|
|
 |
מתח/פעולה |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שחקנים: טלי שרון, עידן עמדי, שרה פון שוורצה, דקלה, יגאל נאור, בועז קונפורטי , אנסטסיה פיין |
הופעה ראשונה: 2024 ארץ מקור: ישראל
משך הופעה: שעה ו-49 דקות
|
|
|
|
דפנה (טלי שרון), עד מי שהיתה חוקרת מבטיחה במשטרת תל אביב, מוצאת את עצמה במשטרת עפולה, נאבקת בחום הכבד והודפת שאלות על היותה רווקה ללא ילדים, ובשאלות טורדניות על חייה האישיים. העלמותה של אורלי אלימלך מלכת יופי לשעבר, מטלטלת את עולמה: בעיר שבה כולם יודעים הכל על כולם, נעלמה אישה ואיש לא שם לב. רק גבר אחד (עידן עמדי) שותף לדאגתה, דפנה תצטרך להחליט האם היא יכולה לסמוך על מי שאולי יודע יותר מכפי שהוא מגלה.
https://www.youtube.com/watch?v=hqJXZMw9OfU
ביקורות ****
את סרטה הארוך הראשון, הקודם, יצרה הבמאית מיה דרייפוס ב-2014. זה היה "ההיא שחוזרת הביתה", עטור הפרסים והתשבוחות, וגם בו כיכבה טלי שרון. זוהי הברקה לקחת את הסיפור המשטרתי בסרטים ולהעתיק אותו מתל-אביב (שם הוא מתרחש בדרך כלל) לעמק יזרעאל בכלל, ול"מעצמה הגרעינית" עפולה בפרט. וגם לקרוא ליצירה "כביש הסרגל". זהו אמנם נתיב התחבורה הבינעירוני המרכזי בעמק, אבל כל, או רוב, מה שקורה בסרט בהחלט עקום. דמותה של דפנה בנויה ומעוצבת כאנטי גיבורה, בלשית מרושלת בלבושה, בהתנהגותה ובהתנהלותה. היא בת 41 והקולגות שלה מציקים לה שוב ושוב בשאלה החטטנית, למה אין לך ילדים?
לי מזכירה טלי שרון כדפנה את התנהלותו של פיטר פאלק כבלש המבולבל בסדרת הטלוויזיה האמריקנית המופתית "קולומבו" מסוף שנות ה-60. בכלל, האווירה הפרובינציאלית של התחנה עם מפקדת תחנה שמגולמת על ידי הזמרת-בדרך-כלל דיקלה (הייתי רוצה לדעת עליה יותר) מייצרת קונפליקט מתבקש. מפקדת התחנה הפרובינציאלית אחוזת רגשי נחיתות אל מול השוטרת התל-אביבית הפריבילגית - ולפיכך בהכרח הצפונבונית - שהפילו עליה, וחושבת שהיא מתנשאת עליה. אמרנו שהכביש עקום. שכן איך אפשר להתעלם מהיעלמה של אלמנת המלחמה היפהפייה ולא לפצוח מיידית עם היוודע הדבר בחקירה נמרצת.
חבל רק שגם אין הלימה באופן שבו מטופלת דפנה על ידי הבמאית המוכשרת דרייפוס ושאר הדמויות. גם על הדמות האניגמטית המשוחקת על ידי עידן עמדי הייתי רוצה לדעת יותר ממה שהתסריט חושף. בסרט לא מטופלות באופן דומה, כך שאין הלימה בינן ובין זו של דפנה, בגילומה של שרון המוכשרת. הדמות שמגלם עידן עמדי, למשל, נשארת חיוורת ותלושה למדי. אבל בסך הכל זהו ניסיון מעניין ומרתק של מיה דרייפוס לעקור את הסיפור המשטרתי הקולנועי מתל-אביב לצפון ולייצר בו אוירה קצת של "טווין פיקס". אני סקרן להמתין לעוד פרק בקורותיה של חוקרת המשטרה האנדרדוגית דפנה בעפולה. (נחום מוכיח, אתר הבמה)
|
|