדגישים את סגנונה המיוחד, שיש בו ריאליזם מדויק מצד אחד ועולם של דימויים מעוררי השראה מאידך, חלקם אבסטרקטיים. סרטיה רגועים ומהורהרים באופיים, ודווקא כאן, ב"אימהות אמיתיות" הנושא הרציני והכאוב במידה רבה מאלץ אותה להיות יותר קרובה לחיים ופחות לסמליות ולדימויים שהיא מייצגת. אבל למרות זאת המבנה הסיפורי ב"אימהות אמיתיות" מורכב ולא לינארי במובן המקובל. היא נעה בתוך הזמן כרצונה, שוזרת את סיפורם של קיוקזו, סאטוקו ובנם המאומץ בסיפורי בנות צעירות מאוד שנכנסו להריון, ברחו מהבית והגיעו למקלט על אי פסטורלי בקרבת הירושימה, מוקפות בטבע, שם הן יילדו ובניהן או בנותיהן הפעוטים יימסרו לאימוץ. סגנון הבימוי של קוואסה מעודן, וגם כשהסיפור מתרחש ברובו בטריטוריה אורבנית היא מנצלת כל הזדמנות כדי לצלם טבע, ועושה זאת בצורה מרהיבה.
|
|