מחזאים
			 
			ברטולד ברכט (1956-1898) 
מחזאי, במאי ומשורר, נולד באאוגסבורגר. לאביו היה בית חרושת לייצור נייר. הוא למד רפואה באוניברסיטת מינכן. 
את מחזהו הראשון `בעל` הוא כתב בשנת 1918. הוא עבד בתיאטרון במינכן, שם כתב את המחזה השני שלו `תופים בלילה` (1922), עליו זכה בפרס קלייסט. ב 1924 עבר לברלין. 
כעבור שלוש שנים פגש את קורט וייל, איתו כתב את `אופרה בגרוש`, `שבעת החטאים` ו`עלייתה ונפילתה של העיר מהגוני`. 
כשעלו הנאצים לשלטון בגרמניה, עזבו ברכט ואשתו לדנמרק, שם כתב את `אימא קוראז` וילדיה` (1939) ו`הנפש הטובה מסצ`ואן` (1940). כשנכנסו הנאצים לדנמרק ברח ברכט לפינלנד ומשם ב 1941  הגיע ברכט לקליפורניה. את המאורעות והאירועים שהובילו לצמיחת הפאשיזם מתאר ברכט במחזה האירוני-אלגורי שלו `עלייתו ונפילתו של ארתורו אוי`. 
למרות שהיה ידוע כמרקסיסט, הצליח להעלות כמה ממחזותיו בארצות הברית, ואפילו עבד בהוליווד (`גם תליינים מתים`)  ב 1947 נאלץ ברכט לענות להאשמות שהועלו נגדו על ידי `הוועדה לפעילות אנטי-אמריקאית`. מייד אחר כך חזר ברכט לאירופה והתגורר שנתיים בשוויץ, שם כתב את עבודתו התיאורטית החשובה `אורגנון קצר לתיאטרון`.  
ב 1949  עבר לברלין המזרחית, שם ייסד את הברלינר אנסמבל וחי שבע שנים, עד מותו. 
ברכט כתב ארבעים מחזות, בין השאר את `אדם הוא אדם` (1926) `ג`ונגל הערים` (1923) `חיי גלילאו` (1943) `מעגל הגיר הקווקזי` (1945)  `מר פונטילה ומטי משרתו`  
(הוצג ב 1948)  `חזיונות סימון מאשאר`. 
			 
			 
			 
		 |