במסגרת תערוכות הביכורים המועלות במקום תעלה תערוכה ראשונה של הצייר ארז אהרון
במרכז חייק לאמנות עכשווית ביפו נפתחת בחג הפסח תערוכת יחיד ראשונה של הצייר ארז אהרון.
ציורי התערוכה "התחלות" בודקים יחסים בין צבע, כתם וחלל בקומפוזיציות המתכתבות עם מוריו של הצייר, עם מוריהם של המורים ועוד קודם לכן עם המאסטרים הגדולים של הציור מהתבוננות.
מתוך הטקסט המלווה של התערוכה: "הציור שואב את כוחו מקשר בלתי אמצעי בין הצייר לאובייקט שלו. אדם מביט בחפץ ומצייר. קשר אינטימי של אדם ועולם המייתר מעבדי מציאות כמו מצלמה או מחשב.
הנושאים הם מוטיבים פשוטים מוכרים של טבע דומם ושל טבע עירוני – פירות, עלים יבשים, ורדים, עציץ. לעתים המוטיבים נטענים בהקשרים נוספים, סימבוליים, אולם הממד הסימבולי הוא רק אחד הממדים בציור שאינו מוותר על המחויבות הציורית והבלתי מתפשרת שלו לאובייקט ולעצמו".
לדברי האמן: "אני מגדיר עצמי קודם כל כצייר ואז כאמן, ומאוד מאמין בתהליך התפתחות נכון של צייר. כשאני מצייר אני לא מתבייש להתעסק בפני השטח של הציור, בצורות, בכתמים, בקומפוזיציה, במורכבות הצבע ועוד פעם במורכבות הצבע וזה בא קודם. זה הדבר שהכי חשוב לי כרגע. צייר צריך קודם כל לג'אנגלר ברזים האלה. ברגע שאתה שולט בזה תעלה הלאה והלאה. עד שהציור הופך לאלכימיה.
"הממד הסימבולי אינו הדבר הראשון שמניע את הציור, אם כי הוא קיים שם מלכתחילה. הממד הסימבולי מאפשר לצייר אופן אחר של שיחה עם הציור מלבד השיח הטכנו-ציורי –משהו שידוע רק לו ולציור – החיוך הקטן של שניהם".

ארז אהרון - שתי עבודות מהתערוכה (פרטים), שמן על עץ, צילום: ויטלי וינשטיין
הקומפוזיציות נבחרות בקפידה רבה, לרוב בהשראת תקדימים מתולדות האמנות ומאמנות בת זמננו. "מקובל ללכת אחורה לאיקונות כמו רמברנדט, ולאסקז, שארדן וכן הלאה אבל אני מאמין שדווקא המורים שמהם למדתי ישירות זיקקו נאמנה את כל המסורת שלפניהם ואני מסתכל אליה דרכם", אומר הצייר. "זה גם סוג של יישור קו ופרידה מהמורים שלי, פרידה והכרת תודה. מעין מחווה שקטה".
ארז אהרון, יליד 1974, הוא בוגר הסדנה לרישום וציור ירושלים של ישראל הרשברג ובית הספר לרישום וציור "התחנה" בתל-אביב של ארם גרשוני ודוד ניפו.
התערוכה תוצג במרכז חייק לאמנות עכשווית, רח' לואי פסטר 4, יפו, בין התאריכים 12 באפריל- 10 ביוני 2012. הכניסה חופשית. שעות פתיחה: א': 15:00-11:00, ב'-ה' – 14:00-10:00.
טל':
03-6816446.